Slaappatroon afleren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Catje86, 19 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    Hoi moeders,

Mijn man en ik hebben onze zoon een moeilijk manier van in slaap vallen aangeleerd. Namelijk met hem lopen en als hij dan slaapt in zijn bedje leggen. Dit gaat gewoon makkelijk en snel maarja hij moet natuurlijk leren zelf in slaap te vallen in zijn bed. Ik probeer hem overdag wakker in bed te leggen maar zodra hij merkt dat het zijn bedje is krijst hij het uit. Ik laat hem dan liggen en troost hem door op mijn pink te laten sabbelen of zijn handje vast te houden. Hij valt dan meestal wel na ongeveer 20 min in slaap. Maar het zou mij zo fijn lijken om hem wakker in zijn bed te leggen weg te lopen en dat hij dan zelf in slaap valt.
    Hebben jullie misschien tips?

Liefs, Catje

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn enigste advies is doorzetten! leg hem idd wakker in bedje zoals je het nu doet. Het kost even tijd maar ik denk dat hij nu het beste leert zelf in slaap te vallen. Verder heb ik geen advies maar zo zou ik het zelf aanpakken ;) hopelijk hebben anderen goede adviesen!

3. Barbapapa

Barbapapa Lid

11 jun 2008
    63
    0
    0
    Ja, je bent al op de goede weg. Misschien kun je proberen als volgende stap wel bij hem te blijven en tegen hem te praten of te zingen, maar zonder dat je hem vasthoudt/op je vinger laat zuigen. D.w.z. eerst misschien even nog wat laten zuigen, maar dan rustig je vinger weghalen en tegen hem praten/zingen.

Wat wij een tijdje deden was bv. hand zachtjes op zijn hoofd of buik, zodat hij nog even wat contact met je heeft. Dat helpt misschien ook als tussenstap.

Het idee is toch dat hij er langzaamaan aan gewend raakt om zelf in te slapen. Overigens zal je wel moeten zorgen dat je van te voren al een beetje toewerkt naar het gaan slapen, bv. eerst al even bij zijn wiegje gaan zitten of altijd een verhaaltje lezen of liedje zingen oid, dan kan hij al eerder rustig worden en gereed zijn voor bed.

4. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Blijven doen! Steeds iedere dag weer in bed leggen. Als hij na een half uur nog niet slaapt zou ik hem er wel weer uithalen maar volgende slaap gewoon hup er weer in. OP den duur went ie daaraan en wordt bed = slapen.
    Succes!

5. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Hij is drie maanden... geef hem wat tijd! Ik heb dat tot een maand of 4 gedaan dat in slaap wiegen en hij heeft zelf geleerd in slaap te vallen in zn eentje. Heb hem altijd wakker in bed gelegd, dan weglopen. Ging hij krijsen, weer terug, handje vast houden. Was hij weer rustig, liep ik weer weg. Ja dat kost in het begin echt lang maar hij had het binnen 2 weken door zonder huilen. Als hij echt ging krijsen haalde ik hem eruit en wiegde ik hem in slaap. Vanaf 5 maanden heb ik dat helemaal niet meer gedaan. Komt echt wel goed hoor, maar ja het kost tijd.

6. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Hier hetzelfde probleem hoor.. Finn viel ook altijd op mijn arm in slaap..dan was ie zo weg:), inmiddels is hij te lang daarvoor, nu valt hij alleen in slaap in de kinderwagen als ik z'n speen vast hou..
    Dus lees even mee...

7. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik weet dat hij pas 3 maanden is maar wil er gewoon al vast mee beginnen voordat het echt moeilijk wordt.

Nog meer goede ideeen?

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Was er trouwens een reden dat je met dat lopen begonnen bent?

9. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    Tja...... Geen idee. Dat is er zo ingeslopen na de kraamweek. Kan het me niet eens herinneren eigenlijk :(. Maar vandaag ging het al een stuk beter. We blijven stug volhouden en hopelijk snapt hij het snel en went hij aan deze routine.

10. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    hoi
    ook ik ben nieuwsgierig maar wil ook graag weten vanaf welke leeftijd dit echt belangrijk wordt? moet ik nu al daarmee beginnen of mag ik hem nog wel wiegen in slaap? ik vind het wakker in bed leggen namelijk redelijk lastig omdat mijn zoon meestal aan de borts in slaap valt.
    groetjes

Deel Deze Pagina