Ik ken wel een aantal die golf hebben gehad en daar problemen mee hebben gehad, het is toch afwachten je weet nooit wat er achter weg komt namelijk met autos. Maar succes met de keuze
Heb weer heel wat gemist hier . Kapitein, Peugeots zijn wel betrouwbaar alleen als ze mankeren ben je meteen vrij veel geld kwijt. Japanse auto's (toyota, kia) zijn wat lichter en daardoor goedkoper in wegenbelasting, ze zijn vaak zuiniger in verbruik (Peugeots zijn zuiperds!) en als er een keer wat aan mankeert is dat makkelijker te vervangen. Dat zijn de tips die mijn garagehouder me gaf, hopelijk heb jij er ook iets aan! Ik heb dus over een week mijn NOD maar ik voel me nu al n beetje raar. Hele dagen last van mijn onderbuik, gistermiddag een paar uur misselijk geweest, en ik merkte gister dat ik echt chagrijnig was om niks. Ook zei mijn vriend gister ineens dat ik sinds n paar dagen lichtgeraakt ben over dingen die anders staan of liggen dan dat ze horen. Ik heb wel wat extra bultjes op mn tepels maar geen extra gevoelige borsten ofzo, dus niet echt iets wat alleen te herleiden is naar zwangerschap. Ben zo bang dat ik mezelf weer gek zit te maken om niks
Jaaaaaa! Mijn ei is gesprongen!!! Donderdag smiley op de CB ovutest en dus heerlijk aan de klus met VL. Gister echo gehad bij de fertiliteit en daar was duidelijk te zien dat mijn ei weg was. Gisteravond nog een keer geklust op advies van de arts. Dus nu op het wachtbankje... En mogen testen op de verjaardag van VL 14 november!!!! Hoop zo dat het gelukt is...
@Junyor Jaaaa!! Spannend meid, ik hoop het echt voor je! Hoe ben je er eigenlijk achter gekomen dat je PCOS had?
Juul, leuk je even voorbij te zien komen Ik snap wel dat je je wat bezwaard voelt omdat je zelf inmiddels zwanger bent, ik heb dat zelf namelijk ook. Clown, ik kan me goed voorstellen dat je af en toe erg gefrustreerd raakt, zeker nu je weer een volgende ronde in moet Dat is toch ook gewoon ontzettend balen! En als je dat er even uit wilt gooien, hoef je wat mij betreft zeker geen sorry te zeggen hoor. Kapitein, ik ken Pinterest ja. Heb daar al heel veel leuke dingen gezien, maar vaak is het al niet meer te koop helaas. Vanochtend wel op internet een hele serie met superschattige vosjes gevonden; een dekbedovertrekje, kussen voor op de commode, slabje e.d. ML was er ook helemaal weg van, dus ik denk dat we die gaan bestellen Vandaag ook voor het eerst iets gekocht voor ons kindje, eigenlijk wilde ik er nog mee wachten, maar we konden het niet laten... Bij de Hema hebben ze te schattige shirtjes met een gehaakt vosje er op met de tekst "I love foxes". Die konden we gewoon niet meer laten hangen Lady87, ik hoop voor je dat je klachten toch de eerste tekenen van zwangerschap zijn! Junyor, wat fijn dat je ei gesprongen is! Het grote duimen kan beginnen Juf, had je vandaag een knaltest? Silverwolf, vandaag ging je testen toch? En..?
Hello Ladies, Allemaal een leuk weekend gehad? Hier lekker aan het genieten van de zondag, lekker relaxed met mijn lieverd op de bank. @Silverwolf, al getest?? @kaptein, Al iets leuks gezien qua auto?? Wij gaan in januari kijken naar een Seat Leon... @lady87, ik hoop het voor je dat het de eerste symptomen zijn. Ik ga voor je duimen @Lorreke, ik ben in 2010 gestopt met de pil en werd maar niet ongesteld. Dus maar richting de HA, die heeft mij direct doorgestuurd naar de fertiliteit. Daar was al snel duidelijk dat ik PCOS had, (eierstok vol met eitjes, maar die springen niet). Ik heb 9 maanden aan de clomid gezeten en dat was echt niet leuk. Ik vond het een ware hel. In 2012 heb ik besloten om een punt acht de relatie te zetten, achteraf had ik dat al jaren eerder moeten doen. In november 2012 heb ik mijn huidige VL leren kennen en in juni hebben we besloten om te proberen om onze droom in vervulling te laten gaan. Ik had al vrij snel verteld over mijn PCOS en dat het een zwaar traject kan zijn. Er is ook altijd gezegd dat het niet vanzelf overgaat, mits je echt meer dan 25 kilo overgewicht hebt. Dat was in mijn situatie dus niet het gval. Dus afspraak gemaakt bij mijn fertiliteitsarts voor een intake gesprek. Aan het einde van de afspraak werd er een echo gemaakt en tot onze grote verbazing was de pcos verdwenen We waren allemaal verbaasd en het heeft bij mij ook echt even geduurd voor dat ik het kon geloven. gelukkig sta ik nog wel onder controle bij de Fertiliteit en hebben ze nu 4x een cyclus gemonitoord. Deze ronde ben ik zelf ook gaan testen met ovulatietesten om te kijken of ik zelf ook mijn ei kan opsporen. En dat is dus gelukt. Dus nu wachten tot 14 november.....
Blijft erg stil rond Silverwolf, we wachten allemaal in spanning. Wat goed zeg yunyor, dat je ei gesprongen is en dat je dat ontdekt hebt. Leuk thema jolien vosjes, past ook bij je banner en avatar , ook al aangemeld bij moeder voor moeders? Hier nog steeds geen knaltest, nu twee dagen iets donkerder, na de daling, dus ik hoop zo deze week nog die knaltest krijg, het liefst voor vrijdag, want daarna zij mijn testen op . Ben blij dat het klussen nog steeds heel gewoon en niet als een moeten voelt. Maken het lekker gezellig zo Fijne zondag allemaal!
Wat gaaf en wat bijzonder zeg. Het zou toch een wonder zijn als jij op een natuurlijke manier zwanger word. Ik gun het je zo ontzettend. Dames die zwanger zijn, voel je aub niet schuldig. We doen dit toch samen. Voor ons is ook alles nieuw dus deel hier juist alles wat je voelt en meemaakt dan weten wij wat we kunnen verwachten. Ik heb net een prachtige donker blauwe golf 4 gekocht. Zoo blij mee. Deze wilde ik als puber al hihi. @lady ik vind jouw kwaaltjes toch wel verdacht hoor. Spannend
Zo ik heb veel te lezen - juul, gefeliciteerd! Fijn dat het zo snel is gegaan. Zou toch mooi zijn als we straks hier allemaal onze zwangerschapsverhalen kunnen vertellen. Voel je dus vooral niet bezwaard. - kapitein, wat fijn dat je nu een nieuwe auto hebt. Veel succes ermee! - lady87, ik duim voor je! En voor alle anderen! -juf1985, zou jij jezelf ook opgeven voor moeders voor moeders? Ik zou dat eigenlijk wel willen, maarja als je dan die flesjes met plas buiten moet zetten en ze worden opgehaald, dan weet meteen iedereen hoe het zit. En dat wil ik toch eigenlijk liever niet. Hoe denken jullie daarover? -Junyor, wat fijn dat het zomaar verdwenen is. Ook heel fijn dat je zelf je ei kon vinden. - Jolien82, idd erg leuk zo'n vosjesthema. Wilde zelf ook op een geboortekaartje een vosje hebben (ik denk vaak na over dat soort dingen) Moet toch kunnen om nu al leuke shirtjes te kopen. Lijkt mij echt helemaal geweldig, lekker al die spullen opzoeken. Geniet ervan!
Jolien nu je zwanger bent mag je best wat dingetjes kopen hoor! Ik kan mij voorstellen dat je niet meteen een peperdure babykamer besteld maar leuke kleertjes zijn altijd goed. Stel stel stel dat het toch mis gaat.... Je weet dat je zwanger kunt worden dus dat de kans op een volgende zwangerschap heel realistisch is. En kleertjes kun je altijd nog weggeven. @moeder voor moeders. Ik zou het doen! Je doet er zo veel goeds mee. Dat het mij meer voordelen geeft dan nadelen. Zie het als makkelijk vrijwilligerswerk. Bij ons in de straat maakt het mij niet zo veel uit als ze het weten. Mocht het toch mis gaan vertel ik dat gewoon als ze erom vragen. Schoonzusje er zwager wonen letterlijk tegenover ons dus die moeten we het iets eerder vertellen denk ik. Maar ach, ik kan mijn mond toch niet houden haha. Straks een afspraak bij de gyn. Om te overleggen over medicatie en zwanger worden. Heb een te hoge cholesterol en die pillen daarvoor zij niet goed ism een zwangerschapswens. Dus ff overleggen. Daarna mijn bolide ophalen hihi. Ik wilde deze auto graag op mijn eigen naam maar dat zou 80 aan verzekering kosten omdat ik pas 23 ben en een golf een 'risico auto' is bij jongeren. Als hij op vl zijn naam staat kost het maar 35 dus dat is wel de moeite waard. Iedereen een fijn weekend gehad dames? Zijn er al nieuwe vorderingen. Hoe gaat het met kwaaltjes ed.
Zo, even ons lijstje erbij gepakt MommyOwl, vandaag je NOD! Ben zo benieuwd, ik duim voor je hoor! En morgen Lorreke en Clown, *duimduimduim* Junyor, wil jij ook op het lijstje? Aan de klus: Kapitein, 23 jaar Clown12, 30 jaar, ronde 6 Ike, 27 jaar, binnenkort van start Juf1985, 28 jaar, ronde 2 Lorreke, 23 jaar, ronde 2 Silverwolf, 25 jaar, ronde 2 Angelique243, 28 jaar, ronde 5 Linx, 24 jaar, ronde 1 MommyOwl, 25 jaar, ronde 2 Lady87, 26 jaar, ronde 7 Zwanger: Jolien1982, 31 jaar, uitgerekend 30 juni 2014 Afspraken en belangrijke data: 4-11 NOD MommyOwl 5-11 NOD Lorreke 5-11 NOD Clown12 7-11 NOD Linx 9-11 NOD Lady87 11-11 Kapitein + VL vruchtbaarheidsonderzoek 15-11 NOD Juf1985 21-11 Eerste echo Jolien1982
@ zwangere dames Wat zijn jullie ervaringen met het 'voelen' van dingen vlak voor de NOD? Ik voel me anders, en heb een aantal symptomen om het zo maar te zeggen, maar ik ben bang dat mijn lichaam me voor de gek houdt. Woensdag maar even een testje wagen denk ik...
Linx, ik heb dat ook hoor! Ik denk de hele tijd dat ik vanalles voel! Ik heb wel een veel korter lontje en ben echt erg moe, plus ik heb constant dat gevoel dat ik ongesteld moet worden. Maar ik ben ook bang dat ik er teveel achter zoek. Heb jij ook dat je in de verleiding komt om al voor je NOD zo'n test te doen die eerder kan? Ik haal zaterdag wel een test denk ik. Dan kan ik maandagochtend testen als er zondag niks komt hihi. Ik zou ook wel zondag willen testen, maar dan is de verjaardag van mn schoonvader en beide kanten van de test maakt het niet makkelijker om daar te zitten en te doen of er niks aan de hand is
Zo, er is weer veel geschreven de afgelopen dagen! Dankjewel allemaal voor de felicitaties en aardige berichten. @linx: ik merkte voor mijn NOD wel dat er iets anders was, ik had gevoelige borsten (net als normaal voor de menstruatie) maar de steekjes in mijn buik voelden anders aan. Ik heb toen een vroege test gedaan waar niks uit kwam, maar bleef toch het idee houden dat er iets aan de hand was ...een paar dagen later dus wel een vette positieve test! @ike: ik heb sinds week zes meegedaan aan moeders voor moeders. Deze week is de laatste week (alweer 16 weken zwanger) en ik moet zeggen dat ik die blauwe flessen niet meer kan zien . Maar het is eigenlijk weinig moeite en je kunt er veel goeds mee doen! Ik zette de flessen steeds in de tuin achter een plantenzak zodat niet iedereen ze kon zien. @jolien: leuk idee, vosjes! Wij hebben al best veel spulletjes verzameld, een heel mooi kamertje van Bopita via marktplaats en ook een mutsy combiwagen. Ik heb daarnaast spulletjes van de ikea, met een soort groente-figuurtjes erop, erg schattig. Ze hebben er een hele lijn van, met dekentjes, slaapzakjes en slabbetjes. Leek me wel geschikt voor zowel een meisje als een jongen, aangezien we het een verassing willen laten zijn wat het wordt... @kapitein: leuk dat je een nieuwe auto hebt, ik hoop dat je er veel plezier van hebt! ik heb sinds een paar dagen ook een nieuwe, veiligere auto..een ford focus stationwagen. Flinke bak maar we hebben ook honden en die kunnen dan veilig achter in de kofferbak en de baby op de achterbank. @lady: spannend, ik duim voor je...ik zou wachten tot je echte NOD, want zoals je hierboven kunt lezen dacht ik door een negatieve vroege test eerst dat ik niet zwanger was en bleek het toch te zijn! @junyor: heftig verhaal zeg, wat fijn dat je nu van pcos af bent!
Goedemiddag dames! Ik ben er niet van het begin af aan bij geweest, maar lijkt me leuk om met jullie mee te kletsen. Mijn vriend en ik wonen samen en zijn er al een tijd over bezig omook voor ons eerste wondertje te gaan proberen. Eind augustus gestopt met de pil dus inmiddels al bezig met ronde 3. Vind het heel spannend allemaal en ik moet er echt voor uitkijken dat ik er niet te zeer mee bezig ben. Maar lijkt me heel leuk om met jullie onze ervaringen te kunnen delen!
hallo iedereen, ik zou graag ook mee willen kletsen met dit topic, ik heb net het 1 en ander gelezen (niet alles) en wil me graag aansluiten. Ik ben 28 jaar en wij zitten in onze eerste ronde. Gestopt met de pil op 17 oktober en 20 oktober mijn pil-ongi gehad, en vandaag een heel licht streepje op mijn ovulatietest dus verwacht vanavond of morgen mijn ei. Mijn NOD weet ik dus nog niet, we hebben niet gewacht op mijn eerste ongesteldheid maar zijn al aan het klussen geslagen Groetjes M