Ik heb vandaag de uitslag binnen van het zaadonderzoek van mijn man. De dokter had eerst al een onderzoek gedaan en die vond hij twijfelachtig en deze uitslag was volgens hem hetzelfde, redelijk. Hij zei met zo'n uistlag kan het wat langer duren om zwanger te worden of zelfs problemen geven. Ik was op zich wel gerust gesteld omdat wij van een slechte uitslag uitgingen. Maar nu heb ik de uitslag op papier en er staat bij volume 4,6 terwijl normaal 2ml is dus dat is wel goed maar er staat bij spermatozoen aantal/ml 7 terwijl normaal 20 is Dit is volgens mij dus wel slecht als ik dit soort dingen lees: Gemiddeld kan worden gesteld dat de vruchtbaarheid van de man iets lijkt af te nemen vanaf ongeveer 40 miljoen zaadcellen per milliliter. Bij 20 miljoen per milliliter zou de kans op zwangerschap per maand met 50% zijn afgenomen (ter vergelijking: een vrouw van 35 jaar doet er gemiddeld twee keer zo lang over om zwanger te worden als een zelfde vrouw van 28 jaar). Als de concentratie zaadcellen verder afneemt, neemt vanzelfsprekend ook de kans op zwangerschap af. Ik heb ook een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog en vind het nu allemaal wel heel erg eng dichtbij komen
He meid, hier geen positief verhaal helaas... Mijn mannetje zit op de 4 milj...Er erg weinig bewegende/snelle zaadcellen.. Je kan dan nog wel op de gewone manier zwanger worden, maar hier is dat helaas nog niet gelukt...
Hoi Yustin, Ik lees hier op internet echt allemaal negatieve verhalen, minder dan 20 miljoen per ml neemt het af en minder dan 10 per ml is zelfs ernstig hoe kan mijn huisarts dan zeggen dat het redelijk is en niet heel slecht? Voel me echt ff rot had gewoon gehoopt dat we iets meer geduld moesten hebben.
Pfff... wat een nieuws zeg. Nu kun je hier dus nóg niks mee... Ik hoop voor je dat de gyn meer informatie kan geven en dat je hartstikke snel zwanger wordt meid! En misschien moet het wel via de MMM, maar dan is dat niet anders! Het wondertje komt er vast en zeker! Succes!
We hadden gehoopt dat de mmm nog ver van ons bed was maar nu komt het wel heel dichtbij en daarbij komt kijken dat dit echt een "geheimpje" van ons 2en was inmiddels weten beide ouders er al een tijdje van maar hoe gaat dat als je straks in de mmm terecht komt? Dan zal je op je werk een en ander moeten vertellen en dat wil ik helemaal niet
Zoo Sareke das wel super snel. Nu schijnt het ook wel om de combinatie te gaan dus als de vrouw supervruchtbaar is en de man niet dan heb je meer kans. hoe komt het dat jullie dat onderzoek gedaan hebben als het al in ronde 2 raak was als ik vragen mag?
Mijn vriend heeft ook zwak zaad. De eerste keer 2 miljoen. Maar de tweede keer en de derde keer 9 miljoen. Zaadkwaliteit kan sterk wisselen. Volgens de gyn, konden we makkelijk spontaan zwanger raken en dat is ook gebeurd. Hij ligt nu boven in bed te slapen. Wij zijn zo''n 14 rondes bezig geweest.
Haha, moest hier even om lachen! Voegde niet zo veel toe aan het verhaal, maar wel leuk om te horen! Geen voetbal-liefhebber dus?
Wij hebben een onderzoek laten doen voor ons 1e dochtertje omdat we al langer dan een jaar bezig waren. Toen kregen we dus de uitslag 0.6 miljoen zaadcellen, goed bewegelijk maar misvormd. Ze hebben ons toen aangeraden ivf te doen, dat hebben we gedaan en het was van de eerste keer gelukt toen. Nu besloten we voor een 2e te gaan maar wilde eerst de natuur nog een kans geven en dus van de 2e keer raak.
Lekker hoor Sarake dat het met de 2e toch zo gelukt is. Lijkt me niet niets al die behandelingen in het ziekenhuis pfff. Gerniet ervan! liefs snoopy