Weet iemand of ik probiotica en infacol aan mijn baby mag geven? Of krijgt ze dan teveel binnen? Zonder infacol boert ze heel erg slecht, en de probiotica zou ik willen geven om darmkrampen te verminderen en omdat ze flesvoeding krijgt en dus geen probiotica via moedermelk ontvangt.
Voor zover ik weet geef je infacol tegen de darmkrampen en heeft dat niks met boeren te maken. Probiotica heb ik gegeven toen mijn zoon antibiotica kreeg en heeft, zover ik weet, ook niks met darmkrampen of boeren te maken. Tegelijk geven lijkt me niet een probleem. Al betwijfel ik dus of je het geeft met het juiste doel.
Orthiflor Start is een probiotica voor baby's en als je googlet op ervaringen, dan zie je zeer veel ervaringsverhalen van ouders van kindjes met krampjes en reflux die er baat bij hadden. Hier heeft het ook zeker geholpen.
Probiotica kun je prima geven. Of de darmkrampen daardoor verminderen is vooraf niet te zeggen. Enige darmkrampennkun je helaas niet voorkomen. Infacol ben ik geen voorstander van. Dit kan juist klachten verergerennof doet niets.
Zou ik niet doen.heb je al een goede fles (bijvoorbeeld dr brown), boer je tussendoor,? Onze techniek recht op zetten ,hand onder het kinnetje( gedeelte tussen duim en wijsvinger) en je kindje naar voren doen richting 45 graden en zachtjes kloppen. ( de beentjes zaten tussen mijn benen zodat je kindje niet glijd)Als het niet wil even paar min wachten of even een paar tellen op de rug leggen em opnieuw doen. Werkt hier 99% van de tijd
Soms even plat leggen en na 5 min verder boeren helpt ook nog wel eens. Volgens mij kan probiotica en infacol samen geen kwaad. We hadden toendetijd Orthiflor Start. Infacol ben ik ook geen fan van. Deze haalt alle kleine luchtbelletjes naar elkaar toe en maakt er een grotere luchtbel van. Dat kan zelfs nog pijnlijker zijn. Naast alle tips hierboven wil ik je ook meegeven even te kijken of het tongriempje niet te kort is. Achteraf (na 4,5 maand!!) kwamen wij erachter dat dit waarschijnlijk de reden was dat zoon teveel lucht binnen kreeg.