Bewust willen gaan voor een 4de maar bang voor reactie's

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ladytwister, 13 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    Goedenmiddag meiden

ik zal me even voorstellen ik ben wendy gelukkig getrouwd met alex en we hebben 3 schatten van meiden Gabriella 10 Denise 3 en Jaylinn 1 .

nu willen mijn man en ik heel graag gaan voor een 4de kindje alleen
    ben ik heel erg bang voor de reactie's van de buitenwereld
    bij onze derde kregen we al veel reactie's als waar begin je aan je bent gek ! en ow was zeker een ongelukje toch ? niet alleen van vrienden en kennisen maar ook van familie .

Denk ook dat we wel eens wat mensen kunnen gaan verliezen als we het gaan vertellen dat we voor een 4de gaan :(

Ik weet dat we aan ons besluit zullen vast houden en dan is het jammer dat we mensen kwijt raken maar wat denken jullie :(

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.265
    6.160
    113
    Ik denk altijd maar zo: wie moet het kindje grootbrengen?
    Dat zijn in de meeste gevallen de ouders zelf. Dus als dat bij jullie het geval is, dan zou ik me weinig aantrekken van je omgeving en het vooral hun probleem laten.

Als het nou ook echt hun probleem wordt (voor zover dat van te voren te zien is uiteraard): bijv financiële ondersteuning of regelmatig oppassen omdat jullie het niet aankunnen etc. Dan vind ik het een ander verhaal.

Zo heb ik laatst weer gezien dat een pasgeboren kindje ook weer tijdelijk uit huis is geplaatst, de andere 4 stonden al onder begeleiding en toch er weer 1 tje bij. Tja, dan zeg ik wel: begin er alsjeblieft niet aan.

3. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    Niet teveel denken wat een ander vind, als jullie dit willen waarom niet? Gaat om jullie geluk samen en niet om het geluk wat een ander verwacht toch?

Liefs

4. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland

Ow maar dat is bij ons zeker niet van toepassing mijn man werk fulltime en ik ben fulltime mama en financieel hebben we niets te klagen ....en wat betreft oppassen wij hebben gekozen voor kinderen dus daar gaan we voor mijn kinderen slapen alleen bij familie of vrienden als het echt niet anders kan ;)

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.265
    6.160
    113
    Nou wie zijn zij dan om zich zo te bemoeien met jullie leven?
    Al wil je er 10.

Ik zou straks ook nog wel voor een vierde willen ;)

6. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Het is jullie beslissing, waar eigenlijk niemand iets mee te maken heeft.

Waarom zou je er mensen mee verliezen?
    Zijn er vrienden van jullie die geen vrienden meer willen zijn, omdat jullie nog een kindje willen? Ik zou persoonlijk niet zitten te wachten op vrienden die daarom geen vrienden meer willen zijn.

Als jullie graag nog een kindje erbij willen en jullie hebben alles goed voor elkaar voor jullie kinderen, dan ga je er toch gewoon voor. Als mensen daar een oordeel onver hebben moeten ze dat maar mooi voor zich houden.

Ik wens jullie alvast veel geluk.

7. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Leuk juist, 4 kids! Mij is het veel te veel, maar vind het juist leuk!
    Mensen hebben altijd iets te zeggen.. Het gaat toch om jullie?
    En als je echt mensen gaat verliezen omdat zij het "niet eens zijn" met jullie keuze om voor een 4e te gaan.. Serieus, ik zou die mensen dan niet eens in mijn leven willen.

8. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Gewoon doen! Het is jullie leven!

En flauwe grappen als het past niet op de achterbank. Gewoon over je heen laten gaan.

Wat een mooie naam heeft je jongste dochter!

En als vrienden hierdoor geen vrienden meer zijn. Dan zijn ze jouw vriendschap niet waard. En omdat jij een fulltime moeder bent, kan ik mij goed voorstellen dat er nog een vierde komt.

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Doen! Maak je niet druk om andere mensen. Jullie gezin, jullie leven :)

10. Silverdawn

Silverdawn Actief lid

5 jul 2015
    146
    11
    18
    Ik ben momenteel bewust zwanger van mijn vierde kindje ;)
    Ik herken de reacties van mensen bij de derde, die kreeg ik namelijk ook helaas....
    Ik verwacht eerlijk gezegd nog veel ergere reacties nu bij de vierde aangezien ik inmiddels niet meer samen ben met de papa van mijn eerste drie kinderen. Ik heb nu sinds 4 jaar een relatie met mijn huidige partner en de relatie tussen hem en de rest van de familie is niet optimaal. Ik weet dat mijn ouders hier niet blij mee zullen zijn, het is zeg maar niet de ideale schoonzoon in hun ogen, maar ik ben dolgelukkig. Ik zie er erg tegen op om het ze te vertellen, maar ja, het is wel mijn leven....

Ik zou je adviseren om je hart te volgen! Het is jouw gezinnetje! Jouw leven!

11. nonniez

nonniez Actief lid

15 mrt 2015
    128
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wie zijn die anderen om daarover te oordelen?? Het is jullie keuze, jullie moeten het kindje opvoeden en grootbrengen! Zoals al eerder werd gezegd wordt het een ander verhaal als jullie financieel krap zitten en andere problemen hebben maar dat is er niet lees ik! En wat betreft 'vrienden' verliezen...... Dan zijn het ook geen goede vrienden als ze jullie hierom in de steek laten!! Go for it!!!

12. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Het enige argument dat andere mensen in mijn optiek kunnen maken (in de categorie 'het is je eigen zaak') is dat kinderen niet goed zijn voor het milieu - er zijn al te veel mensen op aarde, dus meer dan twee maken is tamelijk onverantwoord in dat opzicht. Dus iemand kan kritiek hebben op het feit dat je veel kinderen wilt, zoals ze ook kritiek kunnen hebben op het feit dat je vlees eet, of de kraan aan laat staan bij het tandenpoetsen, met het vliegtuig reist, of een veel te grote auto hebt. Want iemand anders zijn milieuvervuilende activiteiten hebben ook invloed op jouw wereld en dus jouw leven, en dat maakt het in zekere zin ook jouw zaak.

Maar gezien het feit dat genoeg mensen zich er niks van aantrekken en toch een te grote auto rijden en vlees eten en de kraan open laten staan bij het tandenpoetsen, hoef je zulke kritiek niet al te persoonlijk op te vatten.

Alle andere kritiek (zoals "dat is toch veel te druk/duur/etc") is allemaal jouw zaak, en dat zou ik mensen dan ook rustig en vriendelijk meedelen mochten ze toch kritiek hebben.

13. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    We hebben de stap genomen om het vandaag te vertellen aan mijn moeder en 1 van mijn zussen ......en die zeiden als dit is wat jullie graag willen ....dan ga ervoor ! en de mening van mijn moeder en mijn ene zus (heb er 4 ) is zo belangrijk ! dus dit maakt het voor ons nu al een heel stuk makkelijker om er voor te gaan en de rest die het er niet mee eens is achter ons te laten ! dit is wat wij willen en we gaan er ook voor ! ;)
    hopelijk is ons een 4de kindje gegund !

14. knorretje26

12 aug 2015
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon lekker voor gaan. Wat is er mooier als een nieuw leven op de wereld zetten als je dat graag wil. En vrienden zijn geen vrienden als ze daarom geen vrienden meer willen zijn. ( zo leer je wel wie je echte vrienden zijn).

Ik zou er gewoon voor gaan. Jullie willen het graag. En straks over jaren ben je misschien te oud en heb je spijt dat je er nu niet voor gegaan bent

Liefs knorretje26

15. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Laat je dromen niet afpakken door anderen! Ga ervoor!

16. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Heel simpel, jullie leven jullie keuze.
    Als de mensen om jullie heen van jullie houden en om jullie geven dan laten ze je niet vallen. En zeker niet om zo'n rede. De mensen die je nu kwijt raakt kan je maar beter kwijt zijn! Doet even pijn maar geloof mij het komt je leven ten goede want zo hou je alleen de mensen over die echt van jullie houden!
    Heel veel succes en klus plezier ;) hoop dat het snel raak is!

17. MMW

MMW Fanatiek lid

29 dec 2013
    1.236
    447
    83
    Jeetje, als dat is wat jullie beide willen, dan zou ik er gewoon voor gaan! ;)

18. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Fijn dat ze zo gereageerd hebben! Ik ben ook wel benieuwd hoe ze tzt hier zullen reageren. De wens voor een derde komt hier ook vrij laat en vrij onverwacht, zelfs voor ons 😊

19. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Dit is waar het om gaat toch? Dus veel succes! :)

20. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Mensen die dat soort dingen zeggen... die horen dus gewoon niet in mijn "zeer gewaardeerde" kring thuis:D.

Daarbij komt, dat ik de indruk heb, dat mensen áltijd wel iets te zeggen hebben...

Te jong...
    Te oud...
    Te lang gewacht...
    Te veel leeftijdsverschil...
    Te dicht op elkaar...
    Waarom maar één?
    Waarom twee?
    Waarom drie? etc.

Ik noem maar een paar dingen...
    Tsja... wij leven voor onszelf wat dat betreft, niet voor een ander. Ik verwacht namelijk ook niet dat een ander mijn kids grootbrengt.;)

Deel Deze Pagina