Proberen voor een eerste kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Hazel90, 30 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    770
    408
    63
    Vrouw
    Jammer. Op welke dag zit je?
     
  2. Newby88

    Newby88 Lid

    20 dec 2018
    90
    55
    18
    Vrouw
    11 dpo nu. Voel menstruatie opkomen. Ga wel opnieuw de ovu testen gebruiken. Lijkt er wel op dat 40 dagen mijn nieuw vaste cyclus is...
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  3. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    770
    408
    63
    Vrouw
    Maar soms wordt je juist niet ongesteld als je dat wel denkt;)
     
  4. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Argh ik vind het zo stom van mezelf; de hele eerste helft van mijn cyclus hoop ik al dan niet stiekem dat het 'misgaat' en dat ik zwanger word. En de tweede helft vlieg ik in de paniek - oh god, wat als ik daadwerkelijk zwanger zou worden?!? Ben nu 9 of 10 dpo (FF en ik hebben een meningsverschil) en nu denk ik echt HELP NEE DOE MAAR NIET. Het gaat net allemaal heel lekker met nieuw werk en opleidingen bij mijn man en mij, het is beter als we even de tijd hebben om er goed in te settelen en we genieten er heel erg van nu. Maar ja, we hebben deze maand wel bewust iets meer risico genomen :$ Doe dat dan ook niet, zou je denken, maar zoals gezegd denk ik in de éérste helft van mijn cyclus altijd dat dat wél een goed idee is :roflmao::oops: En elke maand als ik dan ongesteld word, ben ik vervolgens toch even teleurgesteld :roflmao:

    Nou goed, we wachten maar af ;) Nog 4/5 dagen tot nod/wod?
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  5. Newby88

    Newby88 Lid

    20 dec 2018
    90
    55
    18
    Vrouw
    Ja hopelijk volgende keer. Ondertussen dag 2 van ongi. Vreselijk pijnlijke deze keer. Met cyclus van 40 dagen reken ik op 3 a 4 april nieuwe kans. Lijkt nog zo ver weg :(
     
  6. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ah dat valt best mee Newby!
     
  7. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    770
    408
    63
    Vrouw
    Ja vervelend he. Ik had ook lange cyclussen.
     
  8. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Goedemorgen meiden!!!

    Hoe is het hier?
    Ik had gister een examen ter afsluiting van het eerste deel van mijn opleiding. Wat denken jullie? Behaald met een zeer goed! Woehieee. Ik ben zo opgelucht!

    Door die ellende wel mijn cyclus even helemaal vergeten. Maar als ik van een cyclus van 35 dagen uit ga heb ik gister of vandaag mijn eisprong. Net te laat voor ovulatie testen dus. Of kan het alsnog? Wat denken jullie? Ik heb wel al flink buikpijn...
     
    Leraje en Stresskipje vinden dit leuk.
  9. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Toch maar gehaald en gedaan. De roze van de clear blue. Negatief. Terwijl ik er toch echt een goed gevoel over had. Misschien vanaf vandaag maar door testen..
     
  10. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Hoeveel dagen ben je over tijd dan?

    Ohh je bedoelt ovulatie test??
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  11. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Haha ja! Ik dacht. 1 gekke lange cyclus tussendoor en dan weer normaal. Maar blijkbaar werkt het niet zo:cry: Wist ik ook wel. Maar toch.
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  12. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Ik snap die cyclus dagen niet helemaal he..

    Moet je nou van het gemiddelde gaan om je eisprong te berekenen of moet je de laatste cyclus aanhouden?

    Als ik gemiddeld naar mijn cyclus dagen kijk kom ik uit op 32.. maar mijn laatste cyclus is 29..

    Wat moet ik nou aanhouden??
     
  13. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    770
    408
    63
    Vrouw
    Vervelend
    Vervelend..
     
  14. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ja best wel
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  15. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Je weet pas achteraf wanneer je eisprong is geweest. Na een aantal cycli kom je er wel achter wat je eigen gemiddelden zijn, dus dan kun je je eisprong ongeveer verwachten (bij mij meestal dag 14-17 van de cyclus). Maar pas als je piek is geweest met testjes, of als je temperatuur tenminste 3 dagen structureel omhoog is gegaan, kun je zeker zijn dat je eisprong geweest is. Dus het is altijd een beetje nattevingerwerk ;)
     
    Sara190 vindt dit leuk.
  16. SjH

    SjH Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.700
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik sluit me hier ook graag aan! :)

    in november 2017 stopte ik met de pil, pas na precies 100 dagen kreeg ik de eerste menstruatie. Ronde 1 was dus in mei 2018. Na vijf rondes waren we zwanger in oktober, wat waren we gelukkig...

    Op de eerste echo 13/11 bleek het te gaan om een missed abortion. We zouden de week erop naar New York gaan... Ik koos voor pillen. Twee keer ingebracht maar er gebeurde niets, geen kramp, geen bloed, helemaal niets. Geen vakantie dus. Ik bleek een relatief grote vruchtzak te hebben. 27 november ben ik gecuretteerd. Goed gegaan maar wel veel bloedverlies. Daarna last gekregen van mijn darmen en nadat het bloeden was gestopt, begon het weer. Steeds met 1,5 week ertussen. In januari weer, toen was ik bij de gynaecoloog voor de eindcontrole. Ik was bang dat er restweefsel was wat de bloedingen veroorzaakte, maar de baarmoeder was 'schoon' en er waren actieve eileiders te zien. Hormonaal dus nog helemaal in de war. Voor de zekerheid bloed geprikt op het zwangerschapshormoon (hcg) om zeker te weten dat mijn lijf nu wel doorhad dat er geen zwangerschap meer was. Uitslag was OK. Vorige maand heb ik de eerste 'normale' cyclus gehad en afgelopen weekend hebben we na een positieve ovulatietest ons best gedaan. Nu afwachten... 24 maart NOD.

    Merk wel dat ik het erg spannend vind en zelfs opzie tegen de periode tussen een positieve zwangerschapstest en de eerste echo. Zo bang dat het weer mis zal gaan, maar de kinderwens is zo enorm groot, dat we er voor de 100% weer voor gaan.

    NOD = 24 maart, dus zit op het 'wachtbankje'...
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  17. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Jemig wat naar SjH... maar heel fijn dat je cyclus nu weer op gang is; hopelijk blijft hij lekker op gang! Succes op het wachtbankje.
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  18. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    #598 Leraje, 15 mrt 2019
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2019
    Eh, wat denken jullie? Ik ben nu of 13 dpo óf 6 dpo; mijn temp is wat raar deze cyclus ivm vakanties, in andere bedden slapen, slechte nachten door spokende honden en zieke mannen etc. Het lijkt me waarschijnlijker dat ik 13 dpo ben omdat ik nu op dag 28 van mijn cyclus zit en ik eigenlijk altijd cycli tussen de 26-30 dagen heb. Maar 100% zeker ben ik niet. Er is daarnaast een kansje dat ik zwanger zou kunnen zijn, omdat we deze maand dus bewust wat meer risico hebben gelopen. Deze kans lijkt me niet erg groot, maar ik moet zeggen dat ik nog geen standaard 1-dag-voor-ongesteldheid-ik-voel-'m-al-aankomen gevoel heb. Dat zóu dus kunnen betekenen dat ik toch 6 dpo ben. Maar dus ook dat ik stiekem toch zwanger ben.

    Nu ben ik dit weekend weg van huis, hetgeen betekent dat ik niet ga testen (want mijn man is er niet bij). Maar dit betekent óók dat het heel raar gaat zijn als ik vanavond geen glaasje alcohol neem. Ik ben vanavond met mensen die mij heel goed kennen in een situatie waarin ik ALTIJD alcohol neem. (Het is een beetje een 'ritueel', om in deze situatie specifiek dat drankje te doen met deze mensen). Ik kan het excuus van 'ik moet rijden' niet gebruiken, want ik moet dus niet rijden, ik slaap daar. Bij mensen die ik minder goed ken zou ik misschien een excuus als 'antibiotica' kunnen gebruiken, maar deze mensen gaan echt dwars door een leugen heen kijken denk ik. Ik wil ook nog niet met ze delen dat ik mísschien zwanger zou kunnen zijn. Ik kan ook niet echt doen alsof ik het opdrink en het stiekem weggooien ofzo.

    Nu zit ik dus heel erg in dubio - gewoon toch een glaasje nemen? Of hebben jullie nog een goed excuus klaarliggen dat ik zou kunnen gebruiken? Voor hetzelfde geld word ik morgen (of volgende week) gewoon ongesteld, en dan denk ik, ik heb echt moeilijk gedaan om niks, en dan vind ik het ook jammer dat ik ons 'ritueel' gemist heb. Maar mocht het wel zo zijn, dan wil ik geen enkel extra risico lopen op een miskraam uiteraard.

    Ik zit te denken of ik gewoon kan zeggen 'ik voel me niet zo lekker' en het dan maar afslaan. Maar er is dan wel een risico dat ze 1+1 bij elkaar optellen en gaan vragen of ik misschien zwanger ben (zoals gezegd kennen ze me goed en weten hoe we er ongeveer in staan nu) - en zoals gezegd kan ik denk ik niet goed tegen ze liegen, dus dan komen ze gegarandeerd achter 'misschien'.

    Ik doe waarschijnlijk moeilijk om niks, maar als iemand een goeie tip heeft, ik hoor 'm graag!

    (Edit: Mijn luteale fase is wat wisselend qua lengte, maar nooit langer dan 14 dagen en gemiddeld het afgelopen jaar 12 of 13 dagen. Dus als ik op 13 dpo zit, zou ik morgen of uiterlijk zondag ongesteld moeten worden).
     
  19. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Ik zou gewoon een test doen?
     
  20. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ja dat kan ik in mijn eentje dus echt niet doen, als het wél raak mocht zijn, dan moet mijn man daar bij zijn. Maar achteraf gezien was het wel handiger geweest om het gisteren te doen ja. Ik had helemaal niet stilgestaan bij deze situatie; ik zat in gedachten meer van 'als ik weer thuis ben en ik ben nog niet ongesteld, dan kan ik gaan testen!' Je weet wel, zodat je jezelf niet al dagen voor je nod gek loopt te maken ;)

    Maar geen goede excuses achter de hand dus :p
     

Deel Deze Pagina