Ronde 1 (of meer natuurlijk)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vlinder125, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder125

Vlinder125 Niet meer actief

#1 Vlinder125, 27 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 mei 2014
    Hee hallo,

Ik zag dat veel clubs al verder waren en kon niet goed een onderwerp vinden waarin ik dan gezellig mee zou kunnen kletsen. Dus vandaar dit nieuwe onderwerp!
    Zijn er nog meer meiden die net gestopt zijn met de pil of nu recentelijk bezig zijn met zwanger worden??
    Lijkt me leuk om te kletsen :)

Groetjes:)

2. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Hoi vlinder, ik schrijf graag mee. Ik ben net gestopt met de pil en was ook al even op het forum aan het neuzen voor een nieuw clubje. We hebben een heel lief zoontje van bijna 9 maanden en willen graag een brusje voor hem. De vorige keer was ik (pas) na 21 rondes zwanger.

Is het voor jou de eerste? En ben je al begonnen met foliumzuur?

3. Vlinder125

Hallo Smitje,
    Leuk dat je meeschrijft. Dit is inderdaad mijn eerste en was halverwege april gestopt met de pil, na 1,5 week weer 5 dagen begonnen ivm omstandigheden maar uiteindelijk toch besloten dat we er voor zouden gaan! 4 dagen later onttrekkingsbloeding gehad en hopelijk snel een normaal cyclus. Afgelopen zondag wel positieve ovulatietest gehad. Ik wilde eigenlijk niet zo vroeg hiermee beginnen maar ik had enorm veel last in mijn onderbuik. Alsof ik ongesteld moest worden.

Ik ben ook begonnen met foliumzuur. Lastig omdat er zoveel keuze is en het allemaal zo nieuw is! Maar ik vind het ooo zo spannend allemaal! Jij ook al hiermee begonnen? zo ja, welke gebruik je?

4. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Hoi Vlinder, fijn een positieve ovulatietest! Spannend, he?

Ik wil deze maand mijn menstruatie afwachten en er dan voor gaan, dus begin dit weekend met foliumzuur (ik denk gewoon die van de kruidvat). We hebben besloten te stoppen met de pil, maar we hebben geen haast gezien onze zoon ook nog heel jong is. Ik ga voorlopig geen ovulatietesten proberen. We zien wel hoe het loopt.

Zijn er veel mensen bij jullie in de omgeving bezig met zwanger worden?

5. Vlinder125

Ik vind het allemaal inderdaad erg spannend. Blijft zo bijzonder vind ik. In onze omgeving zijn echt enorm veel mensen of zwanger of er mee bezig. Ik ben zelf 26 en vriendlief 27 en we vinden zelf dat we ee nu ook een mooie leeftijd voor hebben om er voor te gaan.
    Leuk dat jullie voor een tweede gaan. Kan me voorstellen dat jullie wr dan geen haast bij hebben. Hoe oud waren jullie bij de eerste?

6. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Hoi Vlinder,

Wanneer is je NOD? En hoe staat je vriend erin? Is hij er ook veel mee bezig?

Wij waren 32 en 34 toen ons manneke werd geboren en ik was 29 toen we begonnen zijn. Ik ben er toen heel veel mee bezig geweest, las alles wat over zwanger worden/zijn ging, heb getemperatuurd, ovulatietesten gebruikt en uiteindelijk zijn we na ruim een jaar doorverwezen naar het ziekenhuis en zijn daar allebei onderzocht. Gelukkig bleek dat er niks aan de hand was en drie rondes later was ik zwanger. :D

Heb je ook lang weekend? In ieder geval fijne vrije dag!

7. Vlinder125

Mijn NOD weet ik niet precies omdat ik met gestopt ben met de pil, maar aan de hand van mij ovulatie denk ik tussen 8 en 10 juni ongeveer. Dan is het precies 14 dagen na een positieve ovulatietest. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo bewust met mijn lichaam bezig ben geweest. Ben dan ook jaren aan de pil geweest dus veel dingen waar je niet aan hoeft te denken maar vind het ook wel belangrijk om alles te weten en gewoon gezond bezig te zijn.

Mijn vriend vind het allemaal erg spannend en is er ook wel mee bezig alleen heel anders dan ik. Ik wil alles opzoeken en ben daar dan ook wel best mee bezig. Verder wil ik het wel los laten en nog niet teveel bezig met alles! Ook al is dat soms best lastig;)

Gelukkig dat er bij jullie niks aan de hand was. Kan me voorstellen dat als je er al een tijdje mee bezig bent je er aan gaat twijfelen. Waren jullie er erg mee bezig? Kan me voorstellen dat de druk er dan nu wel iets af is. Hebben jullie een grote kinderwens? Voor een groot gezin bedoel ik dan.

Ik werk in de zorg en moet helaas gewoon werken. Maar kan nu van mijn vrije avond genieten:) heb jij een leuke dag gehad?

8. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Je merkt dan ineens van alles aan je lijf, he? Elke borreltje, steekje of krampje voel je. Wat doe je om gezond bezig te zijn?

De vorige keer was ik er na een paar maanden wel heel erg mee bezig: veel lezen, schrijven op het forum, tempen, ovulatietesten noem maar op. Dit keer probeer ik dat allemaal minder te doen:D We zouden heel graag twee kinderen willen. En jullie?

9. mama van daan

mama van daan Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.496
    0
    0
    Ik ben opticien-brillenmaker en mama
    Limburg(Belgiƫ)
    Dag dames,

Hier sinds 19/5 mirena spiraal laten verwijderen en aan een 2e wondertje begonnen!
    Bij het verwijderen zag de gyn dat er een eitje op springen stond dus de dagen erna gewoon goed geklust!
    En nu ist afwachten of de menstruatie er zal komen of niet.
    Maar er is geen haast hoor.
    Hier ook al even begonnen met foliumzuur,kan nooit geen kwaad.:)
    Denk dat als ik uitga van laatste bloedverlies MET spiraal dan is mijn NOD 3 juni maar da kan ook anders uitdraaien omdat ik nog maar net zonder hormonen zit en cyclus mss heel in de war.
    Enige waar ik NU enorm last van heb zijn pijnlijke (.)(.) auwwwsh.

10. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Hoi mama van Daan, spannend! Ik zie dat jullie zoontje 5 jaar is. Hebben jullie bewust gekozen voor dit leeftijdsverschil? Ik ben er zelf nog veel over na aan het denken wat een fijn minimaal leeftijdsverschil tussen kinderen is.

11. mama van daan

mama van daan Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.496
    0
    0
    Ik ben opticien-brillenmaker en mama
    Limburg(Belgiƫ)
    Hallo,

Ja en neen eigenlijk,we wouden eerst een 3 jaar ertussen hebben maar zijn dan ineens begonnen met bouwen van ons huis.
    En hoop eind dit jaar klaar te zijn voor te verhuizen dus een beebje is vanaf NU wel welkom.

12. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik wil ook wel meebabbelen!
    Ben 4 maanden geleden met de pil gestopt, zit nu in ronde 3 (Heb nogal lange, onregelmatige rondes)
    Net had ik een positieve ovu-test dus ik verwacht mijn ei morgen of overmorgen, eindelijk!
    Deze ronde ook begonnen met tarwekiemolie en ik heb mij van dat glijmiddel Conceive plus in huis gehaald.. Granaatappelsap staat ook klaar in de frigo
    Haha als we maar denken dat het wat helpt e :D

Succes allemaal :)

13. Vlinder125

Hallo allemaal, leuk dat jullie ook meeschrijven.. Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Mama van Daan: leuk hoor dat leeftijdsverschil. Ik ben zelf 6 jaar ouder als mijn zusje en vond dat vroeger echt heel leuk. Mocht overal mee helpen en ik denk dat dat ook de reden is dat ik al vroeg wist dat k kinderen wilde... Lijkt me voor de kinderen heel leuk...

Rainbow88: hoe werkt dat tarwekiemolie precies? Heb daar meer mensen over gehoord maar zelf nog niet echt op onderzoek uitgegaan.

Ik denk zelf niet dat ik deze maand zwNger ben. Had van de week wel echt steken links onder in m'n buik dat ik dacht dat het de innesteling zou zijn... Verder heb ik nergens last van behalve dat ik et gevoel heb vaker te moeten plassen. Enigszins is dit ook gevoelig! Hoop niet op een blaasontsteking. Heb dat 1 keer eerder gehad en behoorlijk last van gehad. Mijn positieve ovulatietest was vorige week zaterdag en ben nog niet sinds het stoppen met de pil gewoon ongesteld geweest. Zou het dan nu zo zijn dat ik 14 dagen na die positieve ovulatietest ongesteld zou worden? Of kan dat ook nog onregelmatig zijn ondanks een positieve ovulatietest?

Groetjes

14. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ja ik had daar ook veel positiefs over gelezen!
    Gewoon 3x per dag slikken bij de maaltijd :)

Na een positieve ovulatietest is het afwachten wanneer je regels komen.. Ideaal is natuurlijk 14 dagen, maar dit kan ook wat langer of korter zijn!
    Zeker in de 1ste ronde kan dit allemaal nog overhoop liggen
    Kijk naar mijn, mijn 1ste ronde duurde bijna 50 dagen ;)

15. Repeltje

Repeltje Niet meer actief

Hee, wij zijn ook nog niet zo lang bezig voor een eerste kindje. Zit nu in ronde 5. Wij gebruiken alleen geen ovulatie testen of al die andere dingen. Daardoor is het wel rottig om precieze nod te vinden maar we willen gewoon niet zo graag verplicht klussen en gewoon afwachten hihi:)
    Als het te lang gaat duren gaan we wel dat soort dingen gebruiken alleen willen het nu nog gewoon rustig aan doen. Verwacht alleen niet dat het hierdoor heel snel raak is maar we doen regelmatig klussen dus dat komt goed hihi ;)

16. Vlinder125

Hallo repeltje! Welkom bij de club...

Ik heb vandaag weer last tijdens het plassen. Heb nog nooit een blaasontsteking gehad maar moet nu steeds plassen en soms is het dan ook wat gevoelig. Ook zie ik op mijn borst ineens duidelijk aders en lijken mijn borsten gegroeid ineens!

17. Repeltje

Oeh wie weet vlinder misschien wel tekenen van een eventuele zwangerschap! zal wel heel mooi zijn als het in je eerste ronde al raak is :)

18. Vlinder125

Ik snap alleen het gevoel tijdens het plassen niet zo... En ik heb vorige week zaterdag mijn eisprong gehad dus ik heb ook het gevoel dat het te vroeg is om ook maar Iets te voelen. Ondanks dat ik eergisteren echt veel steken had links onder in mijn buik. Ik dacht zelf dat dat een eventuele innesteling kon zijn.

19. Repeltje

Dat zou natuurlijk ook kunnen ja. Alleen ja dat gevoel tijdens het plassen is wel apart.

20. Vlinder125

Volgens mij ga ik gewoon ongesteld worden. Heb een enorm zere rug, trekkend gevoel en gisteren krampen in mijn buik. Wel een beetjevroeg om dit te voelen lijkt mij omdat mijn NOD zaterdag is? Wanneer hebben jullie je NOD? Nog meer mensen doe gaan testen deze week? Ik kon het niet laten vanochtend.. Maar zoals je dan toch wel verwacht: omowit.

Deel Deze Pagina