Is geen brutale vraag. Ik ben 25. Heb een aantal jaar de pil geslikt dus weet niet precies of het voor die tijd erg regelmatig was. Hield ik me toen ook niet zo mee bezig. Owh, en als jullie vinden dat ik mezelf aanstel of al veel te druk maak zo snel na het stoppen met de pil mogen jullie het ook eerlijk zeggen.
Ik bedoel eigenlijk dat ik het vergeet. Dat deed ik met de pil ook regelmatig dus vandaar dat we het altijd nog met condoom deden. Vanaf de volgende cyclus wil ik het wel gaan doen want dan zitten we al in ronde 6 en het moet toch een keertje gaan lukken zou je zeggen...
Noralie, ik wil niet "zeuren" hoor, maar bij foliumzuur wordt wel echt aangeraden daar ongeveer een maand voordat je überhaupt zwanger wil worden mee te starten. Persoonlijk zou ik er niet mee wachten tot ik zwanger ben, want het is juist in het begin van de zwangerschap heel belangrijk bij de ontwikkeling van het kindje. Silverwolf, ik vind niet dat je je aanstelt hoor. Dit is toch allemaal nieuw voor je? Logisch dat je zoekende bent en je dingen afvraagt Ik zou ook gewoon die ovutests doen. Mijn man vond het in eerste instantie ook een beetje overdreven, maar we zijn blij dat we die tests gedaan hebben omdat je gewoon "gerichter" te werk kunt gaan. Clown, dat is zeker duidelijk! Ik ga duimen voor je. Wanneer is je NOD? Ik heb nog niet getest trouwens. Volgens mijn banner ben ik 1 dag overtijd, maar mijn eisprong is een dag later geweest dan de banner berekend heft, dus ik verwachtte eerder vandaag pas ongesteld te worden. Maar vooralsnog niets. Alles is berekend op mijn vorige, eerste echte pil-loze cyclus en die duurde maar 26 dagen. Ik houd er dus gewoon heel erg rekening mee dat ik iets later ongesteld ga worden. Denk dat ik pas ga testen als ik eind van deze week nog niet ongesteld ben. Wel spannend hoor
Ik zou gewoon ovutesten gaan doen, hier zitten we ook in ronde 2 na stoppen met de pil en ik gebruik ze ook, geen idee hoe mijn cyclus loopt 1e keer was 23 dagen , en nu ?????? geen idee Ben gelijk begonnen de dag na mijn ongi en ben nu nog aan het doortesten
Hey clown, ik zag ze al langs komen bij het forum van de nod lijst van 1 tot en met 15 november. Lekker geklust dus afgelopen weekend? @silverwolf, ik gebruik ook ovutesten, alleen hier op het forum leer ik dan weer dat ik te duur uit ben, haha. Wellicht als ik naar de volgende ronde ga dat ik dan de goedkope aanschaf. Ik vind het namelijk ook wel belangrijk om mijn ei te vinden, aangezien ik ook net sinds augustus van de pil af ben. En aangezien ik nu maar 7 testen heb, begin ik pas zaterdag en ondertussen klussen we vast, voor het geval we anders mijn ei missen.
Nou wel een poging tot klussen gedaan en zaterdagmiddag ook wel gelukt maar daarna er geen tijd meer voor gehad. En 's avonds laat was vriendlief ook niet meer echt in de stemming te krijgen. Dus ik hoop maar dat dat genoeg was. We zullen het zien. Ovutesten van Zwanger&Kids zijn niet zo heel duur Juf. Ik had de eerste keer ook die van de kruidvat, dan betaal je 14 euro voor 7 stuks maar die van Zwanger en Kids is 14 euro voor 25 stuks geloof ik. Dat scheelt nogal. Ik probeer mezelf voor te nemen om wat minder online te zijn en er niet zoveel mee bezig te zijn maar helaas lukt dat nog niet echt hihihi.
Sinds vanmorgen ben ik met vlagen misselijk en ben ik al wel 6x naar de wc geweest om te plassen en heb echt niet veel gedronken. Heb echt zo'n gevoel dat er een hele grote steen in mijn maag ligt en soms dan is het ineens weg om na een paar uur weer terug te komen. Deze twee 'zwangerschapskwaaltjes' heb ik nog niet eerder tegelijk gehad. Ik weet donders goed dat mijn lichaam me heel erg in de maling kan nemen, maar het viel me gewoon op! Voel me ook een beetje raar, niet te omschrijven. Hopelijk is er een prachtig mooi wondertje aan het groeien in mijn buik en gaat het HCG alleen maar toenemen.... Heb met mezelf afgesproken dat ik pas zaterdag een test ga doen, we zijn dan namelijk precies een half jaar getrouwd en dan zit ik 2 dagen voor NOD of op NOD weet niet zo goed deze maand wanneer mijn ei is geweest....
Ovu-testen is dus niet zo'n raar idee. Moet ik die vandaag of morgen maar gaan bestellen dan. Noralie, succes met geduld hebben tot zaterdag. Hopelijk zijn al je kwaaltjes een goed teken!
Ik heb ze gister ook besteld en vandaag al binnen... Mag volgende week woensdag beginnen met testen... Spannend!!!!!! @Noralie87, Spannend hoor... Hopen dat je straks een mooie test in je handen hebt!!!!
Je zeurt helemaal niet hoor. Het is juist fijn dat je dat je hier al je vragen kwijt kunt en je ervaringen en vragen kunt delen met andere vrouwen. Dus niet meer denken dat je zeurt hoor
Begrepen Vertellen jullie de mensen in je omgeving al dat je "bezig" bent? Vind het soms lastig om helemaal niets te zeggen. Mijn moeder weet het wel al, maar voor de rest niemand om vragen te voorkomen.
Mijn schoonzus weet het, verder weten een paar vriendinnen dat ik van de pil ben, onder het mom van kijken wat het met mijn lichaam doet ben ietsje te zwaar dus heb gezegd dat ik wil kijken wat er gebeurt... @clown, ik ga volgende keer zeker die dipsticks gebruiken, heb veel geleerd van het forum over onduidelijke en duidelijke testen. Nu eerst deze ronde maar die van clearblue gebruiken. Ben benieuwd of ik mijn ei vind
1 vriendin weet het dat we nu al bezig zijn, en nog een andere vriendin en een vriend denken nog steeds dat we pas in januari beginnen (dat was plan A). Verder weet niemand het. Maar iedereen verwacht het wel. Toen we een paar weken geleden aan mensen vertelde dat we verloofd waren, verwachtte iedereen dat het grote nieuws zou zijn dat we zwanger waren, hahahaha Té erg... En zeker nu dat mijn schoonzus elk moment kan bevallen, zal denk ik de komende tijd de vraag "en wanneer gaan jullie?" vaak voorbij komen... Hopelijk neemt iedereen aan dat we pas na de bruiloft beginnen en blijft die vraag nog even een paar maanden uit, want ik vind het al zo moeilijk om mijn mond te houden...
Wij hebben het niet verteld. Er zijn 2 vriendinnen van mij die het wel weten. Maar dat zijn ook mijn hartsvriendinnen. Ik vind deze site echt een uitkomst. Je kan hier al je vragen kwijt. En openhartig met andere vrouwen praten. Je ervaringen delen, echt super. Nu met mijn nieuwe partner verwachten mensen ook niet dat we al bezig zijn. We zijn eind november een jaar samen. En het lijkt me een geweldig cadeau als we dan ook zwanger zijn.
@noralie succes!!! @weten Hier weet niemand het, vooral om vragen etc te voorkomen. Ze horen het wel als het zover is alleen moeders gevraagd ivm oppassen mocht het zover zijn, dit ook ivm werk en anders kijken hoe we financieel uit zouden komen met kinderopvang of gastouder, maar dat hoeft nu dus niet,omdat ze dolgraag wil oppassen, daarom alleen gevraagd of ze het zou willen. Ook nadrukkelijk gezegd dat we nog niet gelijk beginnen, en pas volgend jaar ergens willen beginnen om van gezeur af te zijn. we zijn wel begonnen, maar dat hoeft ze nog niet te weten vinden wij. Helaas vraagt ze alsnog steeds al gestopt met de pil. en dan zeggen wij heel leuk , nee nog niet, dat word volgend jaar ergens rond de zomer
Dank jullie wel... Mijn man die wilt het liever vandaag dan morgen weten en wilt heeeel graag testen. Maar ik ga echt tot zaterdag wachten...
Ik heb het allebei onze ouders verteld en mijn schoonzus + zwager. Mijn zusje weet het ook. Mijn moeder heeft het (met mijn toestemming) ook aan mijn oma verteld. En mijn twee liefste collega's (waarvan er ook een bezig is) weten het ook. Dit omdat dit de mensen zijn die weten dat ik pcos heb. En ook weten dat ik soms mijn frustratie kwijt moet. Ik kan dit sport dingen ook slecht voor me houden moet ik zeggen. Was bijvoorbeeld veel te blij dat ik ongesteld werd. Verder vertel ik niemand iets, omdat ik niet steeds de vraag wil hoe het ervoor staat. De rest weet dat ze dat niet te vaak moeten vragen. Ik moest voor de afspraak met de gyn vragen beantwoorden over de vruchtbaarheid van mijn moeder, was blij dat ik dat open kon vragen ipv stiekem gedoe. Dus doe vooral wat goed voelt. Mijn beste vriendin weet het niet, dit voelde namelijk niet goed om te vertellen. 4 november heb ik een afspraak bij de gyn voor een vruchtbaarheidsonderzoek. In juni is het ontdekt en vorige maand spiraal eruit. Wilde eigenlijk een jaar gewoon proberen maar daar ben ik op terug gekomen. Ik wil weten of er überhaupt eitjes klaarliggen want anders is het allemaal voor niks. Net als seks zonder sperma dat zou ook iedereen dom vinden haha. Dus daarom nu wel naar de gyn en die kan ons hopelijk verder helpen. Heb trouwens een negatieve zwangerschapstest gehad afgelopen maandag. Nu dus afwachten tot ik weer ongesteld word.
Ik heb een vraagje; gebruiken jullie ook ovutesten zo ja wanneer testen jullie? Heb geen idee wanneer ik de ovutesten moet doen.