Zo, weer eens een berichtje van mij. Ik ben 4 dagen overtijd, vandaag de 30ste dag van mijn cyclus. Durf er nauwelijks aan te denken dat ik misschien zwanger ben, ben zo bang dat mijn lichaam mij voor de gek houdt. Het zou heel goed kunnen dat mijn cyclus deze keer gewoon iets langer duurt, de vorige keer was maar 26 dagen en dat is best kort. Iedere keer als ik naar het toilet ga, kijk met spanning of ik bloed zie. Ik heb de laatste dagen ook wat klachten, die, van wat ik er over lees, kunnen duiden op zwangerschap: * Hoofdpijn/migraine (heb ik echter ook als ik ongesteld moet worden of ben) * Duizelig bij inspanning * Vermoeid * Last van mijn darmen * Pijnlijke borsten En ik ben emotioneler dan normaal, maar dat heb ik ook als ik ongesteld moet worden. Jullie zullen wel denken: test dan gewoon. Maar mijn man en ik hebben afgesproken dat ik morgen ga testen als ik dan nog steeds niet ongesteld ben. Want een cyclus van 30 dagen is echt niet ongewoon, zeker omdat het pas mijn 2de cyclus is na het stoppen met de pil. Ik heb gisteren wel al een zwangerschapstest gekocht. Pfff... Het wordt steeds spannender hoor. Ik ben zo bang dat het allemaal loze signalen zijn, dat ik mezelf gewoon gek maak. En nu zal je zien, dan ga ik zo plassen... en dan ben ik ongesteld
Jolien, wat spannend. Hopelijk is het raak en heb je morgen een positieve test in je handen!! Junyor, ik gebruik ovu-testen. Heb ze deze maand gebruikt vanaf dag 7 tot en met dag 15, op dag 12 was duidelijk mijn eisprong te zien (zie foto paar pagina's terug). Aangezien dat duidelijk mijn ei was bewaar ik de overige testen voor de volgende ronde. Ik testte 's avonds rond kwart over 7. Je mag ze sowieso niet gebruiken met ochtendurine. Bij ons weten de families dat we er mee bezig zijn, omdat we vorige keer al 10 weken zwanger waren toen we het vertelde maar het dus toch mis ging. Kapitein, hoe gaat het nu met je? Al tekenen van ongesteldheid of nog helemaal niks? Hier is niet veel te melden, ik zit op het wachtbankje en heb nog nergens last van. Dus ga er sowieso vanuit dat het niet gelukt is, dan kan het nooit tegenvallen.
Dank je, ik hoop het ook. We hebben besloten vanavond maar te testen als mijn man terug is van zijn werk. Het wordt me echt een beetje te veel, de spanning Sorry allemaal voor mijn ego-bericht trouwens.
Hahaha, toch maar iets eerder testen. Kan ik me voorstellen hoor, zeker als je allemaal symptomen (denkt) te hebben, dan wil je toch graag duidelijkheid.
Wat spannend, jolien! Laat je het ons ook weten? Goed dat je toch eerder gaat testen. Leef met je mee. @testen, ik ben vandaag op dag 11 begonnen met testen, aangezien ik nog maar 2 keer zelf ongesteld ben geweest na de pil. Wel met de tweede urine, dus uurtje of half 10 was dat bij mij. De test gaf een lichte tweede streep, dus ga nu overmorgen weer testen of morgenavond. Ei komt eraan, maar is er nog niet. Wellicht horen jullie dus komende paar dagen niet zo veel van mij
Spannend Jolien, zit in precies hetzelfde schuitje. Denk allemaal zwangerschapssymptomen te hebben, dus ga morgen een testje wagen... Ben benieuwd naar jouw uitslag!!
Noralie en Jolien wat spannend zeg!!!! hoop echt dat het raak is voor jullie!! @ovutesten : ik gebruikte ze vanaf dag 4 tm dag 11 (dag 11 is vandaag.) Ik had cyclus van 23 dagen dus expres gelijk na ongi begonnen. En had heel duidelijk gister mijn ei. dus nu afwachten wanneer ik weer ongi ben.
Spannend Jolien en Noralie! Ben erg benieuwd. Hier nog iemand die dit weekend wil gaan testen als er nog geen ongesteldheid te bekennen is. Zit dan op dag 33. Dacht vanmiddag echt dat ik ongesteld werd. Stond met twee collega's te praten en ik voelde gewoon iets "lopen". Gelijk door naar de wc, maar bleek alleen vaginaal vocht te zijn. Heel raar. Iemand anders daar ook wel eens last van gehad?
Dank jullie wel! We zijn echt zo blij! Zo snel al, dat hadden we niet verwacht. Even een (misschien) suffe vraag hoor, maar wat moeten we nu doen? Is het verstandig om morgen meteen de huisarts te bellen om door te geven dat ik zwanger ben of is het gebruikelijk daar nog even mee wachten?
waaaaauwww!!! Jolien wat gaaf!!! Hopelijk is mijn testje ook zo morgen.... Dit gaat een lange nacht worden
Ik zou wel direct bellen. Aanmelden bij moeders voor moeders en een afspraak maken bij de verloskundigenpraktijk. Maar dat is wat ik zou doen. Geniet er lekker van meid
En, Noralie? Heb je een beetje geslapen en hoe is je test? Dank jullie wel voor jullie lieve reacties! Ik ga inderdaad zometeen even bellen met de huisarts Ik zou het het liefst al tegen iedereen willen vertellen en meteen gaan shoppen voor de babykamer Maar het is beter nog even te wachten natuurlijk, het is nog zo pril. Straks komen mijn moeder en zus op bezoek en zij weten dat ik overtijd was, straks ga ik ze dus vertellen dat ze oma en tante worden!
Jolien, wat een knaller! Dat is duidelijk! Van harte gefeliciteerd!! Je hoeft niet persé de huisarts te bellen (mag natuurlijk wel). Als je je aanmeldt bij een verloskundige geeft zij dat namelijk ook automatisch door aan je huisarts. Noralie, nu hopelijk voor jou ook een positieve test!
Jolien, zou de verloskundige bellen voor een afspraak. Ben benieuwd hoe je moeder en zus reageren! Ik hield het niet meer en heb vanmorgen getest. Negatief Ben sinds gisteren begonnen met ovu-testen, die ik sowieso twee weken wil volhouden. Als ik dan niet ongesteld wordt en geen positieve test heb, dan kan ik er voorzichtig vanuit gaan dat ik vier weken geen menstruatie heb en dat ik dan dus op 60 dagen zit. Denk dat ik dan naar de huisarts ga in de hoop dat ze iets kan doen (hoewel ik het betwijfel). Probeer echt te ontspannen en er niet te veel mee bezig te zijn, maar ben nu aan het voelen wanneer ik de tekenen van m'n ongi krijg *zucht*