Proberen voor een eerste wondertje eind 2013

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Redhead86, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope86

Hope86 Actief lid

3 okt 2012
    233
    5
    18
    Vrouw
    Flevoland
    Dag meiden!

Ik heb al jullie verhalen meegelezen en zou het leuk vinden om met jullie mee te schrijven.

Ik zal mijzelf even kort voorstellen, ik ben 27, sinds augustus afgelopen zomer getrouwd en sinds juli gestopt met de pil. Helaas begon ik met een heeeeel lange cyclus, maar daar lijkt nu gelukkig verandering in te komen. Afgelopen weekend mijn eisprong gehad, dus ik schuif bij jullie aan op het wachtbankje.. :)

Sith; gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat de eerste onzekerheid nu weg is! Het genieten kan beginnen!

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Welkom hope! Gezellig!!

@mz, dat is niet fijn dat jullie huis al zo lang te koop staat.. Balen he..
    Spannend, bijna mag je testen!

@sith, ik snap jou gevoel, lijkt me dan idd ook eng.. Nog anderhalve week tot de echo? Kan dat niet eerder als je zelf een naar gevoel hebt?

Alles goed met de dames?

3. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey,

@Sith: wij gaan ook de gezinnen verzekering nemen. Is het dan zo dat vl gewoon zijn oude verzekering kan houden en ik alleen die aanvullende verzekering gezinnen moet nemen?? Ik snap idd dat je onzeker wordt als je even geen kwaaltjes hebt. Dan zijn kwaaltjes juist geruststellend:).

@Hope86: gezellig dat je mee komt kletsen!! Ik zie dat je ook een vrij lange cyclus nog hebt. Mijne is ook tussen de 36 en 41 dagen:(. Op welke dag heb jij je ei gehad? Ik heb de mijne niet echt kunnen ontdekken met ovulatietesten helaas. Volgende maand weer nieuwe kansen. Wel vrij veel geklust dus we gaan het zien. Leuk dat je getrouwd bent:). Ik ben volgende maand 4 jaar getrouwd. Werk je verder nog??

@Bubblez: ja ach, net verhuurt aan nieuwe huurders vanaf eind december. Komend jaar weer op zoek naar wat voor ons zelf. Duurt nog wel een week voor ik mag testen hoor:D. Ik ben benieuwd!! Hoe gaat het met jou??? Goed gevoeld??

4. Spannend03

Spannend03 Bekend lid

12 okt 2013
    573
    1
    16
    NULL
    NULL
    Nou voor mij is de spannende week aangebroken.
    Vandaag cyclus dag 30. (normaal rond dag 32 ongesteld) dus nog heel eventjes.
    Vandaag extreem veel last gehad.
    Ben erg moe, extreme buikkrampen, lichte hoofdpijn, rugpijn en erg misselijk de hele dag.
    Het gekke is terwijl ik zo misselijk ben eigenlijk ook wel weer honger.

Voor mijn gevoel zijn dit net iets te veel klachten, waardoor ik juist denk dat mijn menstruatie eraan komt.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Fijn gevoel weer een eigen plekje;)
    Ah die week is zo voorbij:D

Ik voel me al beter, ik hoop volgende week ongesteld te worden, dan kunnen we echt beginnen!

Gisteren aan mijn schoonouders verteld dat we gaan trouwen en voor een kindje gaan, super spannend vond ik dat! Maar!! Ze vonden het geweldig en waren echt trots en blij! Jippie!!

6. Hope86

Hope86 Actief lid

3 okt 2012
    233
    5
    18
    Vrouw
    Flevoland
    Bedankt voor het warme welkom meiden! :)

@Mz25: klopt, ook lange cyclussen hier! Vervelend he? Daardoor duurt het allemaal nog langer. Het wachten duurt al zo lang! We willen natuurlijk allemaal meteen zwanger zijn, en als je dan ook nog zo weinig kans hebt en soms zelfs wel 2 maanden moet wachten op een eitje schiet het natuurlijk niet echt op.

Het kan goed kloppen hoor, dat je je ei nog niet kunt vinden. Ik weet even niet of je aan de pil bent geweest, maar dan kan het heel goed zijn dat je lichaam nog geen eitje aan maakt. En zich alleen nog maar klaar maakt om alles weer in werking te stellen. Vandaar ook vaak die vervelende symptomen die op zwangerschapskwaaltjes lijken. Ik heb mijn eerste cyclussen ook geen ei kunnen vinden met ovulatietesten, deze ronde voor het eerst. Dat was afgelopen zaterdag. Toevallig ben ik die week ervoor nog naar de dokter geweest omdat ik mij zo beroerd voelde en verschrikkelijke pijn aan mijn onderbuik had. Echt niet te houden, zoveel pijn. De dokter gaf aan dat dit heel waarschijnlijk mijn follikels zouden kunnen zijn die zich rijpen om te springen. En toevallig dus 2 dagen later een knal positieve ovulatietest. Ze had dus gelijk :) dus mijn eerste eitje is pas gesprongen in de 3e ronde.

Omdat mijn eerste cyclus 50 dagen duurde ben ik tarwekiemolie van de tuinen gaan gebruiken. Hierna werd mijn cyclus meteen een stuk korter, mischien ook iets voor jou?

Bijna vier jaar getrouwd, wat leuk! Gaan jullie nog iets leuks doen om het te vieren? En wat fijn dat je in elk geval huurders hebt voor jullie huis! Hoop dat jullie zelf ook gauw een lekker plekje vinden!

Ja ik werk. Alweer 5,5 jaar met veel plezier voor dezelfde baas. Ik ben stewardess en vlieg momenteel nog door europa. Ik sta op een wachtlijst om over te stappen naar onze grote zus en zal dan de hele wereld door vliegen. Naar verwachting zal dat volgend jaar worden. Ik heb afgelopen voorjaar een vast contract gekregen, daar was ik erg blij mee in deze tijd van het jaar. Want ook bij ons zijn er mensen die helaas moesten vertrekken na hun 5jaars contract.

@spannend03: wauw, morgen weet je dus hopelijk meer. Je klachten kunnen ook hoopgevend zijn! Maar je weet het nooit he, je wordt soms zo voor de gek gehouden door je lichaam. Wil je morgen meteen gaan testen, of wacht je echt je menstruatie af?

7. Spannend03

Spannend03 Bekend lid

12 okt 2013
    573
    1
    16
    NULL
    NULL
    @ bubblez. Ja inderdaad spannend ! Leuk dat ze zo leuk reageren dan!

Als je wacht is een week erg lang hihi !
    Ik zit nu op dag 31. Dus erg spannend .
    Menstruatie is nig wel weg gebleven maar nog veel buikklachten en vlagen van misselijk

8. Sith

Sith Niet meer actief

Hope: welkom! Bedankt voor de felicitaties

Spannend: Ik vind het net zo spannend voor jou mee. De symptomen kloppen wel, maar helaas heb ik zelf ook ervaren dat alle symptomen kunnen kloppen en dat je toch ongesteld wordt. Ga je morgen testen?

Bubblez: Fijn dat jullie zulke leuke reacties hebben gekregen. tja kan ook bijna niet anders dan dat ouders trots zijn als ze zulk nieuws horen.

MZ: Ik moet nog even langs gaan bij CZ om alles goed uit te laten leggen. Maar volgens mij hoef je alleen zelf over te stappen. Dan kun je je kindje het beste meeverzekeren op jouw naam, omdat jouw kindje dan dezelfde dekking heeft.

Klachten: Hier wisselt het een beetje. Merk dat ik soms erg misselijk ben en last heb van mijn darmen. De dag erna kan ik dan weer bijna nergens last van hebben. Merk dus echt dat het normaal is om soms even niets te voelen.

Wij hebben nog steeds aan niemand verteld dat we zwanger zijn. Dit willen we na de volgende echo gaan doen (over twee weken). Nu ligt alleen mijn oma in het ziekenhuis met een gebroken heup. Ze moeten haar opereren, wat natuurlijk een risico is gezien haar leeftijd. Ik hoop zo dat alles goed gaat en we haar nog blij kunnen maken met het nieuws dat ze voor de eerste keer overgrootoma gaat worden.

9. Spannend03

Spannend03 Bekend lid

12 okt 2013
    573
    1
    16
    NULL
    NULL
    @hope. Ben er nog niet uit of ik al ga testen.
    Aan ene kant denk ik gewoon afwachten en aan andere kant wordt de spanning wel groot 😜

De klachten worden nu wel erger sinds gisteren .
    Dus denk zelf dat mijn menstruatie eraan komt omdat het me erg toevallig lijkt dat mijn klachten precies rond mijn nod erger worden.
    En als ik nu ga testen ben ik bang dat ik dan misschien toch nog te vroeg test ??
    Wat zou jij doen haha !

10. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey,

@Spannend03: Ik ben benieuwd of je kwaaltjes positief nieuws betekenen:). Ik had vorige maand ook overal last van, helaas na 41 dagen toch ongi geworden:(. Je kunt altijd een testje wagen van de Action. Lekker goedkoop. Maar zelf zou ik ook niet voor NOD testen. Veel te bang om teleurgesteld te worden:$.

@Bubblez: hopelijk wordt je snel ongi. Daarna lekker klussen. Ga je ook ovulatietesten doen? Leuk joh dat je schoonouders zo reageerden:). Is altijd fijn als ze achter je staan en het super vinden.

@Hope86: ik zit zelf ook aan het einde van ronde 3. Wel positieve ovulatietesten gehad maar niet een echte knaller. Had ook niet altijd op dezelfde tijd getest. Zit namelijk met mijn werk overdag. Heb dus vaak s'avonds getest maar merkte dat als ik vrij was overdag een veel positievere test had. Heb ook twee dagen een beetje bloed gehad rond de eisprong. Wellicht een eisprongbloeding. Misschien dat ik tarwekiemolie ga gebruiken. Even afwachten wat mijn cyclus nu doet. Zit morgen op 30 dagen. We weten nog niet of we wat gaan doen. Hangt er van af of vl moet werken of niet. Heb wel 2,5 week vakantie met kerst. We gaan ons weer rustig orienteren op wat leuks. Helaas moeten we wel huren omdat we al een hypotheek hebben op ons appartement dat we verhuren. Er is maar weinig te huur waar we willen wonen (dorp) en voor sociale huur verdienen we te veel. Moeten dus particulier gaan huren, wat erg duur is. Super zeg stewardess. Klinkt echt heel leuk. Vl wilde altijd piloot worden. Helaas een dure opleiding met slecht vooruitzichten wat betreft werk. Is dat goed te combineren met een kleine strax?? Heb jij al kwaaltjes en wanneer is je NOD?

@Sith: dat dacht ik idd ook dat ik alleen over hoefde te stappen. Ga nog wel even bellen binnenkort. Ik hoor ook wel dat kwaaltjes veel wisselen als je zwanger bent. Het schijnt dus idd normaal te zijn. Wat vervelend van je oma zeg. Hopelijk herstelt ze snel en knapt ze op van het goede nieuws:). Ik snap dat je het nog niet aan iedereen vertelt. Zou ik ook niet doen. De eerste 12 weken zijn spannend. Daarna is de kans groot dat het goed gaat.

@Ego: Al weer dag 29 vandaag. Ben erg benieuwd hoe lang mijn cyclus nu is en of het vele klussen effect heeft gehad:p. Naar mijn idee heb ik wat last van mijn borsten. Voor de rest niet echt ergens last van terwijl ik dat vorige maand wel veel meer had. Ik weet niet of dit nu een goed of slecht teken is;). We wachten maar weer af tot volgende week. Zit alleen wel met een dilemma. De 21ste is mijn NOD bij een cyclus van 36 dagen. De 26e is mijn NOD bij een cyclus van 41 dagen. Wanneer zou ik nou kunnen testen??

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

@ hope, wat een gaaf beroep zeg! T.ransavia dan denk ik?:p

@sith, 10 weken is ook prima toch, dan ben je de eerste periode goed door. De ouders weten ook nog niks? Oef denk niet dat ik dat geheim zou kunnen houden:p

@ spannend, hoeveel dagen moet je eigenlijk nog? tot 4 dagen ervoor kun je die early testen doen..

@ MZ, Volgens de berekeningen volgende week mn ongesteldheid.. Dus over 3 weken ongeveer mijn ei.. Ik ga geen ovulatie testen doen.. We gaan het eerst gewoon zo proberen.. We hebben vrij regelmatig gemeenschap;) Pas als het na een paar maand niet lukt ga ik ovu testen doen:)
    En inderdaad erg fijn dat iedereen het leuk vind. Vrijdag gaat hij mijn vader vragen, super spannend:D

12. Spannend03

Spannend03 Bekend lid

12 okt 2013
    573
    1
    16
    NULL
    NULL
    @ Bubblez. Ik ben nu op dag 31.
    Mijn cyclus varieert van 31 tot 35.
    Nog even spannend.

13. Spannend03

Spannend03 Bekend lid

12 okt 2013
    573
    1
    16
    NULL
    NULL
    Na extreme steken onderin mijn buik gisteravon,
    Kon amper lopen elke beweging van mijn been maakte het erger.
    Nu na 3 dagen ineens bijna geen buikpijn meer.
    Wel erge steken bij mijn borst. Ene keer links andere keer rechts.
    Erg spannend nog weer even. Nog steeds niet ongesteld in ieder geval. Nu hopen dat de pijn misschien een innesteling was..

14. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.126
    294
    83
  15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vind het een duidelijke streep, maar ga alsjeblieft niet van mij uit:p

Hier vandaag ongesteld geworden, mijn eerste cyclus is dus 25 dagen..

16. Sith

Sith Niet meer actief

Marie: Dit noem ik geen tuurstreepje. Hij staat er echt!
    Gefeliciteerd!

Hier heb ik er ook wel moeite mee om niets tegen mijn (schoon)ouders te zeggen. Maar ik heb graag nog even wat meer zekerheid. Ze zeggen dat vanaf 10 weken de kans op een miskraam flink afneemt, omdat het met de vruchtjes met een afwijking dan al mis is gegaan.

MZ: Wanneer denk je dat je eisprong was? Ik zou zo'n 14 dagen later aanhouden als testdag. 14 dagen moet genoeg zijn om voldoende HCG in je urine te hebben.
    Mijn oma is gisteren geopereerd. De operatie is goed gegaan. Hopelijk hersteld ze goed.

Duimen voor de volgende testers! Hopen op een mooi resultaat.

17. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.126
    294
    83
    Zat echt te trillen! Het is nu een beetje binnen gekomen! Ben echt blij, maar ook bang!
    Heb namelijk nog steeds ongikrampen! En ik heb continue hetgdevoel dat ik moet plassen! Verder weinig bijzonderheden!
    Kan het nog steeds niet geloven!

Wanneer moet ik bellen voor een echo sith?

18. Sith

Sith Niet meer actief

Je kunt meteen bellen naar een verloskundige.

Ik heb er een aantal dagen mee gewacht. Heb het eerst even laten bezinken en een aantal dagen later nog een test gedaan. Toen die ook zwanger aan gaf heb ik de verloskundige gebeld.

Het is per verloskundige verschillend wanneer je langs mag komen.
    De mijne doet rond 8 weken een echo en dan daarna rond de 10/11 weken de termijnecho. Maar er zijn er ook die alleen de termijnecho doen.

Buikpijn kan ook komen door het oprekken van de baarmoeder. De ene heeft daar heel veel last van, de ander niet. Net zoals dus met alle kwaaltjes. Vaak plassen komt ook doordat je baarmoeder tegen je blaas drukt.

Echt super leuk dat ik niet meer de enige zwangere ben.

19. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.126
    294
    83
    Ik ga volgende week bellen. Morgen ga ik nog een test doen! Of zaterdag. Of beide. Heb er toch nog wel een aantal liggen. Ik vind het zo spannend allemaal.
    Had het echt niet verwacht, want ik heb sinds maandag die ongikrampen. Al moet ik zeggen dat ik rond de innesteling ook ongikrampen had en ik had echt een warm gevoel in mn baarmoeder.
    Vanochtend kwam de onig niet door, ik wordt het altijd s'ochtends. Moest ook de hele tijd plassen. Net of er iets drukt tegen mn blaas. Had ook andere pijntjes dan bij een normale menstruatie. Meer zeurderig. Ik kon het niet geloven toen het tweede streepje steeds donkerder werd en dat binnen vijf min. Wat zeg ik, binnen 1 minuut. Ik was net even weg gelopen (kan dat niet aanzien) en toen ik terug kwam stond er een mooie tweede streep. Die steeds donkerder werd.

Ik heb al een 9 maanden dagboek, maar durf er nog niet aan te beginnen. Ben nog best bang dat het mis kan gaan. Heb wel de test erin geplakt :).

Hoop dat de rest ook snel zwanger is.

Welkom Hope!

Heb alles wel gelezen, maar was even druk met andere dingen. Maar vandaag ben ik vrij, dus even alles bijgelezen en ik kon gelijk mooi nieuws vermelden!

Ik heb nog niet gedacht aan de zorgverzekering. Heb echt het minste van het minste. Ik zit bij Interpolis. Wil ook graag thuis bevallen (mocht het goed blijven gaan). Tenzij het niet anders kan. En jij sith?
    heeft de rest hier al over nagedacht?

Spannend: heb je al getest?

Zo, ik ga nog even verder dromen. Nu mn mond nog houden een week of 8. Ik denk dat wij het met de kerst gaan vertellen. Al zit ik dan wel pas op nog net geen 10 weken! Dus ook wel erg vroeg. We zien het wel! eerst samen genieten! En de echo afwachten!

20. Hope86

Hope86 Actief lid

3 okt 2012
    233
    5
    18
    Vrouw
    Flevoland
    Awww.. Ik had echt een heel verhaal getypt, en alles ineens weg :( balen! Dat typ ik niet gauw nog een keertje snel.. Haha dus ik houd het voor nu eventjes kort.

@marievs, super gefeliciteerd! Dat is echt een heel duidelijke streep hoor, niets tuur aan :) wauw, het gaat nu ook voor jou echt beginnen! Morgenochtend is die vast nog weer donkerder! Leuk om het met de kerst vertellen! Kun je voor de opas en omas een leuk cadeautje onder de boom leggen :) echt heel erg gefeliciteerd, ben heel blij voor je! En inderdaad, nu is Sith niet meer zo alleen zwanger :)
    Hopelijk mogen wij ons gauw bij jullie zwangeren clubje voegen!

@spannend, klinkt veelbelovend! Ik zou als ik jou was morgen een testje wagen, maar dat is aan jou natuurlijk.. Hoop ook van jou gauw zo'n mooie test te zien!

Deel Deze Pagina