Proberen zwanger te worden van eerste kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Juul8479, 17 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Ik zit er even doorheen. Ben onwijs chagrijnig en prikkelbaar, ik voel mijn eigen frustratie en boosheid en weet dat het belachelijk is maar kan het niet van me afzetten. Vriendlief blijft een schatje..

Ovulatietesten worden met de dag lichter, maar ik ga gewoon door. Heb de hele dag al steken en een zeurende pijn in m'n onderbuik, in de vrouwelijke regio.

Bah. Ik snap niks van m'n eigen lichaam en ben hopeloos ongeduldig.

Bah. Ik ben echt chagrijnig.

2. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Hieronder mijn foto's van de ovulatietesten..

3. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Nou dames, toch een testje gewaagd vanochtend, maar helaas:

Negatief :(

Ik zit nu 12dpo. Sinds 9dpo bruinverlies en bekende krampjes, alles wijst erop dat ik maandag/dinsdag ongesteld ga worden. Maar vanochtend kon ik het toch niet laten (want ja, wie weet was het wel een innestellingsbloeding, dat bruinverlies), maar helaas dus negatief.

Ik ben ook echt niet te genieten de laatste dagen. Ongelofelijk chagrijnig en huilerig. Komt gewoon omdat ik weet dat mijn ongi eraan komt en het deze ronde dus niet raak was.

Vind het ook erg flauw zo met dat bruinverlies, het haalt gelijk de verassing eraf: ik heb maar een weekje in spanning kunnen zitten, "Is het raak? Zal ik ongesteld worden? Voel ik al iets?". Maar nee hoor, mijn lichaam gunt me dat niet eens en kondigt vrolijk al potverdrie een week voor mijn NOD aan dat het niet gelukt is. :x Fantastisch... Ik heb sinds mijn ei ook al veel pijnlijke krampen en steken, die alleen maar erger worden. En ik ben nog niet eens ongesteld!!! Die krampen zijn 10x erger, nou lekker dan. Heb ik dus in totaal straks 3 weken aan krampen erop zitten. In die weken natuurlijk ook helemaal geen zin in seks, want dat doet hartstikke zeer en ik heb ook helemaal geen zin. Dus nu wordt vriend ook een beetje chagrijnig, omdat het dus alweer even geleden is dat we seks hadden, en het dus minstens nog een week gaat duren voordat mijn ongi voorbij zou zijn, dus hij moet minstens nog een week langer wachten op seks.

Zit er echt even flink doorheen hier... :(:x

4. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    @Foppie: ik denk trouwens ook dat je knaltest op de 22e is geweest. Dus waarschijnlijk heb je de 23e of 24e je eisprong gehad. Spannend!

5. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Ik weet dat dit echt heel erg stom gaat klinken, maar hebben jullie ook wel eens twijfels of jullie man goed sperma heeft? Ik bedoel, ik weet zeker dat alles goed zit bij mij (cyclus is regelmatig, ik heb zeker weten een eisprong, luteale fase is goed, vruchtbaar slijm ziet er prima uit, 2x baarmoeder echo gehad ivm spiraaltje en daarop was alles keurig). Maar bij mijn vriend weten we het gewoon niet. We gaan er natuurlijk vanuit dat alles goed is, maar toch... Zeker als het zo deze ronde niet raak is (het is pas de 1e ronde, ik weet het, meisje-ongeduld hier), ga ik toch twijfelen: "Misschien was het deze ronde niet raak, omdat er iets met zijn zaadcellen aan de hand is??". Ben ik nou heel raar om zo te denken? Wie herkent deze gedachtegang? En wie kan mij even geruststellen?

6. Kapitein

Kapitein Actief lid

26 aug 2012
    231
    1
    18
    Brabant
    Mommyowl ik kan je niet gerust stellen. Maar misschien kun je op internet opzoeken was de statistieken zijn, volgens mij is het maar heel weinig raak de eerst keer. Dus begin niet meteen aan vl te twijfelen dat kan altijd nog. Je moet van een ha sowieso een jaar bezig zijn voor dat soort dingen getest worden dus daar hoef je je nu niet druk om te maken (al zijn er wel thuistesten die sperma kunnen testen)

Wat betreft die krampen.. Dat zou best iets kunnen zijn. Als je dat normaal niet hebt.. Ik hoop echt voor je dat het lukt deze maand.

En anders gaan we allemaal weer vol goede moed de volgende ronde in.

Ik ben vandaag ongesteld geworden. Ook prettig om te weten dat dat nog kan na 4 jaar. Gisteravond en vanochtend kotsmisselijk geweest.. Dan ga je meteen dingen denken hè... Terwijl ik misschien gewoon iets verkeerds had gegeten. Deze week koop ik nog een pakje filet american en dan stop ik ermee. (Vind ik zooooo lekker) dat vind ik echt té rouw om te eten als ik misschien ineens zwanger ben.

Laten jullie al dingen staan zoals wijn of filet?

7. Kapitein

Kapitein Actief lid

26 aug 2012
    231
    1
    18
    Brabant
    Foppie een dag chagrijnig zijn hoort erbij. Lekker ff schreeuwen, een warme douche, rondje rennen, je man in elkaar slaan. Kan allemaal helpen. Nouja dat laatste misschien niet. Maar die neiging heb ik wel eens als ik heeeel sjaggie ben. Hahaha.

8. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    :cool: Die laatste. NU graag.

9. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Na een dag met steken in m'n onderbuik en pijn in m'n onderrug wil ik niet dat dit voortekenen zijn van ongesteld worden.. Maar hey, je weet het nooit..

Trouwens, als ik zo jouw kwaaltjes lees. Ik denk dat je vroeg getest hebt en dat je met een paar dagen nog eens moet testen, mits je niet ongesteld bent geworden. Krampen/steken (rekken v/d banden?) en bruinverlies kunnen tekenen zijn.. Ik zou nog niet helemaal de moed opgeven. Heb je een extra gevoelige test gebruikt?

10. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.302
    395
    83
    #110 lorreke, 29 sep 2013
    Laatst bewerkt: 29 sep 2013
    Heel gek,, ik had hier gister op gereageerd, maar zie hem nergens weer terug:(
    Wij zitten ok net in ronde 1 vanaf vandaag beetje vruchtbaar volgens de kalender dus spannend.
    Ik herken je gedachtengang ik ben er inderdaad ook wel eens bang voor, bij VL wouden de balletje niet indalen toen hij baby was, daar is hij toen gelijk aan geholpen, dus dat vind ik inderdaad wel beetje eng, strax is het niet goed gegaan en heeft hij slecht zaad etc:(. maar om gekijk zo`n thuistest op te halen vind ik ook zoiets, zitten net in ronde 1 dus even afwachten.Maar ik ben er inderdaad wel bang voor:)

Zoiets had ik gister gereageerd, weet niet meer precies wat ik er had staan, maar zoiets in elk geval, vreemd dat ik het nu nergens terug kan lezen:(

11. Kapitein

Kapitein Actief lid

26 aug 2012
    231
    1
    18
    Brabant
    Hier vollop ongi, tja wel weer eens lekker na 4 jaar. Buiten dat weet ik nu waar ik sta in mijn cyclus en kan ik gaan tellen.

Zojuist naar de prenatal geweest, het was erg druk want het was blijkbaar mama kortingsdag ofzo. Vond het best een beetje spannend. De kleertjes hebben we gelaten voor wat het is want daar hoef ik nog niet echt naar de kijken en daarvan gaan mijn eierstokken keihard ratelen. We zijn doorgelopen naar de kinderwagens. Gek genoeg zijn een kinderwagen en een Maxi cosi voor mij dé twee dingen die ik met baby's verbind. Dat is waar ik van droom en wat ik wil kopen. Niet persee een bedje of een box maar vooral die twee dingen. Ik vind het ook belangrijk dat we dezelfde kinderwagen willen. Ach ja beetje apart. Maar ik vond het geweldig.

Een beetje voorbarig, maar we zijn er voor nu uit welke we 'straks' willen hebben haha. Ik wilde deze al langer maar dacht dat vl hem veel te duur zou vinden. Maar hij zegt, je moet de prijs door 2 doen want we willen twee kinderen. En dan valt het best mee.
    De Joolz day earth in 'parrot blue'. Mijn hemel wat een geweldig ding. Hij was vandaag €250 euro goedkoper. Maar om nu al dat ding te kopen is geen optie. Hopen dat we hem bij de volgende aanbieding kunnen kopen. Hihi.

Mommyowl hoe is het?

12. Jolien1982

Jolien1982 Actief lid

21 sep 2013
    250
    0
    0
    Grappig dat zoveel vrouwen die dit topic volgen, tegelijk ongesteld zijn.
    Mijn ongesteldheid is gelukkig weer bijna voorbij. Ik ben ook altijd zo emotioneel; huilen om niets, ruzie maken om niets, verdrietig om niets. Zo'n drama altijd, ben blij als het er weer op zit.

En... De ovulatietests zijn binnen :)

Kapitein, wat jij hebt met de Maxi Cosi en de kinderwagen heb ik met het bedje ;) Om de een of andere reden is dat wat ik als eerste voor me zie als ik aan een kindje denk. Een wiegje met een superschattig dekbedje er in, haha.

MommyOwl, ik kan je helaas ook niet echt geruststellen. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je die angst hebt, ik denk daar ook wel eens aan. Zowel van mij als van mijn man is niet bekend of alles wel "functioneert" zal ik maar zeggen. Dat zullen we dus af moeten wachten. Ik ben ook wel eens bang dat er iets mis zou kunnen zijn, heb het vaak genoeg in mijn omgeving gezien. Maar wat je al schreef; het is pas de eerste ronde, ik denk dat je het nog wat tijd moet geven.

13. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Ik herken je koopdrang hoor, haha! Houd de aanbiedingen maar goed in de gaten, ze zijn nu ook zo afgeprijsd omdat de Joolz Day 2 (ofwel ll) uitgebracht is. Of dat geldt voor de Earth-lijn weet ik niet zeker. Maar ik zie overal super goede aanbiedingen!

Balen dat je ongesteld bent geworden, maar inderdaad wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent. Ik ben nog aan het wachten, heb al 3 dagen last van steken in m'n onderbuik en lage rugpijn, gaat niet over.. Ergens hoop je natuurlijk dat het misschien raak is, maar aan de andere kant heb ik dan ook zoiets van als het dan toch niet zo is, laat me dan maar lekker ongesteld worden, dan kan ik ook gaan tellen..

14. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    EN?! Nog een keer getest? 14 DPO nu toch? Spannend!

15. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Ben je al begonnen met testen? Welk merk heb je?

En heb je al eens gezien wat voor super schattige dekbedjes ze hebben bij BabyDump? Alsof ze gebreid zijn, heel grof, super schattig!!

16. Jolien1982

Jolien1982 Actief lid

21 sep 2013
    250
    0
    0
    Ik ben nog niet begonnen met testen, wilde even wachten tot mijn menstruatie voorbij was. Ik heb de dipsticks van Zwanger & Kids, ben benieuwd.

Ik ben nog nooit bij de BabyDump geweest, dus ik ken die dekbedjes niet. Klinkt wel heel erg leuk :) Misschien toch maar eens een uitstapje maken naar zo'n winkel.

Ook nog heel leuk nieuws te melden wat niet met zwanger worden te maken heeft, maar wat ik toch wel heel leuk vind om te delen: ik heb een nieuwe baan! Superleuk!
    Ik begin met een jaarcontract, dat vind ik wel even spannend want wat als ik binnen dat jaar zwanger word? Misschien verlengen ze dan mijn contract niet... Het mag natuurlijk niet, maar als ze een andere reden opgeven komt niemand daar achter. Maar daar proberen we maar niet aan te denken nog, dat is nog zo ver weg. Eerst maar eens met die ovulatietests gaan starten, dan vanaf november mijn nieuwe baan en dan zien we wel verder ;)

17. Jolien1982

Jolien1982 Actief lid

21 sep 2013
    250
    0
    0
    Net de gebruiksaanwijzing van de dipsticks maar eens gelezen en nu weet ik dat ik sowieso nog niet had moeten testen.
    Mijn laatste cyclus duurde 26 dagen, dus dan zou ik nu overmorgen moeten gaan testen. Ik weet niet hoe regelmatig mijn cyclus in aangezien ik pas een maand gestopt ben met de pil, maar ik moet ergens beginnen denk ik dan maar :)

18. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.302
    395
    83
    In elk geval kan je er een jaar tegen aan :D:D
    Gefeliciteerd!!:D:D

19. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Van harte! In deze tijd een jaarcontract, daar kun je trots op zijn! Ik zou me geen zorgen maken of ze je contract wel of niet verlengen door een zwangerschap. Mocht het zo zijn dat ze het niet doen en je kunt er juridisch niets meer tegen doen (vaak is de arbeidsrelatie dan toch al verstoord door de kwestie) dan weet je dat het komt omdat jij een prachtig klein hummeltje hebt gekregen. De tijd zal het leren, ik zeg altijd maar zo: 'zorgen voor morgen'. Als je er nu niks aan kunt doen.. Bovendien, alles loopt zoals het loopt met een bepaalde reden. ;)

20. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Hoeveel stuks heb jij? Ik 25. Beste hoeveelheid al doorheen hier, maar voor wat ze kosten maakte het mij niet uit. Ik wilde duidelijkheid op dat moment dus kon me niet schelen hoeveel ik er doorheen joeg haha. Ik ben bang dat ik net mijn eisprong mis, heb jij dat niet? Ik heb me nu voorgehouden even te stoppen met de testen tot ik ongesteld ben, ik werd er niet veel wijzer op omdat ik geen idee heb waar ik zit in m'n cyclus. Ik zat er wel aan te denken om voor de volgende maand ook van CB ovu testen te halen, die met een smiley, zodat ik zeker weet dat als de Z&K aangeeft dat ik m'n eisprong heb ik dat kan checken met de CB. Ik doe alles voor wat duidelijkheid haha!

Deel Deze Pagina