Schema baby 4 maanden.

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door aafke77, 3 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Goedenavond,
    Onze dochter is nu 4 maanden en een week.
    Haar laatste fles drinkt ze rond 22.30/23.00 uur dan komt ze tussen 4.00 en 6.00 weer. Dan rond 10.00/11.00 uur en dan rond 15.00/16.00. Ik zou het zo fijn vinden als ze vanaf de laatste fles tot een uur of 7.00 zou slapen. En dat lijkt maar niet te lukken. Ze krijgt om 22.30 240/8 extra voedende voeding maar doortrekken ho maar! Het vreemde is dat ze wel soms van 15.00 tot 23.00 slaapt. Slapen in de vooravond lukt dus wel. Ik heb het idee dat ze overdag misschien te veel slaapt. Daarom proberen we haar nu wakker te houden tot 19.30. Helaas lukt dat nog niet echt want rond 17.00 uur moet ze gewoon naar bed omdat ze dan overstuur raakt. We leggen haar dan een uur in bed en maken haar dan weer wakker. Dan nemen we haar mee naar beneden tot half acht. Maar ook dat zet tot nu toe geen zoden aan de dijk.
    Is er een tip?
    We geven op aanraden van het consultatieburo nog geen bijvoeding. Geen fruit en ook geen pap.....
    Graag hoor ik van u.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Het is soms erg moeilijk om het juiste schema/ritme te pakken te krijgen. Ik begrijp uit je reactie dat je dochtertje 4 flessen per dag krijgt. Misschien kun je proberen om 5 flessen te geven en 4 uur tussen de voedingen te houden. Dus desnoods maak je haar overdag wakker voor een fles. Het is ook belangrijk om het drinktempo in de gaten te houden, 15 tot 20 minuten per fles. Dan is de verzadiging optimaal.
    Groetjes, Petra

3. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Hallo Petra,
    We zijn eigenlijk nog maar een maand bezig met het geven van 4 flessen, dit op aanraden van het consultatieburo.
    We gaven steeds 5 maar dan is het effect eigenlijk precies hetzelfde....
    Nou ja we blijven maar gewoon proberen.....

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Ik hoop dat het gaat lukken, succes!

Deel Deze Pagina