Woensdag mag ik voor de eerste keer naar de gynacoloog. Ik zal even kort uitleggen waarom. 29 juni eerste dag laatste menstruatie, sindsdien niet meer gevloeid (geen druppeltje). 2 zwangerschapstesten gehad die heel licht positief waren. Bij de dokter negatief, bloedtest ook negatief, bloedtest op hormoonspiegels was gewoon goed. Toen dus doorverwezen. Ik was altijd heel regelmatig (27-29 dagen) ongesteld en inmiddels zijn we ook een jaar bezig zwanger te worden. Dubbele reden dus om naar de gyn te gaan. Mijn vraag is nu wat ik kan verwachten zo'n eerste keer. Wie heeft hier ervaring mee en kan een beetje vertellen wat er gedaan en besproken werd de eerste keer. Ik ben best een beetje nerveus!
meestal is het gewoon een al;gemeen oriënterend gesprekje. Daarbij wordt het probleem vastgelegd en eventuele onderzoeken besproken. Ik zou mij kunnen voorstellen dat ze in jou geval eventueel nog een inwendige echo doen omdat je menstruatie uitblijft en je vage testen had.
Mja, vaak een orienterend gesprek, vragenlijst die je meekrijgt en soms een potje voor je partner. Misschien idd ook een inwendige echo. Nog een tip, doe een wat langer shirt aan, dan voel je je iets minder bekeken zeg maar. Succes, hoop dat je snel duidelijkheid hebt!
Ik zat ongeveer in dezelfde situatie als jij; sinds 20 juni geen menstruatie meer gehad; na twee bloedonderzoeken bleek dat ik niet zwanger was en dat ik nog steeds geen eisprong gehad had. Een bezoekje aan de gyn. was dus aangewezen. Vorige week geweest (was ook mijn 1ste keer); begon met een oriënterend gesprekje, daarna een uitstrijkje en een vaginale echo; daarna hebben we besproken welke actie ondernomen moest worden. Het viel allemaal heel goed mee! Ik had een rok aan en moest gewoon mijn slip uitdoen en mijn rok omhoog doen; dat hielp om mij rustig te houden Je moet je dus geen zorgen maken Veel succes!
Bedankt dames, ik zal een jurkje aantrekken. Die schuif je zo weer terug! @ sleuteltje. Wat gaat er bij jou nu gebeuren? Heb je hormonen gekregen of moet je nog wachten tot er vanzelf weer "iets" komt? Misschien nog andere mogelijkheden? Als je dit liever niet kwijt wil, begrijp ik dat hoor. Het is ook niet niks!
Na de echo bleek dat ik er een eitje klaarzat van 2.4 cm, baarmoederslijmvlies was goed dik. Dus alles was toen supergunstig en de gyn. stelde voor om die dag pregnyl bij te spuiten zodat we 100% zeker zouden zijn dat mijn eitje springt. We kregen de opdracht om elke dag daarna te klussen (voor 3-4 dagen) Nu zit ik weer op de wachtbank Hopelijk hebben we deze keer positief nieuws! Indien niet gaan we een zaadtest doen als eerste test. Ik had ook een heel lichte vorm van pcos vandaar dat ik waarschijnlijk sinds 20 juni geen menstruatie meer had gehad. De gyn. stelde ook voor om de ev. de volgende maanden opnieuw pregnyl te spuiten. Laten we hopen dat het allemaal niet meer hoeft! Groetjes!
Goh, spannend hoor! Dat is dan idd wel meegevallen. Ik hoop voor jullie dat het gelijk raak is en anders dat je cyclus weer normale vormen aanneemt. Nog 1 nachtje slapen en dan mag ik ook eindelijk! Het heeft lang genoeg geduurd.
Inmiddels ben ik bij de gynacoloog geweest. Ze heeft een echo gemaakt en een inwendig onderzoek gedaan. Alles zag er gewoon uit zoals het hoort. Binnen korte tijd zou er geen eisprong plaatsvinden, zo kon ze zien. Ik heb daarom pillen (provera) gekregen om een ontrekkingsbloeding op te wekken. Na 1 dag was het al raak en was mij niet helemaal duidelijk of ik die pillen (ik had er 10 gekregen) nu moest blijven slikken, want bij de apotheek hadden ze geen sticker op het doosje gedaan. Ik heb nog nagebeld of dit dus een kuurtje was of niet. Volgens de assistente van de gyn niet, dus mocht ik ook direct weer stoppen. Om er zeker van te zijn dat de bloeding wel goed doorzet, slik ik de provera voor de zekerheid nog een paar dagen door. Nu hoop ik dat dit voldoende is om weer een normale cyclus te krijgen. De waarschijnlijke oorzaak van het lange uitblijven is waarschijnlijk stress. Onbewust in mijn geval, maar het was niet ondenkbaar. Nu moet ik als de bloeding voorbij is gaan temperaturen om zo te kunnen zien of er een eisprong geweest is. Zo niet, dus als het weer veel te lang gaat duren, dan gaat de gynacoloog verder onderzoek doen. Ik hoop dat iemand misschien iets aan dit verhaal heeft. Voor mij was het allemaal nieuw en best wel spannend en ik heb best wat gehad aan reacties die ik kreeg op dit onderwerp. Bedankt dames!
Ik zit ook met hetzelfde ik heb sinds 23juni geen menstruatie gehad geen druppel bloed, en ik ben ook doorverwezen naar gyn en mag pas 22nov langs komen. duurt best lang.
22 november? Ik kon binnen 1,5 week terecht. Kun je mischien niet bij een ander ziekenhuis terecht waar je eerder geholpen kunt worden?