Onze dochter vindt van de één op de andere dag melk niet meer lekker en ook de yoghurt gaat er niet meer in. Nu krijgt ze 's avonds nog een pyamapapje a 200 cc ivm Anit biotica en overdag eet ze één of twee crackers met smeerkaas (ze wil alleen cracker met smeerkaas of boter). Krijgt ze nu voldoende zuivel binnen? Of iemand tips om haar meer melk te laten drinken?
Blokje kaas? Melk is oa belangrijk voor vetten, eiwitten en calcium. Vetten haal je ook uit plantaardige olieen, pindakaas, olijven etc. Eiwitten bijv. uit vlees en vis. En calcium dat wordt wat moeilijker, een volwassene kan dat uit granen en verse groente halen, maar zoveel eet een dreumes niet. Ik zou dan een vitaminepil geven.
Blokje kaas wil ze niet, op de boterham prima maar kaasblokje no way.. Vitaminepil is misschien wel verstandig, haar weerstand is zoiezo erg laag door de 5 ab-kuren van de laatste drie maanden..
andere mogelijkheden: - schaaltje volle kwark (evt met fruit erdoor); - volle yoghurt - smouthy maken - melk met mousli oid? - creme fraishe op brood of als dipsaus bij het avondeten (hier een groot succes) Toen mijn dochter tijdens keelontsteking pertinent melk weigerde heb ik haar mijn crousli gegeven met wat melk van een lepel.
Nee inderdaad de yoghurt wil ze ook niet, vanilleyoghurt zelfs niet, niet met fruit of roosvicee erdoor. En iedere dag een danoontje vind ik eigenlijk ook niet goed.. kwark kan ik nog proberen of ze dat nu wel wil... Creme fraishe is ook een goeie! Hoop maar dat de fase zo voorbij is
Het zal vast een fase zijn. Kleine kindjes kunnen eerst iets lekker vinden en daarna opeens niet meer. Als je 200cc pyamapap geeft en een goede boterham met kaas (of tosti ofzo) en ze eet een stukje vlees en goed groente en brood hoef je je niet zoveel zorgen te maken hoor.
haha sandraske, hier zelfde probleem gehad met 12,5 mnd...tja hier dus tosti (kaas als plakje wortd ook niet meer gewaardeerd), melk met diksap of een enkele x yoki of dat soort troep ...en muesli met yoghurt ..enkele x danoontje...of gewoon kwark..ik wissel het soms ene btj af, omdat ik niet wil dat ie iets weer niet lust omdat ie dat teveel krijgt) vooral als ik zuivel aanbied uit een normale beker met een plastic rietje is het wel heel snel op
Het is ook echt proberen want mevrouw drinkt op kdv wel een half bekertje melk Ga gewoon wat meer afwisselen met de zuivel..