Proberen voor een eerste kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Hazel90, 30 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    O wat naar! Gelukkig wel regelmatig. Al moet ik zeggen dan 40 dagen worden lang is. Is dat normaal? Wat zeg de huisarts daarvan? Of heb je die niet gevraagd voor advies?

    Hoe is het met iedereen hier? Leuke Pasen gehad? Hier wel! Lekker druk met familie en eten en gezellig samen zijn. Heerlijk!
    Ik zit ondertussen op cyclus dag 10. Ik heb mijzelf voorgenomen dat als deze cyclus normaal is ik volgende cyclus ovulatie testen ga gebruiken. Zo niet, wachten we het rustig verder af...
     
  2. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Hier ook fijne Pasen gehad :) wel ongesteld, op naar volgende ronde dus. Ben benieuwd.
     
  3. Newby88

    Newby88 Lid

    20 dec 2018
    90
    55
    18
    Vrouw
    Heb het nog niet besproken. En is niet zo leuk die lange. Heb maar half zoveel landen. Maar om de 2 maand een eisprong. Ben dus nu weer aan het wachten maar zal pas voor binnen 1,5 week zijn op zijn vroegst... is nog maar ronde 6 maar voelt zo wel erg lang aan telkens..
     
  4. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Wat is het stil hier meisjes! Vandaag heb ik de stap gezet om de huisarts te bellen en te vragen om een afspraak. Mijn cyclussen duren lang. Er is geen pijl op te trekken en ik heb nog geen positieve test in handen gehad. Natuurlijk weet ik dat het van het stoppen met de pil kan zijn, maar ik wil gewoon graag een beetje duidelijkheid dat alles van binnen wel goed zit.
     
  5. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Hoi Louise, ja we zijn geen heel fanatieke groep. Wel jammer! Hoe staat het met iedereen? Je hebt wel wisselende cycli ja! Het zou fijn zijn als ze terugvallen naar rond de 30 dagen. Kan zeker van het stoppen met de pil... bij een vriendin van me heeft het wel een jaar geduurd voor ze helemaal normaal was.

    Hier zit ik op het wachtbankje, ergens tussen 7-10 dpo. Kan er nog helemaal niks van maken qua kwaaltjes. Mocht ik geen spotting krijgen, dan ga ik dit weekend een keertje een test doen denk ik. Maar bij spotting weet ik dat het einde verhaal is :)
     
  6. xxFrummel

    xxFrummel Bekend lid

    15 dec 2018
    587
    281
    63
    Vrouw
    Ja snap ik. Zo weet je ook niet of je überhaupt wel een ei sprong hebt.
     
  7. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ja erg jammer day we niet fanatiek zijn. Nou moet ik zeggen dat ik het ook erg druk heb en ook niet echt fanatiek ben.

    Heb je al spotting gespot? :)roflmao:) Hopelijk niet!
    Hoe lang zijn jullie al bezig? Al een tijdje toch? Sorry ik vergeet dat soort dingen...

    @xxFrummel ik heb gok ik wel gewoon een eisprong aangezien ik wel normaal ongesteld word. Het duurt alleen zo lang en ik kan hem dus ook niet vinden met ovulatietesten.
     
  8. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Nog niet! Dus dat is fijn. Nog 5 dagen tot dpo ;)

    Het is nu de tweede cyclus, dus valt wel mee. Maar een paar jaar geleden hebben we het ook eens een maand of vijf er op aan laten komen, zonder succes dus ;) Toen veranderen de omstandigheden dusdanig dat we weer even gewacht hebben.
     
  9. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ooooo ik hoop op een positieve test voor jou dit weekend!

    Weet je, ergens voel ik mij bezwaard om naar de huisarts te gaan maandag. Wij zijn natuurlijk nog maar 6 maanden bezig en zijn beide gezond en jong. Maar toch, ik wil gewoon even weten of alles nog wel goed werkt van binnen. Is dat gek? Ik vond het heel vervelend om de huisarts erover te bellen maar wil wel graag duidelijkheid.

    Wat zou jij doen @Leraje
     
  10. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Oh nee snap ik goed hoor! Ik heb er ook wel eens over gedacht, omdat ik me wel eens zorgen maak of ik geen hormonale disbalans heb (pms kwaaltjes zijn vrij heftig vaak vind ik). Niet dat ik meteen een traject in wil, maar gewoon een checkup of de basics in orde zijn zegmaar. In Amerika is dat vrij standaard als je ervoor wil gaan, maar hier bepaald niet...

    Ik hoop het ook! Al ben ik nog steeds heel zenuwachtig erover. Maar ik verwacht er echt niks van.
     
    Ruaa en Louise11110 vinden dit leuk.
  11. xxFrummel

    xxFrummel Bekend lid

    15 dec 2018
    587
    281
    63
    Vrouw
    Waarom voel je je bezwaard? Ik vind het niet gek dat je naar de huisarts gaat. Jij hebt er kennelijk geen goed gevoel bij. Dan zou ik ook bellen! Daar is de huisarts toch voor?
     
    Leraje vindt dit leuk.
  12. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Is ook zo!

    Ondertussen ben ik dus geweest. Ze gaat vandaag nog overleggen met de gyn omdat mijn cyclussen zo onregelmatig zijn. Ze denkt aan pcos, maar dit moet natuurlijk wel nog even bevestigd bij de gyndat zou wel een beetje jammer zijn.
     
  13. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ja wat ik al dacht. Morgen bloed laten prikken op hormonen en schildklierwaardes. Daarnaast moet ik nog een afspraak maken voor een inwendige echo om mij eierstokken te controleren.

    Is er niks aan de hand dan moeten we nog een jaar zelf proberen voor we terug mogen komen.
     
  14. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Lezen er nog mensen mee?

    Echo vandaag gehad! Bloed was goed. Echo wijst helaas op pcos. Teveel eiblaasjes per eierstok. Aangezien de huisartsenpraktijk alleen open is voor spoedgevallen moet ik 3 weken wachten voor een afspraak aldaar.
    Beetje jammer, en ik vind het gewoon kut.
     
  15. Ruaa

    Ruaa Actief lid

    9 mei 2019
    261
    120
    43
    Vrouw
    Wat vervelend. Dat zeiden ze ook tegen mij. 3/5 gynaecologen zei van niet en de overige wel. Dat is blijkbaar moeilijk te bepalen. Heb je ook de pcos symptomen?
     
  16. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik heb geen overgewicht of ernstige overbeharing. Wel wat meer haargroei als vroeger maar dat leek me normaal. Verder heb ik wel veel buikpijn en uitblijven de menstruaties.

    Heb jij er veel last van?
     
  17. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ja, de meldingen deden hun werk weer niet! Heel raar.

    Wat jammer :( maar wel fijn dat je de oorzaak nu weet, dan kan die ook aangepakt worden.
     
  18. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik vind het eigenlijk wel meer dan jammer. Ik vind het wel erg jammer dat ik niet via de natuurlijke weg zwanger ga worden. Ik vind het jammer dat ik daarvoor hormonen moet gaan gebruiken met al hun bijwerkingen etc.
    Ik vind het jammer dat daarvoor elke x naar het ziekenhuis ga moeten. Ik vind het ook jammer dat ik tot 17-6 moet wachten voor een doorverwijzing van de huisarts.
    Het totale plaatje vind ik gewoon kut. Maargoed. Komen we ook wel weer overheen.
     
  19. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ja sorry, ik wilde niet plaatsvervangend vloeken voor het geval dat het voor je erger maakte. Het is kut! Helemaal omdat je al een gezond gewicht hebt, dan kun je ook niet zelf actie ondernemen door af te vallen o.i.d.:(
     
  20. Ruaa

    Ruaa Actief lid

    9 mei 2019
    261
    120
    43
    Vrouw
    ..:( ik vind het echt rot voor je. Menstruatie uitblijven is wel een dingetje. Maar is dat dan gelijk pcos? Dacht dat er dan ook imbalantie was in je hormonen enz. Wrm moet het zo lang duren dan? Wat een onzin, die wachtrijen.

    Ik was juist te vaak aan het bloeden. Geen enkele klachten. Maar ik heb door zoveel gynaecologen laten kijken en als de meerderheid zegt van niet, dan geloof ik dat.

    Toch blijft het ergens in mn achterhoofd. Van: is dat misschien waarom ik niet zwanger wordt? Is nu al wel 11 rondes..
     

Deel Deze Pagina