(Proberen) minimaal aan te komen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamaa6, 9 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je haalt meer voedingsstoffen uit groenten en fruit dan uit brood en pasta hoor!
    Ik denk dat TO heel gezond bezig is.

2. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Je haalt daar andere voedingsstoffen uit. Zeker ook goede, want het is niet voor niets gezond😉. Maar met name koolhydraten zijn nodig voor bepaalde energie. Maar nogmaals. Ik zou ff checken bij de vk of het gezond is.

3. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik zit sinds begin van deze zwangerschap bij een diëtist, moest van de vk, omdat ik te zwaar ben, maar die heeft me een lijst gegeven met wat je mag eten op een dag.... Dit zijn voornamelijk de "duh" dingen... Alles maar met mate en de gezondere variant, dus gewoon 6/7 boterhammen op een dag, gezonde avond maaltijd (geen take out) en als drinken de varianten met weinig calorieën! :) tussendoor kan groente of fruit... Daarbij heeft ze ook wel gezegd dat je jezelf af en toe best mag verwennen en dit doe ik ook zeker wel!

Daarnaast belangrijk om voldoende te blijven bewegen!

Ik ben in het begin zo'n 2/3 kilo afgevallen en nu pas weer 1kg daarvan terug aangekomen! :)

Ik ben hier zooo trots op!! ^^ met de vorige zwangerschap zat ik nu al op +12 kg en in totaal 30kg aangekomen toen! Dat gaat me niet weer gebeuren!! Ik ben nu nog zoveel mobieler als toen! ;D

Maar goed het is dus wel belangrijk om genoeg te blijven eten en jezelf niet uit te hongeren!

4. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Hier iemand die vanaf het begin een BMI heeft van 30.1, dus ik zag de bui al wel een beetje hangen dat ik heel veel kilo's aan zou komen (al ben ik tijdens mijn eerste zwangerschap bijna niks aangekomen)

Ik let wel op wat ik eet, maar als ik zin heb in een stuk chocolade dan neem ik die ook gewoon. Inmiddels ruim 32 weken zwanger en vanochtend was ik 2 kilo lichter dan mijn startgewicht..(al vind ik dat ook geen gezonde ontwikkeling, maar die kleine in mijn buik doet het goed en heb de vk er niet over gehoord)

5. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Ik probeer het ook binnen de perken te houden vooral omdat je al zo uitdijt met een tweeling, maar ik heb een honger steeds niet normaal en als ik niet eet wordt ik kots en kots misselijk dus ik moet wel, ik heb ook nog eens een maagverkleining gehad en dat was ook niet zonder reden, heb dus aanleg om dik te worden en dat is niet de bedoeling.

Gelukkig heb ik geen trek in snoeien maar wel in flinke goede maaltijden zoals stampotten en veel fruit en dat neem ik ook zoveel ik wil, wel heb ik soms opeens een dringende drang naar chocolade ijs of een milkshake dat neem ik dan wel, maar dan komt de maagverkleining er tussen en dan krijg ik een dumping en dat doet zo zeer dat je het wel uit je hoofd laat :D

6. Watermann

Watermann Niet meer actief

Ik eet gezond, maar af en toe pak ik toch de chips en de borrel nootjes.

Op dit moment 13 kilo aangekomen. Ik was voor de zwangerschap te licht voor mijn lengte maar nu vult het zich mooi aan😇

7. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ik ben 15 kg aangekomen totaal. Nu 6 weken later ben ik 17 kg lichter, een week na de bevalling was ik er al 12 kwijt. Vocht, grote baby, hele grote placenta en liters vruchtwater. Ik heb best af en toe wat gesnoept maar mezelf dan t daarna wel weer een week verboden. Ik zat vanaf 28 weken verplicht op de bank en bewegen zat er dus niet in. Ik denk dat als je normaal eet en als t ke t kan elke dag een ommetje maakt als e ht bewegen niet meer lukt t allenaal wel meevalt. Ik kan me niet voorstellen dat je van gezond eten 25 kg aankomt die er niet meer afgaan, je haalt geen vet uit fruit en een boterham met kaas toch?

8. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je niet veel beweegt zou ik zeker niet teveel koolhydraten nemen. Het 7 boterhammen per dag advies slaat sowieso al nergens op (welk ander land eet 2x per dag met zoveel brood?!)
    De energie uit koolhydraten wordt opgeslagen als vet als het niet verbruikt wordt. Ik zelf zit de hele zwangerschap thuis door een niersteen en dus ook bewegen zit er niet in.
    Als ik 7 boterhammen per dag ga eten weet ik zeker dat de kilo's eraan vliegen ;)
    Ik snoep trouwens wel met mate, en eet wel brood, maar dat is vooral omdat ik het lekker vind, niet omdat ik het zo hard nodig heb.
    Lunchen met een salade met als vulling bonen of quinoa bv heeft je lichaam veel meer aan dan 4 boterhammen met salami ;) (om een voorbeeld te noemen)

9. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je wel degelijk zetmeelprodukten nodig hebt in je dieet. Of je dat nu haalt uit brood of pasta of bonen dat maakt niet zoveel uit volgens mij. Maar als je het helemaal uit je dieet haalt gaat je lichaam hamsteren zodra je het wel weer eet en dan ga je juist aankomen. Er zitten ook best belangrijke vitamines en mineralen in die je lichaam nodig heeft. Maar zoals met alles is teveel ook niet goed.
    Ik was met Peutermuis 12 kilo aangekomen en een half jaar later zat er nog eens 10 kilo bij! Ik was met mijn laatste zwangerschapskilo aan het vechten toen ik ontdekte dat ik weer zwanger was. Ik probeer nu ook heel rustig aan te doen. Ik drink veel sap (natuurlijk sap) en karnemelk, en ik eet heel veel yoghurtprodukten. Fruit mag ik van mezelf onbeperkt. Verder eet ik gewoon normaal zoals ik altijd doe. Mijn enige craving op het moment zijn crackertjes van de wasa met rozemarijn maar ook die probeer ik met mate te snacken.

10. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Ik eet alles wat er te eten valt. Heb daar geen doorzettingsvermogen voor. Beide zwangerschappen 15 kilo aangekomen...

11. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Het ligt er toch ook aan hoe je je voelt; als je misselijk bent dan heb je weinig te willen zeg maar. Dan ben je al lang blij als je wat kan eten en dit ook binnen kan houden. Ik ben nu ook misselijk en probeer echt iedere 2 uur iets te eten want zodra mijn buik leeg is dan begint dat misselijke gevoel weer. En ik eet overdag alleen gezonde dingen. Als ik in de avond een x een snaaimoment heb dan geef ik daar echt wel aan toe.

Ik was bij mij eerste gezond bezig en ook nog 3 x per week aan het sporten maar toch iets van 16 kilo aangekomen.
    Bij mijn dochter hield ik juist weer enorm veel vocht vast en was ik 25 kilo aangekomen. Zegt weinig dus.

12. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hmm, het klinkt erg weinig. Mijn lijf vraagt echt om meer eten nu in de zwangerschap. In vorige zwangerschap ook en maar 9 kilo aangekomen wat er direct af was.
    Ik zou het niet redden op zo weinig.

Deel Deze Pagina