Proberen zwanger te worden van eerste kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Juul8479, 17 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pianootje

Pianootje Actief lid

19 dec 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Foppie: Gefeliciteerd! Yeah!! Gaaf he zo'n test:)

2. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

@Foppie, wat goed gefeliciteerd! Lijkt me heerlijk om zo'n duidelijke cb test in handen te hebben! Geniet ervan!

@Geneeke, fijn dat je weer beter bent!

@Silverwolf, heb je al getest? Jij bent toch ook net van de pil af? Je menstruatie kan daarna nog heel erg verschillen. Heb je ook ovulatietesten? Misschien dat je daar nog duidelijkheid uit krijgt, maar zou eerst de zwangerschapstest doen, ik blijf mijn duimen draaien voor je!

@ike, fijn dat je er weer bent, manlief weer beter? Hoop dat het ook weer een beetje gaat met je oma.

@ Lorreke, wanneer ga je weer opnieuw testen en waar zit je nu in je cyclus?

Ik heb hele fijne dagen gehad, gister ook lekker naar de sauna geweest, 1 van de weinige voordelen als je nog niet zwanger bent ;), was heerlijk met vl. Verder ook lekker een wijntje gedaan met kerst, maar wel met mate uiteraard. Wat gaan jullie allemaal doen met oud en nieuw?

3. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.302
    395
    83
    Ik zit nu op dag 26, nog geen bloed,, maar krijg steeds meer krampjes, dus wacht nog even af, anders maandag of dinsdag nog maar testje wagen denk ik ;)

4. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Hey juf,
    Helaas is mijn man nog ziek, gisteren antibioticakuurtje voorgeschreven gekregen. De huisarts had het er over om een onderhoudskuur antibiotica te geven, wat inhoudt dat hij dagelijks (altijd) een lage dosering krijgt. Beiden zijn wij hier geen voorstander van ivm resistentie. Later in bed zei ik tegen mijn man, ik weet eigenlijk niet wat zo'n onderhoudskuur doet met vruchtbaarheid. Ik weet namelijk dat sommige medicijnen de vruchtbaarheid verlagen. Mijn man meteen: dat gaan we niet doen! :D:D:D:D:D:D:D:D
    Het is zo mooi om te zien hoe mijn man daarin veranderd is en hoe graag hij nu ook kinderen wil.
    Ook al ben ik nog niet zwanger ik zit hier te glimmen van oor tot oor.

Ik dacht dat je als zwangere ook naar de sauna mag als je voor je zwangerschap dat ook regelmatig deed. Ik weet alleen niet wat "regelmatig" inhoudt. Ik ga gemiddeld 1x per jaar. Laatste keer was nov 2012, alweer veel te lang geleden dus haha.

Ik bak eigenlijk altijd met oud en nieuw zelf oliebollen. Hoe ik dat dit jaar ga doen moet ik even kijken. Op oudjaarsdag is namelijk de uitvaart van de bewoner die van de week overleden is. Als ik ga bakken is het waarschijnlijk pas tegen de avond. Op nieuwjaarsdag moet ik 's avonds werken maar dat is pas om half 5. Verder gaan wij niet weg, blijven eigenlijk altijd thuis met oud en nieuw.

@Lorreke, ik hoop dat die 4 pendels toch gelijk gaan krijgen!

5. Pianootje

Pianootje Actief lid

19 dec 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan met oud&nieuw lekker naar vrienden die bij ons in de straat wonen. Zij weten dat we zwanger zijn en we gaan het hun ook vertellen op nieuwjaarsdag, nadat onze ouders het te horen hebben gekregen. Net gelukkig de boekjes binnen gekregen die wel aan onze ouders willen geven: "Voorleespret met oma en opa".
    We kijken er zo enorm uit naar dat moment! Vooral omdat ze allemaal voor het eerst opa en oma gaan worden:)

6. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Ja kan me voorstellen dat je het heerlijk vindt dat je man zo mee leeft en mee doet.
    Naar de sauna kan wel, maar niet de eerste 12 weken. Dit weet ik omdat ik dat toen ik net zwanger was (met de mk) dat op had gezocht aangezien ik toen met vriendinnen naar de sauna zou gaan. Ik ga gemiddeld 4 tot 5 keer in het jaar.
    Lekker dat je zelf gaat bakken, heerlijk!

@pianootje, ja dit wordt voor jullie wel een heel speciaal oud en nieuw! Heerlijk!

7. SilverWolf

SilverWolf Actief lid

17 okt 2013
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames! Vanmorgen getest en die was negatief. Ben er nu maar van uit gegaan dat al het lichte bloedverlies mijn ongi was. Cyclus dus wel korter dan de vorige keer, dus dat is fijn.

Ben al sinds juli gestopt met de pil. Zou verwachten dat nu na 5 maanden de boel wel weer een beetje normaal zou moeten zijn, maar helaas. Ook zo raar dat deze ongi totaal anders was dan die van de vorige keer.

Komende maand aan de gang met ovulatietesten in de hoop meer duidelijkheid te krijgen wanneer ongi komt.

Hoop dat er niets doorzet, Lorreke en dat je nog met mooi nieuws het nieuwe jaar in kan!

Heb de lijst ge-update, trouwens.

NODlijst:
    26-12 Lorreke
    28-12 Ike
    8-1 Lady87
    11-1 Geneeke
    12-1 Yunyor
    20-1 juf1985
    25-1 Silverwolf

Zwanger:
    Angelique243
    Pianootje

8. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.302
    395
    83
    Thnx Dames : net naar de wc geweest,misschien kramp in de darmen ?? nog steeds geen bloed.. ik hoop ook dat de 4 pendels gelijk hebben,, het is nog erg spannend,, als ik ongi word weet ik waar ik aan toe ben na negatieve test van donderdag, dus nog steeds onzekerheid..

Wij krijgen hier vrienden die hebben zelf al 2 kinderen 1 van 6 en 1 van dit jaar, dus die hebben al steeds zoiets van wanneer jullie toe nou, willen speelvriendje voor ons kindje,, hihi zo leif, ze moesten eens weten dat we al bezig zijn ;)

@ Ike wat fijn dat je man ook zo is!! de mijne is ook zo die heeft ook zoiets van wou dat het raak was hihi..

We wachten af

9. Angelique243

Angelique243 Actief lid

27 okt 2013
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend!!

10. Angelique243

Angelique243 Actief lid

27 okt 2013
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! Nog eentje erbij deze maand! Leuk hoor!

11. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.302
    395
    83
    Jaa klopt idd spannend, nog steeds geen bloed hier

12. Lady87

Lady87 Actief lid

21 mei 2013
    125
    0
    0
    Zwolle
    Hoi dames, al weer veel te lang geleden voor mij dat ik hier was! Drukdrukdruk met alles. Kerst is altijd een beetje verdrietig voor me, omdat er altijd wel wat is met mijn familie. Ik mis dat dan onwijs!

Gefeliciteerd voor de zwangeren, wat leuk! En Lorreke, wat spannend zeg, ik ga voor je duimen!

13. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.302
    395
    83
    Thnx lady ! en het is voor iedereen druk hoor hihi,, ik lees wel maar niet altijd tijd om te reageren en dan schiet het er wel eens bij in ;)

14. JVR

JVR Lid

15 nov 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ten eerste van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik ben 22 jaar en we zijn sinds oktober begonnen aan onze kinderwens. (Nog niet zo lang dus)

Ben eind juli gestopt met de pil en mijn eerste cyclus was 78 dagen. Het duurde dus even voordat het op gang kwam. 2e cyclus was 34 dagen. Ik dacht .. Hèhè we zijn der! Nu hebben wij +- van de 13tot de 27 dag 'geklust' en op de 35e dag heb ik een test gedaan. Die was negatief. Niks ergs aan, want het kan best even duren voordat je zwanger bent...maar inmiddels zitten we op dag 41 en nog steeds niet ongesteld. Ik wordt er gek van die onzekerheid.

Er rommelt van alles in me buik, steekjes en gevoelig met aanspannen.

Iemand tips of ervaring met dit soort situaties?

15. SilverWolf

SilverWolf Actief lid

17 okt 2013
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom JVR. Hier iemand met ervaring met wat je omschrijft. Met name de eerste drie maanden na het stoppen met de pil had ik allerlei klachten die konden duiden om een zwangerschap: rommelende darmen, kramp, hoofdpijn, misselijk gevoel en weet ik wat allemaal. Ben toch bang dat dit allemaal verschijnselen zijn van het ontpillen. Ben nu ruim 5 maanden gestopt met de pil en cyclus is nog steeds niet regelmatig (zie onder).
    Hoe vervelend het ook is, het beste wat je kan doen is gewoon wachten. Als je jezelf er beter bij voelt, kan je af en toe een test doen. De meeste kwaaltjes die ik heb gehad zijn nu wel verdwenen en ik wacht enkel nog op wat regelmatig. Het enige wat je dus kan doen is geduld hebben en je lichaam laten afkicken van alle hormonen.

16. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Lady, wat balen dat er altijd wat is in jouw familie. Ik vind Kerst eigenlijk het leukst als wij lekker met zijn 2en thuis zijn, lekker knus.
    Aan Kerst hangen altijd zoveel verplichtingen.

Welkom JVR.

Ik lees hier zoveel dingen over die stomme pil. Willen jullie ooit nog starten met de pil? Ikzelf eigenlijk niet meer, ik merkte dat ik nooit zin had behalve in mijn stopweek. Het voelde op een gegeven moment niet meer als mijzelf. Nu al 3 jaar zonder pil, ik ben weer heerlijk stront chagrijnig in de week voor mijn menstruatie :) Maar ben wel lekker mijzelf.
    Of ik echt nooit meer met de pil start weet ik natuurlijk niet, maar ik hoop nog lang zonder pil te blijven.

Welke pil hebben jullie gehad? Ik microgynon 30 en zat zo weer in een normaal ritme, iets wat ik voordat ik met de pil begon nooit had.

17. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.302
    395
    83
    Welkom JVR

Ik had stediril 30 ;)

18. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.302
    395
    83
    Helaas net by het afvegen bloed dus ik ga morgen echt ongi worden. Volgende nod is dan denk Ik 23 januari uit mijn hoofd. Ik ga uit vanaf morgen een dan over 25 dagen weer

19. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Bij mijn man moest het wel even groeien, in eerste instantie schrok hij van mijn kinderwens. Maar nu is dat helemaal anders :D

Balen dat je toch ongesteld wordt.

20. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    En Lorreke.. Heeft het doorgezet?

Deel Deze Pagina