Ik drink sowieso geen alcohol, maar omdat ik nu zwanger probeer te worden ga ik geen dingen laten staan die niet mogen in een zwangerschap. Zodra ik weet dat ik zwanger ben stop ik er wel mee. Ik vind dat zolang het nog kan je overal van moet genieten maar wel met mate
Ik drink sowieso geen alcohol dus voor mij is het lekker makkelijk, maar ik ben ook gestopt met roken ruim voordat ik zwanger wilde worden om maar niks te doen wat het ongeboren kindje kan schaden. Heb een artikel gevonden van een onderzoek van alcohol op het ongeboren kind, wellicht interessant om te lezen. Je kindje ontwikkeld zich juist in de eerste weken het meest, dus kan het wel degelijk schade opleveren (ligt het er natuurlijk wel aan of je een wijntje drinkt, of lavenloos in de goot ligt natuurlijk ) http://www.alcoholpreventie.nl/bestand/OAZ7.pdf
Ik heb dat probleem niet ik drink echt noooooit! Alleen met nieuwjaar en dan is het een beetje 'gedwongen' Maar ja ik zou zeker de tweede helft van je cyclus niet meer drinken.. Je kindje is nu net iets belangrijker dan wat je vrienden denken Succes!
Zelf drink ik geen alcohol Maar mijn vriend is een darter en die speelt elke week minimaal 2 toernooien in een kroeg. Dan kan er ook flink wat alcohol doorheen gaan.... Weet iemand of dat kwaad kan mbt zwanger worden? kus
Ik ben ongepland zwanger geraakt en heb tot de tijd dat ik erachter kwam gewoon regelmatig alcohol gedronken. Ik had een echt studentenleven, zat van woensdag t/m zondag in de kroeg en dronk dan ook altijd, maar het kindje heeft er niks aan overgehouden. Ik was natuurlijk wel ongerust toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, maar volgens de vk kon het echt geen kwaad.
Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik zanger ben..ik zal echt niet zeggen dat ik 9 maanden alcoholvrij door t leven ga..ik heb zelfs gehoord dat donker bier goed is voor de ontwikkeling van de placenta..nu zal ik me echt niet dronken gaan zuipen hoor..maar 1 glaasje wijn in t weekend of 1 glaasje donker bier zal heus geen kwaad kunnen..
Hoi ! Wij zijn nu ongeveer een ruim half jaar 'bezig', willen erg graag een kindje, maar kunnen ook onwijs genieten van een lekker wijntje en een kaasje.. Ik heb idd ook gelezen dat alcohol hoe klein het vruchtje ook is kan beschadigen, zeker in de 4e of 5e week als de hersenen worden gevormd. Ik zou het mezelf nooit vergeven als het kindje in aanleg door mijn nuttigen van alcohol zou worden beschadigd. Voor mezelf laat ik vanaf de eisprong tot aan menstruatie de wijntjes dus lekker staan. (en doe ik net als trees, zie een paar postjes terug! ) Doei en veel gezondheid en vruchtbaarheid allemaal! Hartediefje
Niet perse hoor. Zolang het geen dagelijkse bezigheid wordt ... het zou misschien beter voor de kwaliteit zijn als hij het niet deed, net zoals roken. Grtz, Suzanne
Zou je je pasgeboren baby een paar slokjes wijn/bier of iets anders met alcolhol geven? Nee, toch? Waarom dan wel als je zwanger bent? Ooit gehoord van het foetaal alcohol syndroom? (FAS). Ik zou, mocht ik zwanger raken, dus geen druppel alcohol meer drinken, ook al zegt men dat een wijntje ofzo geen kwaad kan. Liever het zekere voor het onzekere. Groetjes, Josephine.
hi, helemaal geen rare vraag hoor! ik zit met hetzelfde omdat ik beroepsmatig in de wijnen zit en ook omdat ik er gewoon onwijs van hou. maar- na mijn eisprong drink ik amper; toevallig vanav 2 wijn bij etentje (en toen voelde ik me al beetje schuldig maar wilde zeker geen vragen/rare (hoopvolle! ) blikken van schoonouders) en voor de rest 'fake' ik ook wel: drupje gele siroop met water = witte wijn .... maar hoe je een biertje moet faken in elk geval zou ik echt nix meer drinken als ik weet dat ik zwanger ben. gewoon, om wat ik weet én om wat ik voel... t ALLERbeste voor de beeb! succes met zwanger raken! klingel
ik dronk ook gewoon hoor met uitgaan of in het weekend op een feestje. pas zodra ik dacht of wist dat ik zwanger was dronk ik niet. sterker nog ik ben zwanger geraakt tijdens met oud en nieuw en moet je zeggen dat ik toen echt niet meer nuchter was. Ik had zoiets van schuiven het deze maand opzij en gaan volgende maand wel weer verder en juist toen was het raak. ik had echt veel gedronken zowel met kerst als oud en nieuw maar hier heeft het dus juist geholpen zodra ik zwanger was heb ik geen druppel meer gedronken en daarna ok heel lang niet vanwegen bv en nu heel af en toe een glaasje maar zat of angeschoten ben ik al lang niet meer geweest alcohol is schadelijk voor de kleine en er kunnen hierdoor veel storingen komen in de opbouw van het leventje. hierdoor vind ik geen alcohol is altijd beter dan een beetje want vanaf hoeveel is schadelijk? dat weet zelfs de medische wereld niet dus waarom risico nemen als dit niet nodig is toch. na de 5e week tijdens de zwangerschap is er contact met moeder en kind via bloed etc en vanaf dan kan het dus ook schade aanbrengen. dus eigenlijk kan het voordat je overtijd bent geen kwaad maar daarna wel.
De eerste 5 weken van je zwangerschap is je kindje helemaal nog niet verbonden met jou lichaam meid... Je kan gewoon lekker drinken hoor! Ik heb ook 2 weken voor ik erachter kwam nog wat gedronken....nou daar maak ik me echt totaal niet druk om! Wanneer je een positieve test in handen hebt moet je het allemaal niet meer doen. Groetjes Debby
Zover ik weet ben je al eerder dan vijf weken met je kindje verbonden. volgens mij al rond de 4 weken, dus bij het zien van een positieve test zou ik gewoon al helemaal niks drinken. Ik heb het trouwens een keer aan de gynaecoloog gevraagd en ze zei dat 2 glaasjes per week geen kwaad kon na je eisprong. Toch ben ik eigenwijs en neem ik geen enkel risico en drink ik voor de zekerheid niks meer na de eisprong. Het is heel persoonlijk, maar als het misgaat wil ik mezelf achteraf in ieder geval niks kwalijk kunnen nemen. Want tja je gaat dan toch denken en zoeken naar een eventuele reden...
Hoi meiden, ja voor mij is het ook lastig. Ga namelijk nog wekelijks uit en drink daarbij dan genoeg biertjes of wijntjes. Maar nu we toch al 10 maanden bezig zijn laat ik de alcohol liever staan. Het schijnt namenlijk dat je er minder vruchtbaarder door wordt. En kan best zonder. Maar het word er niet gezelliger op na 12 uur . haha. Nog een mooie bijkomstigheid,geen katers meer op zaterdag en zondag. Nu drink ik alleen nog als ik ongesteld geworden ben in die week. Heb al wel vragen gehad waarom geen bier als ik weer spa bestel. Maar daar heb ik me nig iedere keer uit weten te kletsen. Heb al heel wat truuckjes uitgehaald. Haha je moet er wat voor over hebben he.
Ik heb vanaf het moment dat wij zwanger probeerden te worden geen drup alcohol gehad. (ik dronk gelukkig ook niet veel) Nu ik dus een MA heb gehad vorige maand ben ik er ook erg blij om dat ik alles wat slecht is heb gelaten. Ik had het mezelf nooit vergeven en zelfs nu zoek ik soms nog het probleem bij mezelf. Je kunt best drinken, roken of wat dan ook , maar dan moet je ook met de gevolgen kunnen leven die dat kan hebben. Ik ben in iedergeval blij dat mijn man en ik, mij niks kunnen verwijten voor het kwijtraken van ons beebje.
Mijn man en ik drinken beide niet als we proberen zwanger te worden. Hier wat meer info http://www.zwangerwijzer.nl/info/alcohol.php