@meme29 Ik zie alleen dat dit meer een soort club is, dus ben benieuwd of we er nog bijkunnen Ben je meteen ovulatietesten gaan gebruiken? Ik wil het voorlopig nog niet doen, omdat ik er dan te zeer mee bezig ben. Ik merkte dat de eerste maand dat we gestopt waren al dat ik er dag en nacht mee bezig was. Toen heb ik besloten om dat niet meer te doen, en tadaa het is al maand 3 haha.. de tijd gaat dan echt snel. Volgende week al weer mijn NOD dus spannend, voor jou ook allemaal heel spannend denk ik. Ik merk nu heel erg dat de pil (diane35) uit mijn lijf is aangezien de puistjes die ik heb dus nu denk ik dat de kans om zwanger te worden wel groter is. Hoop voor je dat het niet te lang duurt. P.s. zie dat ik mijn leeftijd niet genoemd heb.. ben nu 21. Maar hebben samen al een koophuis, beide vaste banen dus we gaan ervoor ondanks ik nog best jong ben.
Welkom Geneeke en Meme29! Natuurlijk kunnen jullie nog aansluiten De groep wisselt constant; soms komen er mensen bij en soms vallen er mensen af. Dus iedereen is welkom hoor! MommyOwl, wat ontzettend balen! Op naar de volgende ronde dan maar... Linx, voor mijn NOD had ik hele gevoelige borsten (en nu nog steeds trouwens). Veel meer dan normaal, maar voorheen lette ik er niet zo op dus ik dacht dat het vooral kwam omdat ik er meer mee bezig was. Verder merkte ik ook wel dingen, maar die waren ook allemaal net zo goed te steken op een naderende menstruatie, zoals hoofdpijn/migraine, duizelig bij inspanning, vermoeid en last van mijn darmen. Ik heb zelf 4 dagen na mijn NOD pas getest. Voor mijn gevoel had het weinig zin om voor of op mijn NOD te testen, omdat mijn cyclus nog niet erg regelmatig was. Ik had sinds het stoppen met de pil pas 1 volledige cyclus gehad en die was maar 26 dagen, dus ik achtte de kans heel groot dat mijn cyclus gewoon langer zou duren. Juul, bij Ikea hebben ze ook zulke schattige spullen voor de babykamer! En het is nog betaalbaar ook
Geneeke en Meme29, ik heb jullie aan de lijst toegevoegd! Juul, als je op de lijst wil, wil je dan je leeftijd en uitgerekende datum doorgeven? Of je mag het zelf aan de lijst toevoegen natuurlijk Aan de klus: Kapitein, 23 jaar Clown12, 30 jaar, ronde 6 Ike, 27 jaar, binnenkort van start Juf1985, 28 jaar, ronde 2 Lorreke, 23 jaar, ronde 2 Silverwolf, 25 jaar, ronde 2 Angelique243, 28 jaar, ronde 5 Linx, 24 jaar, ronde 1 MommyOwl, 25 jaar, ronde 2 Lady87, 26 jaar, ronde 7 Geneeke, 21 jaar, ronde 3 Meme29, 28 jaar, ronde 1 Zwanger: Jolien1982, 31 jaar, uitgerekend 30 juni 2014 Afspraken en belangrijke data: 5-11 NOD Lorreke 5-11 NOD Clown12 7-11 NOD Linx 9-11 NOD Lady87 11-11 Kapitein + VL vruchtbaarheidsonderzoek 15-11 NOD Juf1985 21-11 Eerste echo Jolien1982
@Juul en @Jolien: Oké die symptomen herken ik nu nog niet echt. Ik heb kleine steekjes in mijn onderbuik, heb een beetje last van maagzuur en ik heb ongelofelijke trek! Maar het zal wel per persoon verschillen denk ik. Of, nogmaals, ik ben niet goed wijs Mijn NOD is rond donderdag (volgens de kalender, kan een dagje verschillen denk ik), ik wil eigenlijk woensdag testen met een test die ook 'vroeg' kan. Maar als ik de verhalen zo hoor kan ik het beter nog even uitstellen. Maar of het echt raak is... Ik hink een beetje op 2 benen. Morgen zijn er dames met een NOD!! Gaan jullie testen, clown en lorreke??
Welkom nieuwe leden! Gezellig dat jullie erbij komen,zitten allemaal in hetzelfde schuitje,dus kom erbij! Balen mommyowl,had je dat al gedacht of niet? Hopen weer op de volgende ronde... Ik denk dat ik mijn ei heb gevonden,wat denken jullie? Bekijk bijlage 358644
@juf1985 Ik heb geen idee hoe die testen werken, maar meestal betekend 2 streepjes positief dus ik gok inderdaad dat dit een goede tijd is om er werk van te maken Ik was er ook aan het denken om vruchtbaarheidstesten te gaan gebruiken, maar dan ben je er eigenlijk dagelijks mee bezig of heb jij dat niet zo? Ik zie dat jij ook in je tweede ronde zit? Heb jij veel last (gehad) van ontpillen..?
@Jolien/lijstje: kan je mij op ronde 3 zetten? Ik denk dat je inderdaad je ei hebt gevonden! Ik weet eigenlijk niet goed wat ik dacht. Ik had al vanaf het begin van deze ronde een slecht gevoel over deze ronde. Maar eenmaal na mijn ei begon ik toch te hopen. Ik voelde ook vanalles, dus was het extra verwarrend. Nu maak ik mij vooral zorgen over dat ik altijd een week voor mijn NOD al roze spotting krijg, dat aanhoudt tot mijn menstruatie. Ik begin mij af te vragen of ik hiermee misschien naar de huisarts moet...
2 streepjes is meestal positief klopt, maar bij ovutesten moet wel knallen, en weet niet of ik het vind knallen ... Het is in ieder geval een duidelijke test. Ik ben er aan begonnen omdat ik inderdaad mijn ei wilde vinden en ook uit pure nieuwsgierigheid. Ik doe de test meestal in de ochtend, toevallig vandaag 2 omdat ik het gevoel had dat mijn ei kwam en ik blijkbaar gelijk had, ik ben er wel elke dag mee bezig, maar na de testen ga ik lekker te werk, en denk ik er niet echt meer aan. Mijn eerste menstruatie was echt verschrikkelijk, een hopeloos emotioneel wrakje, zat ook niet lekker in mijn vel daarvoor al en het leek wel versterkt dat gevoel. Daarna weer over ook na mijn ongesteldheid, de tweede echte ronde ongesteldheid was een stuk soepeler. Weinig verschil en eigenlijk beter als met de pil, met minder hoeveelheid bloed (sorry voor het onsmakelijke gedeelte). Dus dat was wel top zo ver als een ongi top kan zijn en minder lang trouwens.
@mommyowl, hmm hopen dat je gevoel nu wel goed is bij het volgende ei. En als je twijfelt, kan je in ieder geval bellen naar de huisarts en je verhaal voorleggen, en dan kunnen zij wel bedenken of je langs kan komen of niet...
@juf1985 Haha geen probleem, snap precies wat je bedoelt.. ik heb had met de pil altijd 4 dagen mijn periode en dan 2 dagen erg en 2 dagen minder.. En nu zonder pil 1 dag heeel erg en 1 dag minder en dan is het eigenlijk alweer voorbij. Nu moet ik zeggen sinds deze maand dus de 3e heb ik weer best last van acne dus denk dat de pil nu echt helemaal uit mijn lichaam is. Ik sliktte ook de diane35 daarvoor, en omdat dat een zware pil is hoop ik dat mijn kansen vanaf nu gestegen zijn. Ik vind t echt erg dat ik er nu weer zon last van heb, maar aan de ene kant geeft het in deze situatie ook wel weer wat positiefs aan. Ik had laatst ergens iets gelezen over de kansen om zwanger te worden, en moet zeggen ik kreeg hele goede hoop : 0-3 maanden : 43% kans, 3-6 maanden : 73% kans en 6-9 maanden 93% kans om zwanger te worden. Knap dat je er in verhouding niet zoveel mee bezig bent dan... ik wacht het nog even af maar als het in de komende paar maanden nog niet raak is ga ik wellicht ook ovutesten halen. Enige nadeel is dat ze vrij prijzig zijn, maarja alles voor het goede doel he!!
Ik heb de testen via Amazon.co.uk gekocht, 50 testen voor 23 euro, valt mee, en via 123testen en zwangerenkids.nl kan je ook goedkope testen kopen. Ik kwam daar ook achter via dit forum. Volg namelijk ook vage en duidelijk zwangerschaps en ovulatietesten, daar heb ik weer wat van geleerd. En de testen van Amazon weet ik dan weer via schoonzus
Dames, Paar dagen nu krampen... Soort trekkend gevoel.. Kan ook van mijn PDS afkomen dus durf niets te denken. Mijn man kon ik in mijn vruchtbare periode maar 4 x zo gek krijgen dus denk ook niet dat het gelukt is... Maar wie weet. Mijn volgen NOD is 14 nov.... Fingers crossed!!
MommyOwl, balen! Geneeke en meme29, welkom! Afgelopen zaterdag getest, maar die was negatief. Omdat ik vandaag op dag 42 zit, toch maar de huisarts gebeld en kon gelijk vandaag terecht. In principe kunnen ze niets doen tot ik zeker twee maanden niet ongesteld ben geweest, dus moet nog geduld hebben. Wel heb ik bloed laten prikken om m'n schildklier te testen, omdat dit wel in m'n familie zit en dat wel invloed zou kunnen hebben. Hoop het niet en hoop echt dat ik binnenkort ongesteld wordt. Stomme pil. Ben ook gestopt met de ovu-testen. Heb het ruim een week volgehouden, maar geen knaller gekregen. Probeer nu meer rust voor mezelf te zoeken en er minder mee bezig te zijn, dus dan ook niet meer testen. We zien wel hoe het loopt. Ben in ieder geval blij dat m'n ha me serieus neemt en ik niet een half jaar hoef te wachten zoals ik wel op het forum heb gelezen. Denk trouwens, dames, dat als je graag zwanger wilt worden, en zeker in de eerste paar maanden, dat je van alles denkt te voelen wat kan duiden op een zwangerschap: je wilt het natuurlijk ook graag. Het kan geen kwaad om hoop te hebben, maar houd je ook bezig met andere zaken, zodat je het ook kan loslaten
ik heb ovu-testen gebruikt (van de action 5 stuks 2,50) om even mijn ei te vinden, ik ben er verder niet zo veel mee bezig. Natuurlijk klussen we wel wat af rond deze tijd, maar dat is niet vervelend Maar wat kan ons lichaam toch raar in elkaar zitten he. Silverwolf fijn dat je snel bij je HA terecht kan, ik kan me voorstellen dat je hier onzeker van word. Ik duim voor je. Ik zie ook wel op tegen mijn menstruatie, die was voor de pil behoorlijk heftig en daarom ben ik toen ook aan de pil gegaan.
@meme ik had voor de pil ook een heftige menstruatie en zeer onregelmatig. Ik ben nu3 jaar gestopt met de microgynol of zoiets. Heb sindsdien een kort durende menstruatie en een regelmatige cyclus, wel wat kort 25a26 dagen. @mommy owl, balen. Ik duim voor je voor de volgende ronde. Ik sta helemaal achter het idee van moeder voor moeders en zou het ook zeker toen als ik alleen met mijn man zou zijn. Alleen door fee handicap van mijn man komen er veel verzorgenden over de vloer die ook in de koelkast komen...... Wij willen eigenlijk zo lang mogelijk wachten met bekend maken van de zwangerschap en dat zou dan niet mogelijk zijn. Misschien dat ik dan wel en kleine koelkast voor mijzelf aan zou schaffen ofzo kan ik het toch doen zonder dat dit opvalt. Alleen geen idee waar ik die flessen buiten uit het zicht moet zetten. Maar dat is een zorg voor later binnenkort eerst maar eens van start gaan. @kapitein hoe rijdt de bolide? Stom hè die verzekeringen enzo
Bekijk bijlage 358700 Goedemorgen dames, Dacht ik dat ik gister mijn knaller had,maar ik geloof dat dit hem echt is. De streep moet namelijk even donker of donkerder zijn dan de controlestreep. Streep naast de pijl is duidelijk donkerder,YES!