Hoi hoi, ik ben even wat minder actief geweest op het forum wegens de feestdagen. @deniseee Oh dat is zo vervelend Sommige vrouwen zijn pats boem meteen zwanger en denken niet bij na dat het voor sommige wat meer moeite kost. Hoop dat jij ook snel het goeie nieuws mag gaan delen. @Hazel90 Ik kom uit noord holland. Wel leuk om te lezen dat we allemaal wel uit verschillenden regio’s komen hier
Je kan volgends mij ook bij de drogist van canesten gyno zo een schimmel test halen. Dan kan je gewoon thuis testen of je daar last van hebt. Heb er zelf geen ervaring mee dus geen idee of het goed werkt maar misschien wel het proberen waard?
Mag ik me hier nog aansluiten misschien? Ik heb me net aangemeld en ik pas hier wel goed. 34 jaar oud en gaan voor de eerste. Kortgeleden besloten na een lange tijd denken dat we het niet wilden, dus het is nog erg verwarrend. Ik zweef een beetje tussen euforie en absolute doodsangst haha, maar de euforie overheerst.
Fijn! Ik ben echt net van de pil af. Ik heb een Daysy (computertje/thermometer) die ik in wilde zetten als anticonceptie icm signaleren van afscheiding enzo, maar dat wordt nu dus iets anders. Ik temperatuur trouw elke ochtend. Kan daarom ook zien dat ik nog geen eisprong heb gehad en daarmee een lange eerste cyclus verwacht. Ik zit nu op dag 20 en nog geen ei dus. Ik hoop dat hij een dezer dagen komt! Dan weet ik dat alles nog werkt en dan kunnen we ervoor gaan. Overigens gebruiken we nu al niks meer, we laten het allemaal op zijn beloop vanaf nu. Ik stond daar tijdens onze gesprekken heel relaxed in; ach, als het langer duurt maakt het ook niks uit, et cetera. Nou ja, nu is het besluit genomen en voelt mijn baarmoeder ineens maar leeg aan haha! Gelukkig hebben we allebei een kneiterhoog libido
Welkom Nefertiti! Spannend dan he, ik herken het haha! Klets lekker mee en voel je vrij om alles te delen! @Aloesja is misschien wel een goed idee ja, even de recensies lezen van hun want hun andere medicatie werkt nooit bij mij haha!
Jaaa super gezellig. Ik vind dit in ieder geval een heel fijne groep... en wat leuk dat jullie besloten hebben voor een eerste te gaan. Ik vond dat ook een beetje eng hahaha maar vooral leuk
Jaaa ach mijn vriend zegt altijd; goeje werk heeft tijd nodig! Daar hou ik me dan toch een beetje aan vast hahaha.. Maar het duurt wel lang, elke maand is er 1 te lang. Deze maand word ook niks meer.. Heb mn eisprong denk ik ergens rond de 18e gehad.. Die week ergens (te zien aan mn afscheiding dus 100% weet ik het niet) maar ik kon het testen niet laten en niks. Dus ik verwacht komende week gewoon mn menstruatie .
Ah das idd fijn. Eigenlijk nog geen steek verder komen stomme huisartsen ook... hopelijk morgen dan duidelijkheid
@deniseee doe je ook aan temperaturen? Dat geeft voor mij goed inzicht in eisprong en dergelijke. Hoewel ik hem nog niet heb gehad, maar ook dat weet ik dus dankzij mijn temperaturen. Ik neem hem elke ochtend rond dezelfde tijd. Eerste wat ik doe, nog voor ik beweeg of opsta of wat dan ook. Ik heb, naast de Daysy app, een Kindara app waarop je alles mooi kunt bijhouden. Ik vind het wel waardevolle informatie, een vrouwenlijf is zo fascinerend!
Ik heb idd ook 2 apps waar ik een beetje in bijhoud.. maar temperaturen is met mijn onregelmatige werktijden niet te doen... Dat moet heel consequent elke ochtend zelfde tijd en zelfde slaap uren ongeveer toch? Dat beide haal ik gewoon niet hahah.. dus dat is wel lastig. Ik ga in de volgende ronde weer ovulatietesten gebruiken denk ik. Kijken of ik idd goed zit met mn gevoel kwa eisprong
@deniseee ik had je berichtje gezien maar nog geen tijd gehad om te antwoorden. Ze had het toch anders kunnen aanpakken inderdaad. Ook met jou praten bijvoorbeeld over hoe het nu met jou gaat. @Hazel90 ik kom uit Belgie Limburg. Als de dokter je laat weten dat het geen schimmelinfectie is heb ik misschien wel iets leuks wat bij mij meteen hielp. Ik heb de vorige cyclussen nogal vaak maandverband in mijn onderbroek gedaan omdat het altijd wachten was en ik wist niet meteen wanneer . Hierdoor kreeg ik enorme jeuk. Ik deed na elk toiletbezoek talkpoeder erop en toen ik merkte dat het echt wondjes waren even zinkzalf van Kruidvat gehaald . Meteen goedgekeurd voor een toekomstige baby want alles is weg
Zou de hoop nog niet opgeven! Als je eisprong de 18e was zit je nu pas op 9 dpo. Kan zijn dat je eitje nog niet in ingenesteld. Sommige vrouwen testen pas week na nod positief.
Nou nog steeds niet ongesteld. Ik heb vannacht op werk wel mijn blaas gescand met de blaasscan die we hebben stana. Omdat mijn blaas zo vol zat kon ik ook mijn baarmoeder zien! Kon het natuurlijk niet duidelijk zien ofzo maar ik vond hem wel vrij groot. Misschien hoort dat ook wel zo Fijne dagen gehad allemaal?
Ik gebruik de app flo, vind deze erg fijn. Je kan alles aanpassen en elke dag van alles bij houden. Dit heeft mij ook heel erg geholpen met symptomen bij houden.
Jaaa ze is daarna bij haar in de zaak waar zij staat gaan vertellen dat ze zwanger is (wij delen 1 collega die staat daar soms en bij mij zeg maar) .. Daar had ze ook gelijk tegen gezegd dat mijn reactie zo tegenviel. . Toen dacht ik ook, wat verwacht je eigenlijk van mij dat ik een rondje ga springen van blijdschap ofwat ??
Ah top dames. Ik vind Kindara dus wel fijn, leest makkelijk af. Ik hoop echt dat mijn ei snel springt. Mijn afscheiding wordt al wel iets elastischer maar het is nog steeds wit. Meh. Gaat me nog niet eens om nu al zwanger worden per se, maar gewoon weten dat je lijf niet stuk is. Mijn hemel, het is nu ineens zó echt. Wat gaat dat ineens snel. We hebben, voor de goede orde, dus gisteren pas het besluit genomen dat we er nu voor gaan haha. Daarvoor uiteraard wel veel goede gesprekken. En nu is het zover! Hoe is jullie besluit gegaan? Angsten? Wij hebben bijvoorbeeld al niet eens een huis dat groot genoeg is voor de toekomst. Voor een baby wel, maar we moeten dus ook op zoek. Gelukkig is het huur. Ik word er alleen niet jonger op en voor hetzelfde geld duurt het een jaar voor ik zwanger ben, dus de praktische zaken hebben we even terzijde geschoven, dat komt wel goed.
Ik heb vooral heel lang gewacht tot mijn vriend er klaar voor was. En van de ene op de andere dag was dit zo. Dus even goed erover gesproken en alle condooms de deur uit gedaan. De pil slik ik al een paar maanden niet meer. Deze maand dus begonnen. Ik vond de eerste x seks zonder anticonceptie wel heel spannend ofzo. Beetje gek misschien maar dat was voor mij wel een dingetje. Maar verder is het vooral leuk om er mee bezig te zijn. Wij hebben wel een flink huis waar we wat kinderen kwijt kunnen Kijken voor huizen is ook wel heel leuk! Zijn jullie van plan om te kopen?
Toen wij het besluit namen was ik eerst super opgewonden en toen ineens heel erg bang haha ik snapte mezelf niet. Ineens allemaal beren op de weg zien maar dat is gelukkig wel weg nu. Het is heel normaal dat je angsten hebt, tis ook niet niks he een kleintje haha!