Goede avond dames, Herkennen jullie dit? Onze dochter is 5,5 maand oud. Ze rolt al een maandje van rug naar buik. Voorheen ging ze altijd als ze op haar buik lag, netjes leunen op dr armpjes en met dr beentjes deed ze niet zo veel. Het terug rollen van buik naar rug snapt ze nog niet. Sinds een paar dagen doet ze in buikligging echter haar armpjes naar achter, en gaat heel hard trappelen met dr benen. Ze kijkt hierbij opgewekt, alsof ze naar voren wilt maar dit niet lukt. Dit houd ze natuurlijk niet zolang vol, dus na een tijdje gaat ze jammeren. Ze legt dan uiteindelijk haar hoofd neer naar de zijkant, en ontspant dan. Geeft ons nog even een lachje, en dan begint ze weer. Doen alle baby's dit? Ik zet iedere keer haar armpjes terug onder haar lichaam, maar ze houd ze 2 sec later alweer naar achter. Ze oogt verder heel vrolijk. Huilt eigenlijk nooit. Drinkt dr flessen goed leeg, slaapt goed... Heeft wel al wat reflux sinds de geboorte, maar lijkt hier geen pijn van te hebben.
Ze zal wel bedacht hebben dat dit de manier is om vooruit te komen. Wat doe je eraan, behalve een filmpje maken omdat het er zo koddig uit ziet. Maar zonder gekheid, als ze er vrolijk bij kijkt zou ik me niet druk maken. En ze verzint op een dag vanzelf wel een efficiëntere manier om zich te verplaatsen.
Haha ik vroeg me dit pas geleden ook af, onze dochter deed het al toen ze nog niet omrolde en ik haar om te oefenen op haar buik legde. Leek wel zo'n zeehondje op het droge. Maar nu rolt ze zelf van rug naar buik en doet ze het al veel minder. Ze trappelt inderdaad wel hard met d'r benen en probeert soms ook d'r knietjes iets op te trekken, maar bakt er nog niet veel van. Ik vind het dus niet gek klinken, zal vast wel goed komen met die zeehondjes van ons.
Mijn zoon heeft dit ook twee maand lang gedaan, ik noemde het maar vliegtuigen. Zag er best maf uit. Ik had er verder geen gekke gedachten over dat het raar was, leek mij heel normaal. Nu kruipt en tijgert hij, dus alles is goed gekomen
Hadden wij ook, ze is nu net 1 jaar en vanavond deed ze t weer inmiddels afgewisseld met handjes voor en meppen op dr matras want pocketvering maakt zo lekker herrie. Wat ze dr mee wilde bereiken geen idee maar ik krijg nog steeds spontaan rugpijn, top oefening voor je rugspieren probeer t zelf maar na te doen vinden ze helemaal prachtig.
Dankjulliewel voor jullie reacties dames! Dat stelt me gerust . Mijn man geint dat het door het babyzwemmen komt: dat ze in het water zo vooruit komt, maar niet doorheeft dat mama haar vooruit beweegt hihi. Nee maar fijn om even jullie reacties te lezen. Ik heb niet echt veel mensen met kleine kinderen in mn omgeving, dus had echt geen idee of dit normaal is. Thnx!
Deed mijn zoontje ook een behoorlijke tijd. Sinds hij vooruit kon komen deed hij het nog maar een enkele keer en sinds hij kan kruipen doet hij het niet meer.