baby op kamer en wekker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kristientje, 4 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Als ons kindje geboren is gaan we het de eerste tijd op onze kamer laten slapen. Nu is mijn man een diepe slaper, hij heeft echt een dieselmotor die veel tijd nodig heeft om wakker te worden 's ochtends. :p
    Hij zet daarom altijd 2 wekkers, een gewone wekkerradio en een (super irritant) piepwekkertje. Van de wekkerradio alleen heeft hij niet het gevoel echt wakker te worden en het is ook al gebeurd dat hij zich oversliep. Bij beide wekkers wordt gretig gebruik gemaakt van de snoozeknop en vooral van dat irritante wekkertje schrik ik vaak wakker. Je kan die ook niet stiller zetten helaas.

Als ik er al van schrik, denk ik dat de baby daar zeker wakker van gaat schrikken. Hij denkt dat het kindje er door gaat slapen.

Hoe doen jullie dat en hebben jullie tips?

2. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Geen tips, wel dat wij het net zo doen (mijn wekker gaat minimaal 3x af voordat ik opsta), en in het overgrote deel van de gevallen wordt mijn zoontje er niet wakker van. Dat is eigenlijk vanaf het begin al zo... dus misschien gewenning, maar denk ook dat het per kind verschillend is. En soms wordt hij er wel wakker van, maar als je hem weinig aandacht geeft valt ie vanzelf weer in slaap.

3. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Mijn zoontje wordt en werd overal wakker van. Een wekker stond hier dus garant voor een enorme huilbui omdat hij nog niet uitgeslapen was maar wel werd verstoord. Mijn man zette de wekker in die periode niet, hij werd voor de wekker vanzelf wakker.

Ik zou daarom, met mijn ervaring, de wekker echt tot het hoognodige beperken en zéker niet snoozen. Hij kan toch gewoon opstaan als de wakker is gegaan? Of misschien kiezen voor een wake-up light als alternatief?

4. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Mijn man kan dus écht niet na 1 keer de wekker te horen opstaan, die heeft zeker 4 keer de snoozeknop nodig :D
    Een wake-up light is wel een goede tip! Zou de baby hier ook wakker van worden? Hij zal er alleszins niet zo van schrikken als van dat luide gepiep.

5. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Dreumes slaapt licht en wordt van elk kraakje van houten vloer wakker, maar slaapt dan wel weer door wekker en alarmen heen. Geen idee waarom. Tijd gaat het leren hoe dat bij jullie gaat. :D

6. Duvellie

Duvellie Niet meer actief

Mijn zoontje is een hele slechte slaper en ligt al 9 maanden bij ons op de kamer, man zijn wekker staat loeihard en hij is gek op snoozen, toch slaapt mijn zoontje er 9 vd 10 keer rustig doorheen! Zou dus eerst eens kijken hoe het gaat als je kindje eenmaal geboren is!

7. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ok, tijd zal het dus uitwijzen. Ben eens benieuwd, als ons kindje er wel veel last van heeft mag ik misschien eindelijk dat rotwekkertje weggooien :D

Zijn er nog mensen die tips hebben voor kindjes die wel last hebben van de wekker? Wat hebben jullie gedaan, heeft iemand ervaring met een wake-up light?

8. MamavC

MamavC Niet meer actief

Meestal worden jonge babytjes sowieso meerdere keren wakker, zeker in de ochtend. In het begin was het hier dus helemaal niet opvallend.

Nu wordt onze dochter ook (schreeuwend) wakker van de wekker van mijn vriend. Meestal valt ze daarna weer direct in slaap maar we gaan haar binnenkort naar haar eigen kamertje verhuizen zodat ze hopelijk niet meer gestoord word :)

9. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier werd zoon vannacht niet wakker van het brandalarm....echt een wonder waar die kleintjes doorheen slapen.

(gelukkig gewoon lege batterij, geen brand ;))

10. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    wekker van telefoon op trillen en onder zn kussen?

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik werd om eerlijk te zijn zelf ook nooit wakker van de wekker van mn man. Hij had de eerste jaren van ons huwelijk en de kinderen altijd nachtdiensten en moest er tussen 23u en 3u 's nachts uit. Ik sliep zelf meestal door na 'de kus' en de kinderen ook. Die slapen nu ook vaak door mijn wekker als ze bij mij slapen.

12. Lisann

Lisann Actief lid

18 apr 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ex deed dit ook, meteen vanaf het begin waardoor onze zoon op een gegeven moment niet anders wist en er gewoon doorheen sliep..
    Zo stofzuig en was ik ook gewoon terwijl hij slaapt, juist dan leert hij eraan wennen.. Ook tijdens visite sliep hij in de box terwijl er visite was..

Naar mijn mening kun je hier het beste direct mee beginnen zodat het geen lichte slaper zal worden! En als je toevallig een kleine hebt die het niet zo makkelijk oppikt, dan zal manlief toch wat aanpassingen moeten doen ;)

Succes in ieder geval!!

13. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Hier ook geen probleem.
    Als de kleine wakker is en wekker met het geluid van een haan afgaat, gaat ze meedoen. Superirritant, maar ook wel weer heel schattig eigenlijk :DD. Als ze nog niet wakker is, slaapt ze er gewoon doorheen, maar inmiddels wordt ze 's morgens redelijk op dezelfde tijd wakker.

14. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Mijn man deed voor hij papa was ook twee wekkers zetten en snoozen.
    De afgelopen 8 maanden was ons zoontje altijd eerder wakker haha (6 uur) de wekker is dis nooit meer gezet ;)

Ik zou dus even afwachten; en anders een telefoon onder het kussen?

15. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Telefoon op trillen is inderdaad ook een goeie tip!

16. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Een lichte slaper "maak" je niet, dat is echt een misverstand. Mijn zoontje is een lichte slaper vanaf het begin, en went niet aan geluiden.

Deze tip van "wennen aan geluiden" hoor ik vooral van ouders van wie de kindjes wel doorslapen door geluiden. Blijkbaar zijn dat kindjes die er geen last van hebben, dat lijkt mij ideaal. Maar als je een kindje hebt dat hier gevoelig voor is, kan je daar helaas niets aan veranderen.

17. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Eens! En ik ben zelf ook een lichte slaper terwijl je naast m'n zus een bom kan laten ontploffen. Maar mm ouders hebben nooit iets anders gedaan of zachter bij mij ofzo. Slaapritme is erg persoonlijk.

18. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Meteen uitproberen, dan weet je het snel genoeg;)

Manlief meteen uit bed trappen na z'n wekker. Hij zal er toch aan moeten wennen om zo nu en dan er op rare tijden uit te moeten, dus ook van z'n wekker. Hij wil toch niet een huilend kind op z'n geweten hebben;)

Overigens snoozen wij allebei graag,maar sinds geboorte dochterlief, sta ik bij de eerste piep meteen wakker naast m'n bed en manlief staat ook een stuk makkelijker op. Stukje instinct met hormonen denk ik....

Oh en heb wel eens een studie gelezen dat 90% van de kinderen niet wakker wordt van een brandalarm!

19. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Als je kindje ervan wakker word is er geen snooze meer bij en dan zal hij hem vanzelf later gaan zetten xd

20. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Wordt jij wel wakker van de wekkerradio? Dan kan jij hem evt wakker maken en heb je iig dat piepje niet.. dat gelijk uit bed gaan moet ie toch leren met een kleine denk ik.. gewoon uit bed gooien dus :p
    Ik kon het ook nooit maar nu wel is gewoon puur gewenning!

Deel Deze Pagina