Proberen zwanger te worden van eerste kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Juul8479, 17 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.303
    396
    83
    Aan de klus:
    Kapitein, 23 jaar, eerste kindje
    Clown12, 30 jaar, eerste kindje, ronde 6
    Ike, 27 jaar, binnenkort van start
    Juf1985, 28 jaar, eerste kindje, ronde 2
    Lorreke, 23 jaar, eerste kindje, ronde 2
    Silverwolf, 25 jaar, eerste kindje, ronde 2
    Angelique243, 28 jaar, eerste kindje, ronde 5

Zwanger:
    Jolien1982, 31 jaar, eerste kindje, uitgerekend 30 juni 2014

Afspraken en belangrijke data:
    5-11 NOD Lorreke
    5-11 NOD Clown12
    15-11 NOD Juf1985
    ?-?? Eerste echo Jolien1982

Aangepast want - Angelique243 stond er niet meer bij ;) heb ik weer toegevoegd :D

2. Jolien1982

Jolien1982 Actief lid

21 sep 2013
    250
    0
    0
    Zelf maar even gebeld naar het ziekenhuis omdat ik nog steeds niet wist wanneer mijn eerste echo was en ik werd ongeduldig :D Is maar goed dat ik belde, want ze waren mijn doorverwijzing kwijt.
    Ik heb de datum toegevoegd aan de lijst.

Aan de klus:

Zwanger:

5-11 NOD Lorreke
    5-11 NOD Clown12
    15-11 NOD Juf1985
    21-11 Eerste echo Jolien1982

3. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.303
    396
    83
    goed dat je zelf hebt gebeld!!
    Wat erg eigenlijk dat ze je doorverwijzing kwijt waren :O

4. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Hoi meiden,

Mag ik me aansluiten bij jullie?

Ik ben Linx, 24 jaar, en ik zit in mijn eerste ronde voor mijn eerste kindje! Best spannend, ik heb geen idee wat ik moet verwachten! Het is fijn dat ik met andere meiden kan praten die in dezelfde situatie zitten, het neemt een hoop twijfels weg!

Waar ik ondertussen wel achter ben gekomen is dat ik nog zo veel meer had kunnen doen om zwanger te raken. Ik heb geen temp. gemeten, laat staan een ovulatietest gebruikt. Ik ben redelijk stabiel qua menstruatie (afgelopen maanden was het 29-28-30) dus ik ben uitgegaan van mijn te verwachten eisprong. Stom, achteraf gezien. In het begin was ik heel positief, maar ik heb er ondertussen een hard hoofd in dat deze ronde raak is. Aan de andere kant... Je weet maar nooit? Hoe hebben jullie het aangepakt?

Donderdag 8 november mag ik testen, dus we zien wel.

5. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Ik vind het leuk dat er niet zulke hele grote leeftijdsverschillen zijn :-D
    @ kapitein, ik zag bij een ander topic dat je in de gehandicaptenzorg werkt. Leuk. Ik werk zelf ook binnen de woonbegeleiding in de gehandicaptenzorg.

6. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Welkom Linx!

7. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Dank je!

8. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.303
    396
    83
    Welkom Linx!! ik heb je aan de lijst toegevoegd ;)

Aan de klus:
    Linx, 24 jaar, eerste kindje ,ronde 1

Zwanger:

5-11 NOD Lorreke
    5-11 NOD Clown12
    15-11 NOD Juf1985

9. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe jullie mannen staan in het aanstaande ouderschap. Mijn man gaat er dus steeds meer open voor staan. Zal dus ook niet lang meer duren voordat we echt van start zullen gaan. Maar hij is nogal een denker. En denkt dus over alles na wat er komen gaat. Zo wil hij nu al de kamer die straks kinderkamer zou moeten gaan worden opruimen :-D. Die kamer is echt een zooitje, het is nu een logeerkamer maar er staat van alles. Hij wil eigenlijk dat al een klein beetje op orde hebben voordat ik straks zwanger ben. Hij is namelijk bang dat ik niet de hele zwangerschap actief kan blijven. Ik ben hypermobiel (wel in lichte mate) en met name in mijn onderlijf. Hij is bang dat ik om die reden in een rolstoel zou moeten aan het eind van de zwangerschap. En door zijn eigen handicap kan hij nergens mee helpen qua opruimen en een kamer gereed maken.
    Ik hoop dat als ik goed voor mijn lijf zorg die rolstoel niet nodig is. Zou in onze situatie niet erg praktisch zijn;)
    Maarja je weet het niet.

Wij zijn nu wel begonnen met opruimen en ik moet zeggen dat voelt wel erg lekker. Ik vind het dus zeker niet erg om daar mee door te gaan. Maar ben benieuwd hoe jullie mannen er in staan.

10. Angelique243

Angelique243 Actief lid

27 okt 2013
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Linx!

Mijn man wil het al jaren!!
    Ik was zelf wat terughoudener daarin aangezien ik erg planmatig ben en van zekerheid hou.
    Maar nu wil ik er toch echt voor gaan, zekerheid of niet...
    Vind het wel doodeng en onzeker ook omdat ik nog geen nieuwe baan heb en ik te horen heb gekregen dat mijn baan ophoud na meerdere jaren arbeid ivm de huidige economie... Erg onzeker.
    Maar ondanks dat wil ik toch doorzetten want van continue uitstel komt anders geheid afstel!

11. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    De mijne lijkt er erg 'cool' over. Ik moet een klein beetje het voortouw nemen nu we zijn begonnen met zwanger worden (logisch toch, het is per slot mijn lichaam), maar hij staat er erg open voor en laat het allemaal maar over zich heen komen.
    Hij kijkt erg uit naar een baby, net als ik. Baby's van vrienden vindt hij een beetje onwennig, hij heeft er niet veel mee, maar dat gaat vast goed komen! Je eigen kind is toch anders.

@ike ik hoop dat je hypermobiliteit niet al te veel in de weg gaat staan! Wat fijn dat je man nu al aan jou denkt, dat maakt het alleen maar makkelijker.

@lorreke dank je wel!

@angelique succes met het vinden van een baan, ik ken meerdere mensen die op dit moment geen baan kunnen krijgen... Maar ook mensen die van de ene in de andere baan rollen omdat ze zich proactief opstellen!

12. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.303
    396
    83
    Mijn vriend vind het leuk. Hy zegt zelfs al in een winkel kom even by de baby spullen kijken. En Hy denkt na over Namen Hy heeft zelfs een app gedownload om te kijken.
    Vandaag in een bouwmarkt geweest ivm schutting even baby behang gekeken enz.
    Hy heeft er al veel zin in gelukkig en toont Veel interesse qua behang en meubels maakt het hem allemaal niet veel uit Hy zegt zolang jij het mooi vind. Vind ik het goed. Maar dat had Hy met het huis qua verf en meubels ook. Maar Hy kijkt wel mee en geeft wel zijn mening.
    Hopelijk niet veel spelfouten zit nu op me telefoon

13. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Welkom nieuwe dames!

Mijn man (blijft wennen, na 13 jaar vriend noemen ;)) is er langzaam maar zeker aan het wennen. Hij vond het in het begin wel eng, en was niet zo enthousiast, maar dat bleek angst te zijn voor het onbekende, en aangezien ik nogal wat ervaring heb (jonger broertje, stage op kdv op de babygroep, en nu juf) durfde hij het niet meteen te laten zien. Ik heb hem heel duidelijk verteld dat we het samen gaan doen en dat ondanks de ervaring die ik heb, het ook wel,spannend is voor mij. Het is nu toch je eigen kind. Na dit gesprek werd hij er meer open over, legt zelfs zijn hand op mijn buik na het klussen en is het gelukt? Hahah beetje overdreven, maar wel lief van hem :)

14. Clown12

Clown12 Actief lid

7 jun 2013
    179
    0
    0
    NULL
    Twente
    Goedemorgen.

Welkom nieuwe dames!

Mijn vriend vindt het doodeng. Heeft ook heel lang geduurd voordat hij er eindelijk klaar voor was. En hij heeft ook absoluut niets met kinderen van een ander. Hij doet zich aan de ene kant heel stoer voor door dingen te zeggen als: kinderen zijn een blok aan je been enz. Maar aan de andere kant zegt ie wel dingen als: we moeten voorzichtig vrijen anders gaat het eitje kapot enz. (na 2 miskramen zijn we wel iets voorzichtiger geworden). Dus hij doet zich heel stoer voor maar ondertussen is hij er toch wel mee bezig. Heb ook gezegd dat ik het ook eng vind, een kind van jezelf is toch heel anders als een kind van een ander. Maar ik denk dat als het eenmaal gelukt is en hij dus ook echt 9 maanden kan wennen aan het idee dat ie dan een supervader zal gaan zijn.

Linx, als je in je eerste ronde zit is het toch ook logisch dat je nog niet met temperaturen en ovulatietesten bezig bent? Ik heb ook altijd gezegd dat ik pas aan dat soort dingen zou beginnen als ik al meer dan een jaar bezig zou zijn. Maar aangezien ik de eerste 2 keer direct zwanger was (maar helaas niet goed is gegaan) en daarna 5 rondes het niet gelukt is ben ik nu ook pas voor het eerst echt aan de ovulatietesten geslagen hoor. Komt vast goed! En anders kun je de volgende ronde met ovu-testen starten.

15. Lady87

Lady87 Actief lid

21 mei 2013
    125
    0
    0
    Zwolle
    Hallo dames! Hier wil ik ook graag meekletsen als dat oke is natuurlijk :p. Mijn vriend is sinds een paar maand helemaal 'zen' er mee. Het duurde wel even voor ik hem overtuigd had. Hij is echt fantastisch met kinderen, maar hij twijfelde over alles en voornamelijk over geld. Maar nu is hij helemaal om. Hij is wel heel praktisch merk ik. Hij heeft al verschillende babykamers in zijn hoofd (die ik niet mag weten, want hij wil de babykamer als verassing maken als het zo ver is) maar echt er over wegdromen zoals ik dat kan dat doet hij niet. Wel weet hij zeker: deze ronde is het raak.

16. Kapitein

Kapitein Actief lid

26 aug 2012
    231
    1
    18
    Brabant
    Lady welkom. Ik hoop dat hij gelijk heeft en dat het deze maand raak is.

Linx ik zou zeggen, doe vooral rustig aan en doe wat goed voelt. Ik persoonlijk heb bijna geen eisprong en hoop hem door ovutesten te ontdekken. Ik zou dat nu anders ook niet doen. Jij bent gezegend met een regelmatige cyclus en hebt die testen dus helemaal niet nodig. Als je het tenminste vaak genoeg doet. Rond je eisprong iets vaker klussen is al genoeg om met een regelmatige cyclus de kans te vergroten. Mocht het nou na een paar maanden niet lukken. Kun je altijd nog gaan testen. Maak je vooral niet druk omdat andere al testen.

En je komt uit Brabant. Maar ik kom niet uit het midden maar Breda. . Werk je bij amarant, ik wel.

@mijn vriend. Vl is al 29 en er al vanaf het begin helemaal aan toe. Als hij een oudere vriendin zou hebben zou hij al eerder begonnen zijn zegt hij. Hij is onwijs goed met kinderen en ze hangen aan zijn lippen.
    Buiten dat hij dat soms zegt, zegt hij er niet veel over.
    Hij zegt, ik kan wel alvast een bedje uitzoeken, maar jij bepaald toch welke er uiteindelijk komt. En ik heb dan nog 9 maanden de tijd.
    Hij is nu wel zo ver, dat hij er tijdens gesprekken niet alleen bij zit. Maar ook iets inbrengt. Hij zegt ook vaak, ja maar ik weet alles al.

Tot hij laatst zei dat baby's tot 1 jaar de fles krijgen en nog geen hapjes. Uhmm schat, ga toch nog maar ven lezen aub. Haha.
    (Hij weet verder ook eigenlijk alles al wel)

Mijn test was negatief. Dus niet misselijk omdat ik zwanger was. Wat ziet de lijst er goed uit! Zoiets had ik idd voor ogen.

17. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Even snel een reactie, want druk druk druk!

@Lijstje: Heel goed en leuk idee, ziet er mooi uit zo. Alleen... beetje overbodig om erin te zetten hoeveelste kindje het is van iedereen he... Aangezien het topic "Proberen zwanger te worden van eerste kindje" heet... :D Wat mij betreft kan dat er dus uit. Maar leuk om een lijstje te hebben met de namen, leeftijd en ronde + de afspraken enzo + een zwanger lijstje natuurlijk!

Kan iemand mij in het oh-zo-mooie lijstje zetten please?
    MommyOwl, 25 jaar, 2e ronde
    NOD = 4 nov.

18. Jolien1982

Jolien1982 Actief lid

21 sep 2013
    250
    0
    0
    Ik heb je op de lijst gezet MommyOwl! Je hebt idd wel gelijk, beeeetje overbodig om erbij te zetten hoeveelste kindje het is aangezien het topic is voor vrouwen die voor een eerste kindje gaan :cool:

Aan de klus:
    Kapitein, 23 jaar
    Clown12, 30 jaar, ronde 6
    Juf1985, 28 jaar, ronde 2
    Lorreke, 23 jaar, ronde 2
    Silverwolf, 25 jaar, ronde 2
    Angelique243, 28 jaar, ronde 5
    Linx, 24 jaar, ronde 1
    MommyOwl, 25 jaar, ronde 2

Zwanger:
    Jolien1982, 31 jaar, uitgerekend 30 juni 2014

4-11 NOD MommyOwl

5-11 NOD Lorreke
    5-11 NOD Clown12
    15-11 NOD Juf1985

19. Jolien1982

Jolien1982 Actief lid

21 sep 2013
    250
    0
    0
    Welkom Linx en Lady87!

Lady87, als je op de lijst wilt, mag je nog even je gegevens doorgeven of de lijst zelf aanpassen :)

Kapitein, jammer dat de misselijkheid niet van zwangerschap kwam, had het je zo gegund!

Wat betreft de vraag hoe mijn man denkt over zijn aanstaande vaderschap: hij heeft er heel veel zin in! Hij is al veel langer dan ik klaar voor een kindje, maar hij vindt het natuurlijk ook heel spannend. Hij is heel goed met kinderen ziet zichzelf echt al met de kinderwagen lopen... Of nouja, hij heeft het meer over zo'n draagzak of hoe noem je dat..? (ik heb gelukkig nog 8 maanden om me in te lezen, haha!).

20. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    @Clown Ja misschien heb je wel een punt. Het is zo'n hocus pocus allemaal ;) Jammer dat jouw eerste 2 zwangerschappen niet goed zijn gegaan, maar het feit dat het beide keren in de eerste ronde raak is stelt me wel wat gerust (niet dat ik onwijs loop te stressen hoor). Als het goed is heb ik zondag/maandag mijn innesteling, we zullen zien wat er van komt. Ik hoop dat het met jou ook goed gaat deze ronde!

@Kapitein Als ik een beetje lees hier en daar mag ik inderdaad blij zijn met mijn cyclus. Een dagje verschil hier en daar is niks vergeleken met de cycli waar weken verschil in zit! Kl*te dat jij er wat meer werk van moet maken, maar het komt vast goed!

Deel Deze Pagina