Proberen om zwanger te raken en alcohol?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Danielle1982, 10 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veertje23

veertje23 Actief lid

2 mei 2007
    333
    0
    0
    Verzorgende
    Gelderland
    Ik drink ook gewoon nog als we op stap gaan hoor anders zou ik nu al 19 maanden niks meer hebben gemogen. Zo snel ik een positieve test heb natuurlijk geen druppel meer maar zo lang het nog kan en mag waarom niet.

2. sterr

sterr Actief lid

27 apr 2008
    213
    0
    0
    ik vind dat dat de keus is voor jezelf maar ik zelf zal geen druppel drinken.
    Ben zelf ook gestopt met roken toen ik wist dan we zouden stoppen met de pil.
    Al duurt het een jaar voor je zwanger ben en heb je zogezecht al die tijd alles voor nix moeten laten staan,vind ik onzin want als je graag een kind wil heb je er alles voor over dat het gezond kan groeien en neem je geen risico.
    Vind ik he maar ieder voor zich natuurlijk ;)

3. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik drink zelf vrijwel nooit alcohol en nu natuurlijk helemaal niet. Maar ik vind dat je gewoon een glaasje alcohol kunt drinken hoor als je zwanger wilt worden. Met een positieve test natuurlijk stoppen en niet overdrijven.

Maar ik vraag me af hoe iedereen het doen die daar zwaar tegen zijn. Maak je dan ook geen kattenbak meer schoon omdat je bezig bent, eet je niet meer dat lekkere zachtgekookte eitje, biefstuk, softijsje en wat allemaal meer wel niet mag tijdens de zwangerschap? Stel je hebt de pech dat je er heel lang over doet om zwanger te raken dan ben je verdrietig omdat je nog niet zwanger bent EN die lekkere dingetjes moet je ook missen.

Tuurlijk is het verstandig om gezonder te gaan leven (dat is het overigens altijd) maar je moet nog wel kunnen leven hoor ;)

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik drink ook nu we aan het proberen zijn niet, nu drink ik zoiezo iets van 2 glazen wijn in de gemiddeld 3/4 maanden, dus mis ik ook nietsen vind ik het een prttig gevoel dat er geen alcohol in mijn lijf zit.
    maar ik zou als ik wel meer dronk en in de kroeg zou staan met allemaal vriendem wel 1 of 2 wijntjes drinken(totdat de test posi geeft natuurlijk, maar dat vroeg je niet en je gaf al aan dan niets meer te drinken :thumup: )maar dan gewoon rustig aan doen zodat het ook bij een paar wijntjes blijft.
    Je zou het ook idd op de BOB gooien, heb ik laatst ook 1 x gedaan.. nou wonen wij overal ver vanaf dus moet 1 van ons altijd rijden.
    :)

5. sterr

sterr Actief lid

27 apr 2008
    213
    0
    0
    Het is indd zo dat er meer is dan alleen de drank laten staan.
    Nu drink ik zelf zo goed als nooit dus voor mij is het een makkie,en ik vind gwn dat je dat er voor over moet hebben.
    De kattenbak doe ik ook al een hele tijd niet meer (doet ventje lief)
    Ik eet ook geen rauwe vlees produkten.
    Je hoeft het niet te laten staan je kan ook w8ten op die positieve test.
    Zoals ik al eerder zei is dat de keus van de persoon zelf. ;)

6. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Mijn eerste maand zwangerschap heb ik echt overmatig alcohol gedronken, ik drink normaal bijna nooit maar dat is een periode dat ik veel ben uitgegaan en ook zwaar heb doorgezakt en gedronken. Het ging een tijdje slecht met vriendlief en mij en wist absoluut niet dat ik zwanger was, ik dacht er zelf niet meer aan.

Toen ik de maand erop vernam dat ik zwanger was, voelde ik me erg schuldig en heb ik geen druppel meer aangeraakt. Ik ben geen drinker, dus..

Ik schaam me er nog steeds over, maar gebeurd is gebeurd en ik heb een gezond kindje op de wereld gezet! Misschien iets té actief, maar dat kan bij iedereen zo zijn.

7. Niet meer actief

Tja ik denk ook dat het helemaal niet goed is om alcohol te drinken. Waarom dan ook 1 glaasje drinken? Dan kan je het net zo goed laten staan.

Trouwens ik las het volgend op internet: Alcoholgebruik
    Drink geen alcohol tijdens de zwangerschap. Alcoholgebruik is vanaf de bevruchting tot de geboorte schadelijk voor de baby. Het kan namelijk de hersenontwikkeling van de baby beschadigen. Ook kan alcoholgebruik leiden tot een miskraam.

Alcohol komt direct via het bloed door de placenta in het lichaam van het ongeboren kind. Het alcoholpromillage is op dat moment bij de baby hetzelfde als bij de moeder. Vóór de innesteling kan de alcohol de vrucht ook al bereiken.

Alcoholgebruik in het begin van de zwangerschap schadelijk zijn voor de vorming van de organen en lichaamsdelen.

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Wij zijn net pas begonnen met 'klussen', dus ik heb makkelijk praten natuurlijk, maar ik ben gestopt met drinken. Ik lust namelijk best een glaasje (of 2, 3, 4 etc) en ik kan echt geen maat houden. Het is bij mij echt alles of niets. Niets dus nu. Ook probeer ik vast op mijn eten te letten. Rauw vlees kan ik sowieso niet tegen ivm mn darmen, maar ik ben echt verslaafd aan sushi.. maar ook dat eet ik nu niet.

9. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Vanaf het moment dat ik een positieve test in handen heb drink ik geen druppel meer. Maar tot aan die tijd drink ik best eens een glas wijn hoor. Het leven moet ook leuk blijven he en niet alleen maar in het teken van een (hopelijk) komende zwangerschap staan.

Pim

10. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Hoi allemaal,

Ik kwam dit stukje tegen op de verloskundigensite van zwangerschapspagina.nl

Alcohol

Alcohol heeft een negatieve invloed op vruchtbaarheid, ook in kleine hoeveelheden. De gezondheidsraad heeft daar wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en komt in 2005 met de volgende conclusie:
    “Het enige advies waarmee ongewenste effecten van alcoholgebruik met zekerheid worden uitgesloten luidt voor de vrouw dat zij geen alcoholhoudende drank gebruikt vanaf het moment dat ze probeert zwanger te worden tot het moment dat ze haar baby geen borstvoeding meer geeft. Voor de man geldt dat hij zijn alcoholgebruik dient te staken vanaf het moment dat de vrouw zwanger probeert te worden tot het moment waarop de zwangerschap is vastgesteld.”
    Dus om alle effecten van alcohol uit te bannen zouden jullie allebei geen alcohol meer moeten gebruiken vanaf het moment dat je zwanger wilt worden! Alcoholgebruik vergroot ook de kans op een miskraam en op een minder goed verloop van de zwangerschap en een minder goede ontwikkeling van de baby. Dus samen stoppen bij zwangerschapswens.

Zie http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=15769 voor meer tips over gezonde leefstijl. Iedereen succes met zwanger worden!

Be blessed!

11. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Nu we echt in de 1e ronde zitten, heeft het zich voor mijzelf al opgelost.
    Ik voel me er nu namelijk helemaal niet lekker bij om te drinken, dus vanaf de eisprong heb ik geen alcohol meer gehad.
    Zeg idd maar dat ik me niet zo lekker voel, niet naar de kroeg kan omdat ik druk ben etc. etc. :)
    Maakt me nu eigenlijk helemaal niets uit!

12. olivia79

olivia79 Lid

20 feb 2008
    94
    0
    0
    Hoi!

Ik heb ooit een collega gehad die veel te dik bloed had. Toen heeft haar dokter gezegd dat ze voor dr hele leven aan de medicijnen kon of elke dag 1 glaasje rode wijn drinken. Ik kan me niet voorstellen dat medicijnen veel minder schadelijk zijn dan 1 glaasje wijn? En dan denk ik, hoe zou zij dat moeten doen dan? Om die reden denk ik dat 1 drankje best kan (met mate natuurlijk). Als ik drink, dan meestal in de eerste twee weken, maar heel soms 1 wijntje daarna. Op een terrasje kan ik er echt van genieten! En anders had ik dat ook al bijna twee jaar niet meer kunnen doen! Maar ieder voor zich natuurlijk!

Danielle, succes met zwanger worden!

Liefs Olivia

13. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    grappig om te lezen, ik drink ook tot aan mijn eisprong en dan voor de zekerheid niet meer, zou het mezelf nooit vergeven als er wat misging, dus wil alle risico waar ik zelf aan bijdraag uitsluiten.

14. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    tsja, en dan was er deze week een baby in Rusland die met een promillage van 2,6 (!) ter wereld kwam.........om je dood te schamen, zo iemand moeten ze vastzetten........

15. cindybaby37

cindybaby37 Actief lid

ik heb zojuist dit gevonden en vond het wel interessant om met jullie te delen,

Er wordt altijd beweerd dat als je graag zwanger wil worden, je beter geen alcohol kunt drinken. Zelfs een of twee glaasjes zouden immers al een negatieve invloed hebben op de vruchtbaarheid.
    Maar wat blijkt nu?
    Een recent onderzoek, waar bijna 40.000 vrouwen aan meewerkten, wees uit dat een matig alcoholgebruik geen negatief effect heeft op het zwanger worden. Meer nog, een glaasje wijn voor het slapengaan, zou de kans op een zwangerschap verhogen.
    De Deense onderzoekster Mette Juhl gelooft niet dat het de alcohol is die de vruchtbaarheid daadwerkelijk verhoogt. Ze denkt dat de verklaring eerder te vinden is in het ontspannende effect van alcohol. Hierdoor zou vaker gevreeën worden en waarmee stijgen de kansen op een zwangerschap natuurlijk.

Uit het onderzoek kon men niet afleiden op welke momenten in de menstruele cyclus men beter geen alcohol drinkt. Het zou dus kunnen dat het drinken van alcohol rond het tijdstip van de eisprong toch nog de mogelijke kansen op een zwangerschap verkleint.
    Maar daar Dr. Peter Bowen-Simpkin helemaal niet van overtuigd. Volgens hem kan het nuttigen van alcohol op dat ogenblik evengoed een positief effect hebben. Zoals iedereen weet, heeft stress een negatieve invloed op de vruchtbaarheid. Een alcoholisch drankje zou de stress doen afnemen en op die manier ook het negatieve effect van stress wegwerken. Dus toch... een glaasje wijn voor het slapen gaan...

Bron: Het laatste nieuws

16. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Wij zijn nu ruim een jaar bezig ......... En ik moet eerlijk zeggen het is niet makkelijk om steeds een teleurstelling te hebben. Dus ik drink gewoon wanneer ik zin heb, het zou er ook nog eens bij moeten komen dat ik geen wijntje meer mag drinken..Ik vind dat niet heel mijn leven om het zwanegr worden heen moet draaien

17. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Ik ben het helemaal met Yustin eens.
    Tot aan mijn ei drink ik net als normaal en na mijn ei zo 1 of 2 glaasjes.
    Het moet indd wel leuk blijven en niet ALLES moet om zwanger worden draaien :D

Deel Deze Pagina