Ik ben bijna 12 weken zwanger en heb al 4 dagen constante hoofdpijn, ik heb normaal bijna nooit hoofdpijn en maak me een beetje zorgen. Mijn suikerwaarde was vorige week verhoogd, dus misschien dat het hier mee te maken heeft. Maar wie weet is er een anders oorzaak. Wie heeft ervaring met hoofdpijn rond dit termijn en mogelijke oorzaken. Ik drink overigens meer dan genoeg.
Oooh hoofdpijn vertel mij wat!! Heb van week 10 tot ongeveer week 22 constant barstende hoofdpijn gehad!! Ben er nu gelukkig vanaf heb het nog heel af en toe. Echt vanaf ik opstond tot ik naar bed ging. Komt door de hormoon verandering in je lijf. Het enige wat bij mij wat hielp was smorgens al gelijk 2 paracetemol nemen en dat hielp dan even 3 uurtjes en als ik het weer erger voelde worden weer 2 paracetemol zo kwam ik de dag door als ik moest werken. Als ik thuis was ging ik wat vaker rustig liggen omdat ik ook weer niet teveel medicijnen wilde gebruiken. Ik weet hoe vervelend het is veel sterkte ermee!!
hey, ik heb juist normaal altijd hoofdpijn (migraine) en tijdens de zwangerschap helemaal niet. Denk dus dat het echt komt van de hormonen in je lichaam. Als je je zorgen maakt kun je natuurlijk altijd ff bellen met de vk.
Vervelend zeg! Is je bloeddruk wel goed? Want bij een hoge bloeddruk kan je ook last van hoofdpijn krijgen. Zou anders even langs de vk gaan, dan kan ze dit meteen checken. Sterkte!
Oh heel herkenbaar! Heb het ook sinds de 11e week. Bij mij heeft het te maken met vocht. Voldoende drinken (dus veel meer dan je gewend was vóór de zwangerschap, mag wel ruim 2 liter zijn) en niet teveel zout eten, dat helpt al een hoop. Het zou idd ook met je suikerwaarden te maken kunnen hebben! En bloeddruk meten kan ook geen kwaad, dan heb je het meteen aan een vk voorgelegd. Sterkte ermee!
Dank voor de reacties! Bloeddruk was week geleden goed, zelfs lage kant (kun je daar ook hoofdpijn van krijgen)? Hoge bloeddruk heb ik in vorige zwangerschappen nooit gehad. Ik zal voor de zekerheid nog meer drinken (drink al 3 liter per dag). Ik denk zelf dan toch dat de hormonen de oorzaak zijn, niks tegen te doen helaas. De vk bellen doe ik niet zomaar voor een kwaal Het zal hopelijk vanzelf weer over gaan.
Ik krijg het als ik zwanger ben van koffie, dacht dat het gewoon van het zwanger zijn kwam, maar als ik de koffie laat staan is het meteen over. (en ik drink en dronk al maar 1 kopje)
Voor alle zekerheid zou ik toch nogmaals bloeddruk laten meten meid. Dan kan je dat iig weg schrappen als het niet de veroorzaker is. Ik had bij zwangerschap van de 3e ineens last van hoge bloeddruk terwijl volgens gyn dat niet vaak voorkomt (meestal bij 1ste zwangerschap) . En toen begon het rond week 9 - 10 van de zwangerschap
Je hoeft echt niet meer drinken, sterker er nog je mag niet meer gaan drinken, 3 ltr is echt al heel veel hoor!!! Hoofdpijn kan er echt bij horen, was je bloeddruk vorige week nog goed dan zou ik me nog geen zorgen maken. Als je vocht vast houd, sterretjes gaat zien of nog meer symptomen van de het HELLP syndroom zou ik even overleggen met verloskundige. Alleen het HELLP syndroom treedt meestal op na 20 weken.
Nee meer drinken dan 3 liter moet je ook niet doen, daar kun je ook hoofdpijn van krijgen. Het kan misschien juist komen doordat je zoveel drinkt. Dan lossen mineralen zoals magnesium en kalium beter op in je lichaam en dan plas je er makkelijk teveel van uit. Dat betekent dus dat je een tekort kan krijgen aan deze twee mineralen. Op zich niet een groot probleem, maar het kan wel klachten geven als hoofdpijn, zware benen, spierpijn en hartkloppingen. Voor de rest sluit ik me verder aan bij El1983.