Voelde jij de dagen of de dag voor je bevalling dat het eraan zat te komen? Dus voordat de weeën begonnen of voordat je vliezen braken? Ik ben benieuwd of je aanvoelt dat het binnenkort gaat gebeuren. En wat je dan precies voelde. Of was het toch een totale verrassing?
Hier nergens last van totdat ik om 11.00 uur sochtends mijn slijmprop verloor, bij 39+5, ik dacht ooohh dat kan nog wel 2 weken duren, af en toe een krampje op die dag, en toen pats! Om 1.00 snachts vliezen gebroken en gelijk weeën en om 6.00 sochtends ons dochtertje geboren nog geen 24 uur later dus, of ik het aan zag komen? Niet dus hihi
Geen voorweeen gehad en totaal geen aanwijzingen die op een naderende bevalling konden duiden. Stond op en hop vliezen gebroken. Was in shock . 7 uur na het breken van de vliezen was onze dochter er!
Helemaal niets gemerkt. Kwam 's middags om 4 uur terug uit het ziekenhuis (echo en CTG gehad en zelfs daarop was niks te zien). 's nachts om kwart over 1 braken mijn vliezen en om 4:26 was Indy er!
Bij de eerste zeker. Op zaterdag heb ik tegen mijn man gezegd: Ga de muisjes maar komen. Dit komt dit weekend. Ik was 38 weken en 4 dagen dus niet echt op het randje ofzo.. maar ik voelde het gewoon. Het rommelde een beetje. Op zondagochtend zijn mijn vliezen gebroken en pas 18 uur later is meneertje geboren.. op het randje van maandag. De tweede voelde ik helemaal niets aankomen, ik had zware griep. Ik lag met enorme spierpijn verschrikkelijk ziek te zijn in bed en op donderdag ochtend kon ik opeens gemakkelijk uit bed komen om naar de wc te gaan. De bevalling was begonnen
Nee, geen 1x voelen aankomen. Begon gewoon met weeen. Maar ik ben ook niet zo'n gevoelig persoon, misschien scheelt dat.
Ik ben op een vrijdag bevallen met 41+2 weken. Wel verloor ik op donderdag en in de nacht m'n slijmprop in delen, maar had niet verwacht dat dat echt het begin zou zijn. Was er echt vanuit gegaan dat ik na het weekend ingeleid zou worden. Maar was uiteindelijk niet nodig. Want rond 06.40 had ik de eerste wee en om 10.10 was onze zoon geboren. Een snelle dus!
Ja ik wel, zijn zelfs op zondagavond op verjaardagbezoek bij mijn neefje gegaan, die zou die dag later jarig zijn, omdat ''ik wel eens het vermoeden had dat ik er de volgende week niet bij zou kunnen zijn" als hij het vierde. S'nachts begonnen de weeën en hij is geboren op de verjaardag van mijn neefje .
Nee hier ook niet.. Had op een gegeven moment wat buikpijn. Ik zeg nog tegen m'n vriend..Nou heb ik weer... Bleken achteraf weeën te zijn.. Op een gegeven moment kreeg ik persdrang en een half uur later was ze er... Nu ist afwachten hoe het verloopt...
Ik had bij mn zoon alleen een enorm voorgevoel dat de bevalling die nacht ( op presies 40 weken ) zou beginnen. En jahoor, dat deed ie ook. Geen voorweeen, geen slijmprop oid.
nee, helemaal niet! Ik had 's ochtends nog een controle in het ziekenhuis waarbij ze kijken naar weeenactiviteit. Niks! En 's avonds braken de vliezen.
Nee helemaal niet. Gewoon naar bed gegaan, vol plannen voor de dag erna want was nog 'maar' 38 wkn zwanger en voelde me nog zo fit als een hoentje Werd 's nachts wakker in een nat bed, vliezen gebroken. 6 uur later was mn meisje er al!
Beide keren totaal onverwacht. Bij de eerste gewoon nog de stad in geweest en 's avonds nog op het gemakje even naar de supermarkt. Had toen wel af en toe wat last van m'n rug, wat dus achteraf rugweeën waren Om 03.25 uur is ons zoontje toen geboren. Bij de tweede waren we nog bij m'n schoonouders wezen eten en kwamen we hun buren tegen die vroegen of er al wat aan zat te komen en toen zei ik nog: Volgens mij blijft ze voorlopig nog lekker zitten. En om 00.10 is ze geboren. Het grappige is wel dat m'n man een week of 2 voor de bevalling zei dat ze op 7 juli geboren zou worden, rond 12.00 uur. En het klopte bijna helemaal, behalve dan dat het dus 12 uur 's nachts was
Enige waar ik last van had was: dat ik nog naar de supermarkt moest om fruit in te slaan en dat ik thuis alle prullenbakken heb geleegd en de wc's schoon heb gemaakt. Dat was op maandagavond. Daarna kon ik rustig me dingen doen. Om 00.00 uur was er nog niks aan de hand. Om tussen half 3 en 3 werd ik wakker van wat pijntjes en zei tegen me man: ik denk dat het begonnen is. Was gewoon beetje menstruatie krampjes heel licht. uur later heb ik ziekenhuis gebeld, want werd erger en douchen hielp niet en nadat ik tegen de trap hing van de pijn moest ik wat doen. Ik mocht gelijk komen en even voor half elf in de ochtend was onze zoon er. In de auto naar het ziekenhuis, zakte de weeen. En in het ziekenhuis begon het opnieuw als beenweeen..
Ja, zeker. Ik voelde de druk beneden al twee dagen toenemen en begon daarna mijn slijmprop te verliezen. Dat gemeld bij de vk in het zkh, die zei dat het echt nog wel even zou duren. Vervolgens lag ik de volgende dag direct na het breken van het vruchtwater met een fikse weeënstorm uren te wachten voordat de ks mocht beginnen (anesthesist zat vast in operatie voor mij, met complicatie op complicatie). Mijn ks was gepland voor de volgende ochtend in verband met dubbele stuitligging, maar ze wilden die 10 uurtjes ook niet meer wachten .
Rond een uur of 12 slijmprop verloren, half 1 vliezen gebroken, 20:00 1e weeen en om 00.49 mijn zoontje geboren Smorgens tijdens het boodschappen doen voelde ik een drukgevoel in me buik. Aangezien ik veel harde buiken had, trok ik me er verder niets van aan. Dus eigelijk niet verwacht . Was ook pas 38.4 weken toen het begon
nou, ik mag hopen dat ik bij mijn volgende bevalling met een beetje buikpijn naar volledige ontsluiting ga! Ik voelde de hele dag al gerommel in mijn buik, maar was die ochtend ook gestript en verwachtte dus ook wel dat er wat zou gaan gebeuren. Nou, en toen die weeën eenmaal kwamen....pff, ze zeggen dat een bad de boel wat ontspant, nou ik kon me niet meer bewegen of er kwam een nieuwe wee. Ik heb 24 uur lang weeënstorm gehad met kotsmisselijk tot braken toe bij elke wee.....nou heeft de gyn me toch aanbevolen na de keizersnede een vaginale bevalling te proberen. Als het ook maar ENIGSZINS lijkt te gaan zoals de vorige bevalling, openzippen die boel!
Nee..alle drie de keren niet. Bij de laatste stuurde ik om twaalf uur smiddags nog een mailtje naar mn tante dat ik er zoooo zat van was. Vervolgens ben ik op bed gekropen. Braken om 14.00 mijn vliezen...kreeg ik om 14.25 mn eerst wee en was kind lief om 14.50 geboren. Je snapt..dat was een grappig tweede mailtje naar mn tante met de mededeling dat de kleine er was
Leuk om te lezen dames! Bij de meesten kwam het dus toch behoorlijk onverwacht. Ik vraag me nu bij ieder krampje af of het begint Maar ik moet gewoon geduld hebben natuurlijk. Ben zo benieuwd wanneer hij komt!!
hier ook helemaal niets gemerkt. verloor de slijmprop op donderdag, en werd bijna een week later 's nachts wakker van de eerste weeen. de tweede keer ben ik ingeleid, dus dat telt niet...