Probiotica ter ondersteuning darmpjes.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Maasje, Dec 30, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maasje

Maasje Actief lid

Oct 3, 2016
    133
    57
    28
    Hallo dames,

Laatst heb ik het advies gekregen om prematuurspenen te gaan gebruiken voor onze gulzige baby. Dit gaat al een stuk beter en ze drinkt wat rustiger. Alleen heeft ze nu heel veel last van krampjes. De laatst avonden en nachten zijn een drama geweest. Veel ontroostbaar huilen en gillen. Het gaat door merg en been! Nu kwamen wij op internet de tip tegen om probiotica te gaan gebruiken speciaal voor baby's. Omdat het een natuurlijk middel is lijkt het ons goed om dit eens te gaan proberen. Zijn er meer moeders die dit gebruiken of hebben gebruikt? En wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb zelf ook altijd last van mijn darmen en daarom denken wij dat onze dochter er ook veel last van heeft. Wat wij bij haar zien is: schoppende beentjes, overstrekken en heel slecht slapen. Ze loopt rood aan bij het huilen en moet veel moeite doen om haar ontlasting kwijt te kunnen.

We willen haar zo graag helpen maar we weten gewoon niet hoe. We hebben de tips van het internet al geprobeerd maar dit helpt haar niet voldoende.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Fijn dat de prematuurspeen al helpt.

Hoe maak je de voeding klaar?
    Op het pak staat schudden, echter dan schud je lucht in de voeding en lucht betekend krampjes. Beter is het rustig rollen tussen 2 handen of met een vork rustig roeren.
    De speen mag geen lucht bevatten tijdens het drinken, maar moet wel zo horizontaal mogelijk. En natuurlijk goed laten boeren.

Ik heb geen probiotica gebruikt tijdens de baby fase, maar wel in de dreumes fase. Mijn zoon had erg last van eczeem en dit verdween na een paar weken. Het is dus absoluut wel de moeite waard om het te proberen. ABC Dophilus voor babys schijnt goed te zijn, wij hebben zelf orthica orthiflor gebruikt.

Wat voor voeding geef je?

3. Maasje

Maasje Actief lid

Oct 3, 2016
    133
    57
    28
    We rollend inderdaad de voeding door de fles om lucht te voorkomen. Ook letten we goed op de speen en we houden haar wat rechtop tijdens de voedingen. Als ze wat platter licht dan merken we dat ze meer lucht meezuigt. We hebben alles al dubbel gecheckt. De voeding roeren met een vork kunnen we nog eens proberen.

Fijn dat het voor jullie goed heeft gewerkt! Wij denken ook, baad het niet dan schaadt het niet. Ik heb zelf ook de orthica start gevonden op internet maar ik zie dat dit met poeder is wat je toe moet voegen aan de voeding. Daar ben ik wat huiverig voor. Als ze haar fles dan een keer niet leeg drinkt mist ze wat bacteriën. Jouw optie ga ik nog even opzoeken. Dank je!

Wij geven de standaard 1 voeding van Jumbo huismerk. Overstappen op andere voeding vinden we wat eng als ze al last heeft van haar darmpjes. Dat zien we toch wel als laatste redmiddel mocht het nodig zijn.

4. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

Apr 25, 2012
    911
    335
    63
    Female
    Onze dochter had ook erg last van krampjes. Wij zijn de dr. Brown fles gaan gebruiken, de voeding roeren met een vork, Sab simplex gaan gebruiken tegen krampjes (komt uit Duitsland maar kan je gewoon online bestellen) en we hebben probiotica gebruikt. Wij gebruikten die van Ortica. Ze had minder last van de krampjes maar ik weet niet zeker of het door de probiotica komt of door de sab simplex of een combi van die twee.

Wel weet ik zeker dat als onze dochter ooit antibiotica nodig heeft, ik dan ook weer probiotica erbij geef. Mijn man en ik hebben zelf ook veel last van onze darmen.

Maasje likes this.
  5. GDuif

GDuif Bekend lid

May 22, 2016
    940
    170
    43
    Hier ook een meisje wat ontzettend veel last had van krampjes en ook haar ontlasting lastig eruit kreeg. Ze liep dan steeds rood aan, moest ontzettend hard duwen.
    Wij hebben ook orthiflor start gebruikt, moet zeggen dat het weinig verschil maakte. Een osteopaat bracht wel wat verlichting maar wat het meeste hielp was de tijd ( helaas). Hier werd het na 4/5 maanden stukken beter.

Maasje likes this.
  6. GDuif

GDuif Bekend lid

May 22, 2016
    940
    170
    43
    Wij begonnen met Hero voeding, uiteindelijk wel wat anders geprobeerd en Hipp bleek bij ons meisje de minste krampjes te geven. Maar dat verschilt per kindje waarschijnlijk.

Maasje likes this.
  7. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Op zich is het niet erg als ze wat bacteriën mist als het in de fles zit. Als je een fles uitzoekt die vrijwel altijd leeg gaat kan je die gewoon pakken. Het is niet zo dat een 10cc die niet opgedronken wordt gelijk problemen gaat geven.

Als het niet werkt zou je wel kunnen denken over voeding bij krampjes. Alleen even opletten dat je wel een voeding kiest zonder jbpm. Die kunnen namelijk ook juist krampen veroorzaken.

Verder is het gedeeltelijk ook gewoon de tijd uitzitten, helaas.

Ik ben absoluut geen voorstander van sab simplex of infacol oid. Al deze middeltjes hebben namelijk maar 1 doel of werking, namelijk lucht binden. Terwijl er wel mogelijke bijwerkingen zijn.
    En als je zorgt dat er minimaal lucht binnen komt (dus goed maken en goed geven van een voeding, niet overmatig laten huilen (waar mogelijk), goed laten boeren etc) zullen al deze middeltjes ook niets doen. Er is immers geen te veel aan lucht.

Maasje likes this.
  8. Maasje

Maasje Actief lid

Oct 3, 2016
    133
    57
    28
    Wij gebruiken de dr. Browns flessen al. Hier zijn we snel naar over gestapt omdat ze uit de difrax flessen nog gulziger dronk. Het overmatig huilen proberen we te vermijden maar ze wil geen speen en heel af en toe mijn pink. Maar dit is vaak maar even.

Ik ga zo eens op zoek naar probiotica. Ik neem haar lekker mee zodat ze even buiten is en misschien in de kinderwagen in slaap valt.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Soms kan je huilen niet voorkomen. Daarom ook "waar mogelijk" ;)

Maasje likes this.
  10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Hier ook een dr Brown fles en orthica gebruikt, dat hielp helaas niet en ik zat nachten met een huilend kind op.
    Vervolgens ben ik koemelk vrije flesvoeding gaan gebruiken, dat heeft wel baat gehad.

Maasje likes this.
  11. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,233
    28,223
    113
    Wij hebben ook probiotica gebruikt voor een paar weken. Dit in combinatie met venkel werkte hier heel erg goed.
    Geen idee of het ook beschrikbaar is in NL maar wij gebruikte deze venkel:
    Het heet Calmosine.

View attachment 553793

Maar bedenk ook dat krampjes er enigszins bijhoren. De darmpjes zijn gewoon nog heel gevoelig als ze zo klein zijn.

Sterkte! Hopelijk gaat het snel beter :)

Maasje likes this.
  12. manaolana

manaolana Niet meer actief

@KleineLai venkel bij babys wordt afgeraden door het voedingscentrum.

13. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,233
    28,223
    113
    Ah, oké. Hier in het buitenland geen probleem.

14. Maasje

Maasje Actief lid

Oct 3, 2016
    133
    57
    28
    We weten dat krampjes erbij horen alleen als we het een beetje kunnen verzachten voor haar zou dat natuurlijk heel fijn zijn. En daarnaast kan het nooit kwaad om haar darmflora te helpen ontwikkelen denk ik.
    We hebben nu de orthiflor voor haar opgehaald en gaan kijken wat dit voor haar doet.
    Bedankt voor jullie ervaringen en we hopen op een goed resultaat!

KleineLai likes this.
  15. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,233
    28,223
    113
    Succes! Ik hoop dat het gaat werken. En inderdaad, een probiotica kuurtje kan volgens mij nooit kwaad.

16. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
    Wij geven iedere dag Microbiol Kind :) Nog steeds tevreden over en heel gemakkelijk in gebruik (druppels).

17. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    Deze hadden wij ook voor de jongste. Na een paar dagen merkten wij al zeker verschil! Overdag was dochter een voorbeeldige slaper maar snachts was ze ontroostbaar. Dus ook probiotica geprobeerd en dat werkte voor mijn dochter gelukkig dus wel erg goed.

Maasje likes this.

Share This Page