Hi ladies, Misschien een rare vraag: Maar s`ochtends bij het opstaan neem ik altijd mijn foliumzuur pil (gewoonte van mijn gewone pil) maar de laatste 2 dagen heb ik last van ochtendmisselijkheid. Nu heb ik gisteren toch naar de wc moeten rennen 30 minuten na het opstaan en ben nu aan het denken of de pil al opgenomen was (waarschijnlijk niet) en wat ik het beste kan doen voor de volgende keer. Later op de dag een nieuwe pil pakken of wachten tot de volgende dag? Ik had gelezen dat je niet meer dan 1 pil per dag mag pakken, maar weet niet of dit dan ook telt. En voor iedere vraag naar de VK rennen... is ook geen oplossing .
Waarom niet switchen naar een ander tijdstip? Na 30 min. is het nog niet opgenomen lijkt me. Volgens mij is overdoseren met foliumzuur niet zo waarschijnlijk. Denk dat je nog wel een tabletje kan nemen als je binnen 3u na innemen moet overgeven.
Foliumzuur is een wateroplosbare vitamine... dus een teveel plas je toch wel uit. Idd binnen een half uur is het nog niet opgenomen. Dus in principe heb je dan de dosering voor die dag "niet genomen". Ik zou er idd voor kiezen om op een ander tijdstip die pillen in te nemen. Dus smiddags of savonds. Het gaat erom DAT je ze inneemt en niet WANNEER.
Hi ladies.. oude gewoontes zijn lastig te doorbreken met was zowiezo al veranderd van tijdstip na die dag. Maar gelukkig om te lezen dat het niet schadelijk is al je naderhand nog 1 neemt mocht de eerste door de wc is gespoeld.
De bovengrens van het gebruik van foliumzuur is 1000 ugg per dag in 1 tablet zit meestal 400of 500 ugg.. Dus je kan er gerust nog 1 nemen