De ups en downs van zwanger worden tot moeder zijn

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MiMully, 25 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Omdat het topic:"Grote Kinderwens en er dit jaar voor gaan. Wie nog meer?" vol is, hebben we een nieuw topic met andere titel geopend. Voel je vrij om je bij ons aan te sluiten!

In het voorgaande topic is duidelijk geworden dat we een gezellige club zijn met wisselende problemen die naar elkaar luisteren en elkaar respecteren.
    Zo zijn er dames die al bevallen zijn (al dan niet volgens het boekje), dames die niet snel zwanger worden,
    dames die niet zwanger blijven (herhaalde mk) en
    dames die niet zonder hulp zwanger kunnen worden.

Het is mogelijk dat het beheer vind dat het topic hier niet thuishoort. Dan graag verplaatsen, want we willen het wel goed doen natuurlijk.

Verder voor de dames uit het oude topic; Zullen we beginnen met ons kort voorstellen? Dan hoeven eventuele nieuwe dames niet eerst 500 pagina's topic door te lezen :D?

2. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ik begin wel:

Ik ben MiMully. 31 jaar. Ik woon in een klein stadje in Friesland.
    Ik ben bijna 14,5 jaar samen met mijn vriend. Vorig jaar januari ben ik gestopt met de pil. Eerste cyclus 34 dagen en tweede ronde zwanger. Helaas een MK. Vervolgens weer cylci tussen de 34-36 dagen. Meteen heel netjes dus. Ook telkens snel zwanger. Helaas geen plakkertjes. Laatste mk is geëindigd in een curettage.

Vervolgens utrogestan gekregen onder het mom van Baadt-het-niet-dan-schaadt-het-niet. Nu gelukkig wel een blijvertje, maar zeker geen ontspannen zwangerschap. Kindje doet het uitstekend, maar ik wordt in oktober wel ingeleid vanwege veel irregulaire antistoffen die deze zwangerschap voor mij tot een risico maken. Ze zijn ook hard op zoek naar een bloeddonor voor het geval dat...
    Advies van de gyn is momenteel ook, om het bij één kindje te laten.

3. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Och jeetje mimully, dat had je nog niet verteld dat het advies is om het bij 1 kindje te laten. Vind je dat erg verdrietig of kun je je hierin berusten?

Ok ik zal me ook ff voorstellen voor de nieuwe dames die zich ook bij ons gezellige clubje willen aansluiten:

Ik ben Baukje, 28 jaar (over een weekje 29 ;)) en woon ook in Friesland. In 2011 heb ik een mooie zoon mogen krijgen na een vrijwel onbezorgde zwangerschap. De bevalling ging dan wel moeizaam en werd hij met een keizersnee geboren.

Nu een jaar geleden heb ik een miskraam gehad, het bleek een leeg vruchtzakje te zijn toen ik 9 weken zwanger was. De eerst volgende ronde was ik gelijk weer zwanger. Deze zwangerschap ging bepaald niet van een leien dakje, met veel bloedingen in het eerste trimester, een groeiachterstand geconstateerd bij 27 weken en een premature bevalling bij 32+6 nadat ik pre eclampsie kreeg en ook nog eens HELLP. Het complete verhaal vind je hier:

http://www.zwangerschapspagina.nl/na-de-bevalling/520256-mijn-rollercoaster-een-zwangerschap-bevalling-even-afschrijven.html

Wees welkom!

4. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Voor nu vind ik/wij één genoeg. Het is geen feest om zwanger te zijn vind ik. Kan er voorlopig wel in berusten dus. Moet alleen "accepteren" dat het niet zielig is.

5. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    Hoi meiden, leuk dat we hier verder gaan kletsen!

Ik ben Tebbie, 29 jaar. Ik ben 4 jaar samen met mijn man en oktober 2012 ben ik gestopt met de pil. Ik had niet echt een regelmatige cyclus maar was wel maandelijks ongesteld. Helaas na een jaar nog steeds niet zwanger, dacht dat het door mijn gewicht kwam. Ik ben toen mijn temp gaan bij houden en daarin zag ik dat ik wel maandelijks een eisprong had, maar waarom was ik dan nog steeds niet zwanger. In januari van dit jaar zijn we het ziekenhuistraject in gegaan en daar bleek dat mijn man een verminderde zaadkwaliteit heeft en ook een verminderde zaadproductie. Hierdoor zat er niks anders op dan zwanger worden via icsi. In april van dit jaar ben ik begonnen met hormonen spuiten, 30 april had ik de punctie en 3 mei de terugplaatsing van een embryo. Hoewel ik niet had verwacht dat ik in een keer zwanger zou zijn, het was immers daarvoor ook niet gelukt, was ik toch in een keer zwanger! Ben inmiddels 18 weken zwanger en alles gaat goed! Dat had ik een paar maanden geleden niet durven dromen!

6. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Mooi nieuw topic mimully!
    En idd best heftig dat je het advies hebt gekregen om het bij 1 kindje te houden. Maar nu maar eerst genieten van deze kleine!

Ik zal me ook even voorstellen:
    Ik ben Wrummel, 28 jaar en kom uit het oosten van het land.
    Ook bij mij was het zwanger worden niet vanzelfsprekend helaas. Na het stoppen met de pil twee jaar geleden, werd ik niet meer ongesteld en ben ik na bijna een jaar erachter gekomen dat ik geen eisprong van mezelf had. Ondanks dat ik voor het starten met de pil een super regelmatige cyclus had, was hier dus niks meer van over na 7 jaar pilgebruik.
    Al snel kwam ik aan de clomid en was ik een half jaar later alsnog zwanger van onze eerst kindje!
    Ik ben 16 september uitgerekend, dus nu zijn de laatste loodjes aangebroken. Ik ben heel benieuwd naar onze kleine man en kan niet wachten om hem eindelijk te ontmoeten :)

7. Carmina26

Carmina26 Actief lid

3 jul 2014
    473
    382
    63
    Vrouw
    Laborante
    Puurs, België
    Hey meiden,
    mag ik hier af en toe komen meekletsen? Eventueel mijn gevoelens ed kwijtspelen? :)
    Ik ben 26 jaar, mijn vriend 24 en ben sinds eind juni ongeveer gestopt met de pil. Eerste ronde 34 dagen (ik blij :D), zitten nu in de tweede ronde, morgen of woensdag NOD (had op dinsdag 12/08 een positieve ovulatietest en voelde in de nacht van 12/08 op 13/08 duidelijk de eisprong ;) wat een uitleg he :D). Dan zou ik ook netjes een ronde hebben van 28-29 dagen.
    Zoals velen onder ons kon ik natuurlijk niet wachten en heb op 11 dpo reeds een test uitgevoerd: negatief zoals verwacht.
    Ik heb nu besloten om mijn NOD af te wachten, zie ik dan nog geen ms, nog eens een testje doen :)

Ik weet dat het nog 'maar' de tweede ronde is, maar we willen het zo graag. Ik kijk er echt naar uit om zwanger te zijn :)

8. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Welkom Carmina!
    Gezellig, en tuurlijk mag je komen meekletsen.
    Spannend is dat hé, stoppen met de pil en het wachten telkens.
    Laat je ook niet ontmoedigen door onze verhalen hoor!

9. manonii

manonii Actief lid

15 aug 2011
    325
    0
    0
    Zoetermeer
    Hoi dames, zou ik hier ook gezellig mee mogen kletsen?

Ik ben manonii, 24 jaar, mijn man is 29 en we zijn alweer 7 jaar samen waarvan dus 2,5 jaar getrouwd.

Ik heb uterus dydelphis oftewel 2 baarmoeders. Als je een 'normale' baarmoeder neemt heb ik een wand die precies door het midden loopt en mijn baarmoeder doormidden deelt. Allebei de delen hebben dus 1 eierstok en 1 baarmoedermond.
    Voorheen liep deze wand door tot in mijn vagina maar dit is op 15 jarige leeftijd verwijderd, in mijn baarmoeder kon dit niet.

Hierom is mij verteld dat ik wat moeilijker zwanger zou worden en de risico op een vroeggeboorte wat groter zou zijn, plus een grote kans dat ik geen natuurlijke bevalling zou kunnen hebben.

Bij mijn zoontje was ik al snel zwanger (we hadden net vesloten dat we er serieus voor zouden gaan met de volgende cyclus en toen was het al raak) en ik heb een heerlijke zwangerschap zonder kwaaltjes gehad tot ik met 31 weken vroege weeën kreeg. Uiteindelijk met weeenremmers nog vol kunnen houden tot 38 weken en mijn vliezen braken.

In eerste instantie begonnen voor een natuurlijke bevalling maar al snel op de ok voor een spoedkeizersnede omdat zijn hartslagje daalde. Achteraf bleek hij ook klem gezeten te hebben acher mijn bekken en was de ruimte om te groeien op; ons mannetje was bij de geboorte maar 48 cm en 2320 gr. Dit heeft hij overigens snel ingehaald.

Nu dus in ronde 1 voor ons tweede kindje. We zullen zien of mijn vorige snelle zwangerschap echt een lucky shot was en dit keer zal ik nog beter in de gaten gehouden worden qua groei.

Sorry het is meteen een hele lap tekst maar het verteld meteen mijn hele verhaal in grote lijnen

10. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Welkom manonii.
    Dat is een "raar" verhaal zeg. Gelukkig hebben jullie wel aan mooie zoon. Hopelijk was het geen lucky shot en ben je snel weer zwanger.

11. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Ook ik ga hier gezellig weer verder, maar zal me ook nog even voorstellen!

Ik ben Ilona, 24, getrouwd (sinds zaterdag), woonachtig in Hellevoetsluis en met een grote kinderwens.
    Gisteren is mijn spiraal er (eindelijk) uit gegaan, dus ik zit denk ik in Ronde 1!

Erg spannend allemaal.

12. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Ik zal me ook nog even voorstellen voor de dames die me niet kennen.

Ik ben Fien, en ben 27 (alweer bijna 28:D) jaar. Ik ben zelf woonachtig in Zuid-Holland. Begin 2013 ben ik gestopt met de pil, om onze kinderwens in vervulling te laten gaan. Na een half jaar was het bij ons raak. Ik heb een goede zwangerschap gehad, op een paar kleine kwaaltjes na. In April 2014 ben ik bevallen van een gezonde zoon!

Onze zoon is op dit moment 4,5 maand en we genieten volop van hem. Af en toe lijkt het wel als of de tijd vliegt. Het is een heerlijk vrolijk ventje, die elke dag een glimlach op ons gezicht bezorgt. :p

13. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    @Carmina & manonii; welkom dames! Hopelijk blijven jullie het ook leuk vinden om hier mee te kletsen. Ik hoop dat jullie zwangerschapswens ook snel in vervulling mag gaan.

@ilona; nog gefeliciteerd met je huwelijk! Hopelijk heb je een mooie bruiloft gehad!

@mimully; ik wist ook niet van het advies van je gynaecoloog. Aan de andere kant kun je ook denken, dat je wel zwangerschap hebt mogen ervaren, en straks een mooi wondertje op de wereld zet. Hopelijk kun je (ondanks alles) nog wel een beetje genieten van je zwangerschap.

14. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Welkom Carmina, natuurlijk wil je dat het zo snel mogelijk raak is. Elke ronde is te veel, tenminste dat was het voor mij wel ;)

Jij ook welkom Manonii! Wat een achtbaan hebben jullie in gezeten, spannend hoor! Maar wat fijn dat jullie het zolang nog konden rekken. Hij was misschien maar klein maar is wel 'doorgerijpt' in je buik. Heel fijn! Hopelijk mag het nu weer vlot raak zijn!

@mimully; nu idd eerst maar genieten van dit kleine mensje. En nee, ook ik vind zwanger zijn geen feest maar heb wel bewust tegen mezelf gezegd: geniet er toch van, ondanks alles. Het is wel heel bijzonder, zo'n klein mensje dat in je groeit...

15. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Dacht van de week nog aan je Ilona. Wist niet meer precies wanneer je zou trouwen.. Gefeliciteerd met jullie huwelijk! Mooie dag gehad? Nog op huwelijksreis?

16. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Wij hebben heel veel geluk gehad qua weer, 'sochtends dikke onweersbuien en vanaf 11.30-12.00 droog, ik werd om 13.00 opgehaald door VL, tijdens ceremonie droog (wel binnen) en tijdens foto's supermooi weer met zelfs veel zon!! Pas toen we de receptie hadden bij ons thuis, werd het wat meer bewolkt en begon de regen.

Huwelijksreis niet direct, kunnen we niet qua werk regelen, maar ik heb met kerst een week vrij kunnen regelen! Dus we gaan met kerst naar London!

VL heeft uitgevonden dat ik die P-tracker app op m'n telefoon heb, en dat je daar kan invullen wanneer je 'geklust' hebt, wilde hij hem ook direct puur voor het noteren.. Wat een gek zeg :D

17. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Ideaal he die P-tracker. Ik gebruikte hem ook :D maar grappig dat je man hem nu ook heeft, grapjas!

18. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Hier heb ik me ingeschreven voor een proefles Milon cirkel. Voor het eerst in jaren weer eens wat aan m'n conditie doen :)

19. Quatane

Quatane Actief lid

13 feb 2014
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Apfoe! Wat heb jij een zwaar traject achter de rug :(
    Ik hoop voor je dat een keer de bloeddonatie achter de rug is, alles op rolletjes gaat lopen..

Jeetje en jij ook al :$ ik word er erg stil van. Het kan zo snel verkeren en zo verschillen van vrouw tot vrouw en van zwangerschap tot zwangerschap. Ik vind het soms best angstaanjagend...

Ik had nog nooit van twee baarmoeders gehoord! Heb je er verder last van eigenlijk? Best wel schrikken bij je bevalling eh.. gelukkig alles prima in orde gekomen :)

Ik ben Quatane, 30 jaar en zwanger van mijn allereerste. Ik vind het ontzettend spannend. We hebben vijf rondes achter de rug gehad eer het raak was, maar ik maakte me niet meteen zorgen daarin, al vond ik het wel lang duren.
    Gisteren heb ik de nekplooimeting gehad en die was goed en nu is het nog wachten op de bloedtest. Ik hoop dat alles in orde gaat zijn want tot nu toe heb ik mij meer zorgen lopen maken dan dat ik kon genieten... ;)

20. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Welkom quatane. Haha, ja vandaar ook de titel. Schrik er vooral niet van. Uitzonderingen lees je over het algemeen natuurlijk meer van. En als het goed gaat, hebben mensen niet zoveel te melden natuurlijk.

@Baukje, leuk! Hier doe en deed ik ook veels te weinig aan mijn conditie. Moet dat straks wel echt gaan veranderen. Moet de kilo's straks ook weer kwijt.
    Hoe is het verder met je ziekteverlof enzo? Je bent nog niet aan het werk toch? Gister waren we nog in Drachten voor de bevallingsvoorlichting.

Deel Deze Pagina