De lijst met afkortingen: \http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/57211-gebruikte-afkortingen.html
@foppie wat ben je lekker enthausiast zeg. Heerlijk ik kan er ook wat van. Al wil ik wel even zeggen (sorry heel betweterig, niet zo bedoeld) dat je ook rekening moet houden met hele grote teleurstellingen. ( wil de boel niet bederven maar er zijn zoo veel mensen die al jaren bezig zijn en daarvoor zelfs bij een psycholoog moeten praten) @ roken, wat goed wat goed!! Ik ben bijna 3 maanden gestopt met roken. Volhouden hoor! Je bent nu al zo goed bezig. Het heeft geen zin om weer te beginnen want als je zwanger bent moet je ook stoppen en dan heb je wèèr die moeilijke eerste dagen. Ik wil ook graag naar warenhuizen maar vl weet niet wat hij daar moet doen, hoe heb jij hem meegekregen? @jolien. Met 30 ben je toch geen risicogevallen. Neeee dat kan ik mij niet voorstellen.
@Clown12, bedankt voor het opzoeken, ik ga ze zo direct uit m'n hoofd leren! @Kapitein, Ik ben het helemaal met je eens, ik moet rekening houden met teleurstellingen. Maar als ik eenmaal iets in m'n hoofd heb, haha. Zo ook met roken, ik heb altijd gezegd: als ik zwanger ben/wil worden dan stop ik. En zo gezegd zo gedaan. Van een pakje per dag naar niks per dag. Van het weekend mezelf tot tweemaal toe op de proef gesteld door met vrienden in een rokerige kroeg te gaan zitten en ik heb het (dankzij het kauwen op rietjes) volgehouden. Het enige waar ik aan denk is de gezondheid van (hopelijk) onze kleine. Dat geeft massa's motivatie om door te gaan! Ik begrijp helemaal hoe jij je moet voelen en hoe het geweest moest zijn voor jou aan het begin, dus wat knap dat je al op bijna 3 maanden zit! Ik verplaats m'n aandacht gewoon van het roken naar alles wat met kindjes te maken heeft haha. En hoe ik mijn vriend mee heb gekregen naar babywinkels? Poe geen idee eigenlijk.. We zijn eigenlijk vrij vroeg al eens naar het Babyhuys in Harderwijk gegaan, op zijn initiatief. We waren toen net samen en smoorverliefd (nu nog overigens) en hij kwam met het idee. Nou ben ik een echte doorsnee vrouw en hou ik van alle soorten winkels dus vond ik dat helemaal niet erg! Verder werkt het voor nu wel om een paar keer toe te geven aan zijn dingen, mee naar zijn soort winkels enz enz, en dan spontaan een dagje inplannen in een stad waar toevallig zo'n gigantische winkel zit. "Ach, alleen even neuzen. Inspiratie opdoen, voor straks, neeee, niet voor nu. Straks. Maar we kunnen best even een glimpje opvangen van al dat leuks, tooooch?"
@ Foppie: ik wil inderdaad nu ook precies weten hoe alles bij mij werkt, ik heb daar echt nog geen idee van. Maar ik durf te wedden dat wij dat ook binnen no time weten nu we er zo mee bezig zijn Goed dat je gestopt bent met roken! Ik heb ook gerookt, ben 8 jaar geleden gestopt en net als jij van een pakje per dag naar niets. Ik geloof niet in "afbouwen", volgens mij houd je jezelf dan voor de gek. Mijn moeder is ook zo'n roker, die zegt dat ze gaat minderen; maximaal 10 sigaretjes per dag. Dat gaat even goed, maar het sluipt er dan toch weer in dat het er meer worden. Neehoor, gewoon cold turkey stoppen! @ Hummeltje1990: die klachten heb ik inderdaad ook (en ben dus ook net gestopt met de pil). Ik vind het wel verwarrend hoor, want de klachten die je kunt krijgen van ontpillen komen erg overeen met zwangerschaps"klachten". @ Clown12: dank voor de lijst! @ MommyOwl: ja, dat dacht ik ook al. Anders zouden wel heel veel vrouwen onder die risicogroep vallen, want tegenwoordig is het helemaal niet meer uitzonderlijk om na je 30ste zwanger te worden.
@foppie ik heb op een of andere manier totaal geen moeite met het stoppen. Op vakantie even chagrijnig geweest omdat vl wel de hele dag zat te paffen. Maar verder is de knop om en dat kanjer belangrijkste. Ik denk nu echt. Ik ga nooit meer roken. Ben helaas wel in 4 maanden 6 kilo aangekomen. En het kon er niet Nog bij zeg maar. Best veel overgewicht, dus nu nog meer om af te vallen. Maar de huisarts ziet mij liever te dik dan roken. Ik ben het roken niet gaan vervangen maar komt puur door stofwisseling. Uhm ja en de zomer. Vandaag gaat mijn spiraal eruit. Dus misschien krijg ik vl om het te vieren wel mee naar de babywinkel hihi.
Hallo Hier sinds 14 september gestopt met de pil, op de 20e ongesteld geworden en de 23e niet meer, heel kort dus voor mijn doen. maar wie weet hoelang het gaat duren tot mijn volgende menstruatie?? Tijdens de pil een redelijk normaal cyclus 26 a 30 dagen verschilt een beetje. Maar wij gaan ook bezig voor onze 1e ronde, heel spannend allemaal. Oorspronkelijk geplaatst door Foppie Vriendlief is al tweemaal mee op sleeptouw geweest naar de grote babywarenhuizen in de afgelopen week, ik ben gezegend met zo'n man! Die van mij ook al hihi,, hij vindt het ook geweldig om er te kijken van wat is er allemaal en wat willen en wat moeten we hebben. heel leuk dat hij dat ook wil, maar goed vrienden van ons zijn onlangs bevallen dus dan moet je cadeautjes kopen dus dan kom je er wat vaker, dus 3 week terug even voor ons zelf heen geweest om te kijken en wat er allemaal op de markt is hihi.
Net roze afscheiding gehad bij het afvegen. En vandaag ook bekende krampjes gevoeld. Ik herken het allemaal als de "week-aanloop" naar m'n ongesteldheid... Baal echt ff...
Balen MommyOwl Ik ben vanmiddag ook ongesteld geworden. Had niet echt verwacht dat ik al zwanger zou zijn, maar ik hoopte het toch stiekem.
@Kapitein, alles goed gegaan vandaag? Vond je het pijn doen of viel het je mee? Het voelde bij mij als een zware menstruatiekramp, even 3x ademen en het gevoel zakte weg. Ik moest en zou het bij de gyn laten doen want zij had hem ook geplaatst, ze was toen zo aardig en stelde me helemaal gerust, maar zette wel stevig door zeg maar, geen poespas haha! Wat balen dat je aangekomen bent, wat je zegt van je stofwisseling is helemaal waar, die werkt sneller door het roken. En inderdaad, liever overgewicht dan roken. @Lorreke, gezellig meekletsen en met z'n allen worden we langzaam wijzer, ik heb al gelezen dat een paar van ons, inclusief mijzelf, nog aan het ontdekken zijn hoe hun cyclus werkt, dus succes haha ondertussen lekker neuzen en shoppen, dat weten we al te goed hoe dat moet! Ik hoop niet ongesteld te worden de komende dagen, volgens de gyn moet ik ongeveer de 27e m'n eisprong hebben dus als ik vertel dat ik vriendlief vandaag al gevraagd heb om de aanbieding bij zwanger & kids te scoren (25 ovu testen..) dan zegt dat al genoeg dat ik deze kans van de gyn niet wil missen! Vanaf morgen ga ik 2x per dag testen. Ongesteld worden betekend anders keihard m'n eisprong gemist hebben. Er is in ieder geval genoeg geklust...
Spannend Foppie! Ben benieuwd wat je ervaringen zijn met die ovulatie testen en ik hoop dat je je ovulatie meteen opspoort! Ik wil deze maand ook ovulatietesten gaan doen. Ik wilde al vragen of iemand tips heeft waar ik deze het beste kan bestellen, maar jij noemde al Zwanger & Kids, dus even googelen... et voilà! Ik ga ze meteen bestellen, je kan ze maar in huis hebben Mijn man vindt het wel een beetje raar, want dat betekent toch dat we gepland moeten gaan "klussen" en dan heeft het weinig meer met liefde te maken vindt hij. Maar ja, we willen toch zo snel mogelijk zwanger worden dus dan is het alleen maar handig als je weet wanneer je eisprong is. Dat was hij dan toch wel met mij eens
zo hij is eruit. Wiehieeee. Ik voelde even een kort prikje die aanvoelt als flinke kramp. Maar dat was echt maar een seconde. Dus dat viel heel erg mee. Zondag gaan we naar de prenatal. Zooo leuk, vl heeft er stiekem ook heel veel zin in. Ik zei gisteravond, zullen we even snel daarheen gaan. Toen zei die, nee we gaan zondag wel want dan hebben we lekker lang de tijd om rond te nsnuffelen. Dan maken we er een dagje van. Zo gezellig. Die lieve mannen van ons gaan nog heel wat afzien de komende maanden volgens mij. Gericht seksen, gezeur over babywinkels, klachten die misschien wel zouden kunnen horen bij een zwangerschap, testen die gedaan worden en die uitgebreid besproken dienen te worden. En dan als het zo ver is.. Negen maanden en tikkende emotionele tijdbom. Althans, zo zal het bij mij gaan haha. Oh en de bevalling niet te vergeten hihi. Ik ben wel benieuwd waar jullie allemaal vandaan komen. Je hoeft de stad niet te noemen als je dat niet wilt maar misschien wel de provincie. Ik kom uit het altijd gezellige Breda.
Jaa gaat zeker goedkomen, lekker meepraten en zo worden we mooi wijzer, van elkaar kan je leren Jij ook succes met het ontdekken hihi.. en kijken en shoppen kunnen we maar al te goed haha
Oh en vandaag eerste dag dat ik twee testen doe, geen resultaat.. Nou heb ik net mijn ovulatietesten van Zwanger & Kids binnen (wat een stapel!) en nou kan ik niet wachten om toch even snel zo eentje te proberen, voor 't geval die van Kruidvat niet werken ofzo.. Obsessief? Levering van Zwanger & Kids is wel uitermate snel, en het zit in een bruine enveloppe. Voor het geval je nieuwsgierige aagjes om je heen hebt...
Oo wat leuk naar babywinkels! Dat durf ik echt niet hoor, veel te bang dat ik bekende tegen kom. Foppie succes met je ovu testen, hopen dat je snel je eisprong opspeurt, als je de 27e je ei zou moeten hebben zouden de testen nu toch wel iets moeten laten zien? Jolien fijn dat je vent toch wel achter de ovu testen staat, anders komt het zo van een kant. Vind het zo raar om hier nou mee bezig te zijn, bij alles wat ik in mijn buik voel denk ik zou het... Maar nog niet echt kwaaltjes verder, heb denk ik zaterdag mijn ei gehad dus sowieso nog 1,5 week afwachten.. Erg verleidelijk om al naar de kruidvat te gaan voor een test moet ik zeggen..
Wat fijn dat het eruit halen meeviel!! gelukkig maar!! En wat leuk van VL nee gaan zondag dan hebben we alle tijd,, dat is wel een super reactie!! en ook fijn natuurlijk lekker alle tijd om te kijken en te dagdromen als je leuke dingen ziet En idd voor onze partners afzien vooral als je nog niet zwanger bent en druk aan de klus bent Kom trouwens uit groningen
Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken van de testen die ik tot nu toe gedaan heb, mijn vriend is er heilig van overtuigd dat ik 22 september het donkerste streepje heb gehad, maar ik heb zo mijn twijfels over de testen van Kruidvat. Ik ga toch maar nog een testje doen nu met die van Zwanger & Kids, wat is één extra testje nou op een mensenleven.... En @Stike, ik woon in een dorpje, dus ik moet al de auto pakken naar een stad om een babywinkel te vinden dus ik hoef me gelukkig nergens zorgen om te maken! En anders hou je gewoon de hele tijd in die winkel een stel babysokjes vast en als bekenden dan iets zouden vragen dan kan je zeggen dat je een cadeautje koopt
@ Kapitein: fijn dat het spiraaltje verwijderen meeviel Leuk hoor, naar de Prenatal! Door jullie krijg ik daar ook zin in, haha! Oh, en ik woon in een dorpje vlakbij Bergen op Zoom. @ Foppie: ik ben wel benieuwd naar een foto van je tests, kunnen we er met elkaar naar kijken en daar leer ik ook weer van. Goed om te weten dat het een bruine envelop is waar de tests in zitten, ik had al gelezen dat het "discreet" verzonden wordt inderdaad. Ze zijn gisteren al meteen verstuurd, dus misschien heb ik ze vandaag al in huis. @ Stike: ja inderdaad fijn dat hij er ook achter staat. Hij moest even aan het idee wennen denk ik, het is voor hem ook allemaal nieuw. Ik heb gisteren trouwens ook een superhandig appje gedownload waarmee je je cyclus bij kunt houden. Die rekent dan ook uit wanneer je eisprong is, je kunt bijhouden wanneer je geklust hebt (hahah, moet zo lachen om "klussen") etc. Ik las die tip elders op het forum, het appje heet Period Tracker.
Dan zeg je gewoon dat het voor een collega is. En als je een collega tegen komt zeg je dat het voor een nicht is. Als ze het dan nog niet geloven zijn zij de eerste gelukkige die weten dat je bezig bent en is het hopen dat ze hun mond houden. Ik had vandaag een afspraak bij de ha (huisarts) en die was ziek helaas. Mijn schildklier schijnt ook niet goed te zijn dus daar zouden we vandaag naar kijken. Maar helaas, de afspraak is verzet naar maandag. Nu ben ik op mijn vrije dag wel heel vroeg wakker voor mijn doen. Straks even naar mijn oma die is 80 geworden vandaag. Ze viert het morgen maar een verassingsbezoekje kan nooit kwaad.