Hi meiden, Woensdag 6 maart had ik een HSG. Alles was in orde en het onderzoek plus gevoel erna was erg goed te doen. De dagen erna 7-10 maart zou ergens mijn eisprong zijn maar dit was de eerste cyclus dat ik me er even niet mee bezig hield. Om een of andere reden 's avonds na HSG gevreeen, (het heet bij ons geen klussen, mijn vriend zegt dan: "ik ben geen klusser! Je mag wel af en toe komen knutselen want je bent goed in knutselen!" Hihihi flapdrol) misschien van opluchting (werd daar 's nachts wel voor gestraft met veel pijn, maar dat was een dag later over) Ik heb een cyclus tussen de 28-33 dagen en zou dus ergens tussen 21/26 maart ongesteld moeten worden. Maar nu heb ik al ongeveer 5 dagen echt continu een drukkend gevoel in mijn onderbuik ontzettende steken, vooral bij opstaan en plotseling draaien van mijn romp en echt megapijnlijke tepels. Ook heb ik het continu koud, echt bizar koud, mijn voeten en handen trekken helemaal wit. Voor mij is dat abnormaal want ik heb overgewicht en PCOS (redelijk onder controle qua cyclus maar niet qua overbeharing en hormonale schommelingen) en heb het juist altijd warm. Ik heb normaal wel pms klachten, maar dit is wel heel pijnlijk, weet iemand of het door het HSG zo pijnlijk kan zijn? Ervaringen zijn welkom, en worden met het volledige besef 'iedereen is anders' gelezen. Ik merk gewoon dat je in een soort golf in al die dingen stapt. Aan de ene kant heel bewust omdat de kinderwens zo groot is maar het heeft ook iets overweldigends waardoor ik dingen van de uitleg vergeet, dingen vergeet te vragen maar ook alles maar een beetje over me heen laat komen. (Ben ook op andere vlakken hard bezig, therapie om uit mijn depressie te komen, wennen aan weer zonder antidepressiva, loop bij een osteopaat, plan onze bruiloft, ben bezig met een opvoedcursus en een zelfhulp boek voor jonge meisjes met problemen qua zelfvertrouwen. Dus alles is in beweging.) Wat denken jullie, weten jullie hierover of heb je zelf ervaren? Alvast bedankt lfs MissM.
ik kan me niet herinneren, dat ik zo'n last heb gehad. misschien even t ziekenhuis bellen waar je de behandeling gehad hebt, en vragen of het kan dat die pijn erbij hoort. en anders een pijnstiller nemen als t niet te harde is. aleve fenimax is een goeie.