Probiotica én infacol?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Isabo, 5 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isabo

Isabo Lid

7 jun 2015
    48
    0
    6
    Weet iemand of ik probiotica en infacol aan mijn baby mag geven? Of krijgt ze dan teveel binnen? Zonder infacol boert ze heel erg slecht, en de probiotica zou ik willen geven om darmkrampen te verminderen en omdat ze flesvoeding krijgt en dus geen probiotica via moedermelk ontvangt.

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Voor zover ik weet geef je infacol tegen de darmkrampen en heeft dat niks met boeren te maken.
    Probiotica heb ik gegeven toen mijn zoon antibiotica kreeg en heeft, zover ik weet, ook niks met darmkrampen of boeren te maken.

Tegelijk geven lijkt me niet een probleem. Al betwijfel ik dus of je het geeft met het juiste doel.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Orthiflor Start is een probiotica voor baby's en als je googlet op ervaringen, dan zie je zeer veel ervaringsverhalen van ouders van kindjes met krampjes en reflux die er baat bij hadden. Hier heeft het ook zeker geholpen.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Probiotica kun je prima geven. Of de darmkrampen daardoor verminderen is vooraf niet te zeggen.

Enige darmkrampennkun je helaas niet voorkomen. Infacol ben ik geen voorstander van. Dit kan juist klachten verergerennof doet niets.

5. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Idd hier maakte infacol het juist erger!

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.474
    10.390
    113
    Zou ik niet doen.heb je al een goede fles (bijvoorbeeld dr brown), boer je tussendoor,?

Onze techniek recht op zetten ,hand onder het kinnetje( gedeelte tussen duim en wijsvinger) en je kindje naar voren doen richting 45 graden en zachtjes kloppen. ( de beentjes zaten tussen mijn benen zodat je kindje niet glijd)Als het niet wil even paar min wachten of even een paar tellen op de rug leggen em opnieuw doen. Werkt hier 99% van de tijd

7. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Soms even plat leggen en na 5 min verder boeren helpt ook nog wel eens.

Volgens mij kan probiotica en infacol samen geen kwaad. We hadden toendetijd Orthiflor Start.
    Infacol ben ik ook geen fan van. Deze haalt alle kleine luchtbelletjes naar elkaar toe en maakt er een grotere luchtbel van. Dat kan zelfs nog pijnlijker zijn.

Naast alle tips hierboven wil ik je ook meegeven even te kijken of het tongriempje niet te kort is. Achteraf (na 4,5 maand!!) kwamen wij erachter dat dit waarschijnlijk de reden was dat zoon teveel lucht binnen kreeg.

Deel Deze Pagina