Ik ben ook niet bekend met Rotterdam, ik woon aan de andere kant van het land... @Lovare, ben benieuwd of het deze keer wel lukt!
Ik ook niet.... kom uit lage zwaluwe dus ga naar zh in Breda..... Succes lovare! En dubai... gaaf hoor!
@tallie en nvm bedankt! Ik ga nu naar het erasmus mc dus ik denk dat het wel goed zit. Ik heb net verder onderzoek gedaan naar pcos en hoe dat allemaal komt. Blijkbaar zijn de oorzaken overgewicht en insuline resistentie. Aangezien ik geen overgewicht heb, ben ik gaan kijken naar insuline resistentie. Zo kwam ik tot de conclusie dat veel van de klachten van insuline resistentie in mijn dagelijks patroon thuis horen (zo ook de pcos). Aangezien suikerziekte meerdere keren in mijn familie voor komt kan insulineresistentie ook voor komen (want het gevolg van insulineresistentie is vaak suikerziekte). Vaak worden mensen niet terug getest op hun insuline resistentie zodra ze suikerziekte hebben dus ik weet niet of er iemand bij mij in de familie daarmee begonnen is. Met insuline resistentie maak je teveel insuline aan (in tegenstelling tot suikerziekte waarbij je te weinig aanmaakt). Als je teveel insuline aanmaakt wordt je hormoonhuishouding overhoop gehaald en maak je vaak teveel testosteron aan. Testosteron is op zijn beurt weer afhankelijk van mannelijke kwaaltjes en pcos De uiteindelijke conclusie die ik heb getrokken is dat als ik me laat testen op insuline resistentie dat ik mogelijk alle problemen oplos. Dus mijn pcos en mijn overbeharing (en in de toekomst de kans op suikerziekte beperk). Dit zou echt goddelijk zijn Dus ik heb mijn pa gevraagd of ik voor een week zijn suikermeter mag lenen. Jeetje wat ben ik blij dat ik biologie gestudeerd heb en weer heerlijk links kan leggen. Mijn zusje vond het ver gezocht maar ziet de link nu wel.
Balen van je PCOS meid.. Helaas kunnen we elkaar de hand schudden Ik zie dat je al naar Erasmus gaat.. Ik ben onder behandeling in het IJ'Land.. Ook heel fijn tot nu toe!
Heeeej meiden!! Daar ben ik dan ook EINDELIJK weer eens!! Wat hebben jullie lekker veel gekletst zeg.. Met mij gaat het prima... New York was echt Ge-Wel-Dig!! Wat een super leuke stad zeg! Zoveel te zien en te beleven!! Ben wel een dag later (gisteren pas) thuisgekomen omdat onze vlucht was gecanceld! We hebben dus gratis een extra nachtje hotel, eten en drinken gehad.. Helaas was er daar niet veel te beleven, maar we hebben er het beste van gemaakt Ik had gisterenochtend een afspraak bij de gyn voor een eerste follikelmeting, maar die moest ik verzetten omdat ik dat moment pas zou landen. Gelukkig kon ik gisterenmiddag nog terecht bij een andere gyn.. De Clomid heeft gelukkig tot nu toe wel wat gedaan, ik had links 2 eitjes van 10mm. Rechts was er nig niks te zien. Het is een begin! Maandag moet ik terug komen voor een volgende meting en heb ovutesten van zkh meegekregen, daar mag ik maandag mee beginnen. Heb zelf ook nog veel ovu's liggen dus wil zelf morgen al beginnen, vind het fijn als ik m kan zien oplopen. Hoop dat m'n eitjes door blijven groeien! Heb er wel een goed gevoel over, voel linksonder ook steeds een zacht zeurend gevoel.. Ze zouden gemiddeld 2mm per dag moeten groeien, dus er zou maandag een groot verschil te zien moeten zijn.. Ik heb wel alles bijgelezen, maar niet alles onthouden van de hele week.. Sorry hoop nu weer actief mee te kletsen!
@cupcake, Super dat je het naar je zin gehad hebt! *schudt jouw hand* Jouw ziekenhuis is in de buurt van waar ik vroeger woonde. Ben je daar tevreden over? Wat fijn dat de clomid zijn werk lijkt te doen Ik heb net over een blog aangemaakt met mijn bevindingen van pcos. Misschien voor jou ook wel leuk om te lezen?
Lilly: De film was leuk we zijn naar fast & furious gegaan. Lovare: Als as week mijn GYN niks doet stap ik over naar ERASMUS. Ik loop nu in schiedam bij het vlietland. Loop al bij de dermatoloog in erasmus en ben zeer tevreden (liep daarvoor in breda en toen naar erasmus gegaan was ook dichterbij) Dus ik kan het je zeker aanraden. NMV: Mooi buikje heb je! Ik ga nu toevallig de afleveringen babyboom van vorige week en gisteren terug kijken hihi. Oja kreeg vandaag een brief en nu is mn afspraak bij de gyn weer verzet naar de 29e pfff word je toch moe van is al de 2x NU !!
Lovare.. Ja ben heel tevreden! Super aardige gyn! Ben wel benieuwd naar je blog.. Wil je m anders in een pb sturen? Knvs, toevallig.. Ik heb ook net Babyboom terug gekeken! Leuk Balen dat je afspraak weer verzet is.. Moet toch niet kunnen?! Ik heb echt het 'gevoel' dat er iets gebeurt in m'n eierstokken! Ben zo benieuwd naar de echo maandag!
Hooii meiden... Alles goed?? Sorry dat ik zo'n tijd niks van me heb laten hore . . Maar heb gemerkt dat ik er te veel mee bexig was Dus heb alles even gelaten voor wat het was en ben lkkr crea bezig geweest. Ik heb gister beetje roze slijm verloren en nu is het beetje oud en slijm toeb keek ik in mijn agenda en gister was dus als goed is mijn innesteling bezig Kga weer lkkr verder met crea bezig zijn en om er niet te veel mee bezig re zijn Maat wilde het heel graag mrt jullie delen Dikke knuffel voor iedereen!!
Jess ik snap je helemaal.. Ik zelf ben me er ook minder mee bezig gaan houden! Was alleen maar gestresst en zodra mn ongie doorbrak zwaar teleurgesteld. Heb het aardig naast me neer kunnen leggen en wij hebben besloten om niet meer verplicht te klussen maar wanneer we er zin in hebben. Hoop dat heb idd een innesteling is geweest bij jou. Hou je ons op de hoogte? @hier : Als het goed is mn eisprong achter de rug. Temp gisteren hoog en vandaag maar heb niet juist getempt dus of het klopt moet ik nog afwachten Geen last van mn borsten tot nu toe en begint vaak al 2dagen voor mn ei tot aan mn ongie. Vandaag lekker bankhangen met de hondjes.. Ben lekker lui haha xx
Vond deze babyboom emotioneel.. helemaal met dat stel dat hun vorige zwschapmoest afbreken. Vraagje voor jullie meiden? : zijn jullie niet bang voor de bevalling en weeen? Ik wil graag zw worden maar ohh gosh de bevalling lijkt me niks of klinkt dit heel stom haha...
@knvs, eerlijk gezegd ben ik wel bang! Maar ik denk dat het voor mij meer het onbekende is... Maar aangezien wij graag een kleintje wilden, moet je er wat voor over hebben. En bovendien kan ik niet meer terug... Het moet er toch een keertje uit!
Klinkt heeel bekend!! Een vriendin van mij is nu 31 wk en had pas een voorlichtingsavond gehad.. Ze vertelde me dus even de "nasty details" van de bevalling.. Blegh! Niet echt iets om naar uit te kijken.. En de pijn lijkt me ook vreselijk! Maarja blijkbaar kan elke vrouw het Ik heb een beetje verkeerd ritme nu ik terug ben uit NY. Ben klaarwakker tot 2.30 in de nacht, maar dan uitslapen tot 10.45 ( wat helemaal niks voor mij is) dus hoop dat ik het goede ritme weer kan oppakken voor ik moet werken maandag! Vandaag maar extra actief zijn
hoi dames, Ik ben even lekkr op vakantie geweest. een midweekje normandië. heerlijk uitgewaaid! was wel even lekker. Heb voor mezelf een kaarsje opgestoken bij maria, nou maar hopen dat het helpt! Lovare ik begrijp dat we elkaar de hand kunnen schudden helaas. Heeft dit nou ook niet gevolgen voor je bam-proces? Hier is het verder rustig. na 44dgn ongesteld geworden (uiteraard aan het begin van de vakantie). Wel een heel andere ongi dan normaal. Heel licht en langer (nu dag6 ipv 4,5dag). Maandag krijgen we de uitslag, spannend! Zie dat de lijst is opgepakt. Fijn, ik had wel geroepen dat ik het zou doen maar ja, 1,5week alleen maar gelezen en niet gereageerd.
Balen van je ongi Majtje.. Het komt nooit gelegen hè?! Voor de pil was ik ook heeel onregelmatig maar op de 1 of andere manier ALTIJD op vakantie! Ben benieuwd naar je uitslag.. Was dat van het bloedonderzoek?
Goedemorgen meiden! Pfff drukke vrijdag en zaterdag geweest. Vandaag dus een hangdag, nou ja en een beetje opruimen en schoonmaken. Vrijdag controle vk gehad. Ook het hele issue besproken van onze echoscopiste die zo aan het aandringen was op combinatietest. Ik vroeg de vk of het nou zo raar was dat we het niet wilden, gelukkig gaf zij ons helemaal gelijk. Ik vertelde het verhaal en zonder dat ik een naam had genoemd zei ze: dan weet ik wel bij wie jij bent geweest. Ik zal haar erop aanspreken. Blijkbaar was dit nu niet de eerste keer!! Gelukkig hoeven we niet weer naar haar. Onze 20 weken echo 4 juli is bij een collega Pff was blij met het gesprek en dat ik mijn ei kwijt was. We heb en het hartje gehoord Vrijdagavond lekker uit eten geweest en gebowld. Ik was in de winning mood. Heb 152 gegooid 2 keer gewonnen... Gisteren actieve dag van pv met gps, kano en survival. Ik was kapot! So far me! @knvs, ja deze aflevering was heftig van babyboom. Alleen dat stel dat al een kindje heeft verloren heeft wel veel mazzel gehad. Alleen een meisje kon bij hun overleven, hebben ze toch onveilige sex! Wat een risico durf je dan te nemen zeg! Dat andere Friese stel had ik het ook ontzettend gegund! Zouden jullie dat doen? Naar een ander land voor een kindje? Majtje, goed om van je te horen! Vervelend die ongi in de vakantie! Gelukkig was het geen zwenbadweer dus dan is het ook nog iets minder erg, toch? Hier ook wel wat vervelende kriebels als het over bevalling gaat! Maar ja wat nmv ook zegt, het zal er toch uit moeten. Denk dat ik nog erger zou opzien tegen een keizersnede. Dan zou ik gek worden, dat wil ik helemaal niet!! Sorry voor het lange verhaal!
Majtje balen van je ongie.. Hier ook altijd tijdens vakanties ongie! Lilly. Eicel donatie zou ik wel doen maar wel in Nederland tenzij ze hier uitbehandeld zijn.. Ja klopt dat andere stel heeft een groot risico genomen maar wel blij dat het nu een meid was. Hier op het wachtbankje. Deze ronde geen klachtjes zoals zere borsten Wie nog meer op het bankje?
Lilly ik wil ook echt geen keizersnee, ik ben wel zo te wereld gekomen. Maar de bevalling laat ik nog even achter me hihi jullie mogen alles vertellen straks als het zover is. Eerst maar is zwanger raken ♥
Cupcake; Welkom terug. New York is nog eens een droom, hoop daar naar toe te mogen. Heb vroeger toen ik zo'n 18 was er nog alles aan gedaan om daar een keer een jaar high school te doen, maar dat kostte toen iets van 7000 euro.. dat hadden ik niet.. en net een paard toen dus dat is toen allemaal over gegaan. Een meid die nu 18 is, daar heb ik nog op gepast toen ze klein was, die zit nu in Amerika, die heeft dus een jaar gedaan en volgende maand komt ze terug. Grappig is dat. Ik heb nog gedacht, mijn ouders waren niet zo ruimdenkend, maar als ze het hier later willen zal ik er álles aan doen om ze te kunnen laten gaan. Zo'n once in al lifetime. Ik heb toen een tijdje in Frankrijk gewerkt, wat een geweldige ervaring. Hopen dat je eitjes blijven groeien, morgen dus fingers crossed! Lovare, hele theorie inderdaad.. ik weet niet wat ik er van denk, misschien toch semi wat ver gezocht, maar wie weet.. Jess; We hopen het voor je! De klus is vast ook veel fijner als er geen 'druk' achter zit. Je bent dan toch onbewust er mee bezig. Zelf hadden we geen tijd ervoor en pas toen ik hier wat ging rondneuzen en over cyclus e.d. las was ik dus al zwanger. Toen wel eens terug gerekend en toen dacht ik nog.. nou.. zou best eens direct zo kunnen zijn.. KNVS; Bevalling duurde bij mij 24 uur en tijdens de bevalling dacht ik werkelijk nog, déze moet er uit.. dat is niet anders, maar snap NIET dat mensen serieus een 2e willen.. Ze zeggen altijd ja, als het achter de rug is en je krijgt het in je handen ben je het zo weer vergeten.. euh.. excuse me, maar het werd uit me getrokken en meegenomen. Wij donderden behoorlijk van de roze wolk . Nog paar spannende dagen op de high care gelegen.. zo cute was het allemaal niet, en ik zei nog tegen een vriendin waar alles wel goed was over het op je arm krijgen, dikke onzin!! Ik en zij wisten nog héél goed dat het fucking zeer deed! Maar weet je, je overleefd het wel en na een paar weken is alles weer normaal. Bij mij word het wel sneller dan normaal een keizersnee. Ze nemen geen risico meer, dan ik nog maar een litteken erbij.. 1tje meer of minder daar maakt ook niet uit (hartoperatie gehad). Lilly, gelukkig heb je het besproken. Ik heb aangegeven dat ik bij een bepaalde verloskundige liever niet wilde zijn. Klinkt gek, maar een wat oudere vrouw en die trekt wat vreemd aan mijn broek e.d. waarbij ik me niet op mijn gemak voel.. nét wat te snap je? Dus ik ben toen bij iemand geweest en heb meteen gevraagd of ik gewoon bij haar op spreekuur kon komen. Heb gezegd dat ik me bij haar gewoon op m'n gemak voelde. Dan weet ik ook zeker dat zij komt als de bevalling begint. Ga toch dan naar 't ziekenhuis en kom dan bij de gyn terrecht, maar toch. Ik wilde gister lui zijn, maar tjeez kiddo en vriend hadden het niet in het hoofd, was gister ook super chagie zeg. Ik kwam net uit bed en zat even aan de koffie, dus vriend gaf kleine brood, nou die was ook chagie en vriend bleef maar op haar door mekkeren.. tenminste, dat voelde ik zo. Nou, dan word het alleen maar erger, dus toen was ik het zo zat.. toen echt een flinke schreeuw gedaan, vriend er uit gestuurd en tegen kiddo gezegd zitten, eten en stil tot je het op hebt.. was meteen klaar, maar voelde me later wel wat schuldig. Vriend was ook helemaal overdonderd.. hormonen? Iedereen op 't wachtbankje succes!