Mijn zoontje is nu 5 maanden en 1 week oud (29-02-2012). We merken dat hij de afgelopen week/weken wat onrustiger is in zijn slapen. Zo deed hij zijn ochtendslaapje altijd heel goed en zijn avond slaapje ook. De slaapjes daar tussen in gingen altijd wat minder. Maar de afgelopen week gaan ook deze 2 slaapjes veel minder. Ik snap dat hij ouder wordt en daardoor ook meer wakker is, maar zo weinig als die nu soms slaapt... Zijn schema is als volgt: 6 uur: fles 180/6 7.30uur naar bed 10uur: fles: 180/6 11uur: naar bed 14uur: fles 180/6 15.30uur naar bed 18uur fles 180/6 19uur naar bed 22uur: fles 180/6 en dan doen we daar nog 2 friso-schepjes rijstebloem bij. De tijden kunnen iets variƫren natuurlijk. We merkte dat hij 's nachts meer wakker was, dus toen hebben wij besloten om hem 2 scheppen rijstebloem in zijn fles te doen. Hier door slaapt hij 's nachts weer wat rustiger. Sinds 29juli laten wij ook al proeven aan groente en fruit. Ieder dag na zijn flesje van 18 uur geven wij hem een paar thee lepeltje groente of fruit. Nu wordt het dus bij veel flesjes veel eerder wakker dan normaal. Vandaag bijvoorbeeld heeft hij overdag maar 3 uurtjes gemaakt. Wij vragen ons af waardoor dit komt. we leggen hem in bed als hij aangeeft dat hij slaap heeft. Dus niet omdat wij vinden dat het moet. ik heb niet het idee dat hij meer honger heeft. Dan huilde hij altijd veel meer en harder voor zijn flesje. Nu doet hij dat bijna nooit. Wel zit Dean onder het eczeem. We zijn al een aantal keer met hem daarvoor bij de huisarts geweest. Daar hebben we creme en zalf gekregen. Soms werkt dit goed, andere keren weer niet. Hoe kunnen we er voor zorgen dat hij in ieder geval zijn slaapje van 7-10 en van 19 tot 22 weer goed gaat doen?! 's nachts slaapt hij trouwens weer goed!
Hoi, Het is vaak lastig in deze leeftijd om te achterhalen wat er aan de hand is, omdat er zo veel veranderd in de voeding. Je kindje kan last hebben van doorkomende tandjes. Het is wel goed om te kijken of de eczeem van je kindje veroorzaakt kan worden door een allergie, is daar al eens naar gekeken? Groetjes Eveline
Beste Eveline, ik ben al meerdere malen bij de dokter geweest voor zijn eczeem. Hij heeft een zeer droog huidje en de dokter zegt dat het daardoor komt. Ook zit het in de familie ( ik heb het gehad en mn man ook). Ik heb het idee dat het niet komt de te weinig voeding. het ene flesje wel en het andere flesje niet. Soms zit ik wel eens te denken moet ik heel mijn schema omgooien? andere hoeveelheden voeding? meer bijvoeden? Ik vind het erg lastig.
Hallo! Door sprongetjes kunnen kindjes ook eerder wakker zijn. Heb je ook echt het idee dat hij er last van heeft, vermoeidheid of niet lekker in zijn velletje? Het ene kindje heeft meer slaap nodig dan het andere kindje. Als het schema qua voedingen en honger goed werkt is het prima om het zo te laten. Je zou evt ook nog even bij het CB kunnen vragen voor advies. (Nog ter info: Eczeem bij ouders geeft wel een verhoogde kans op ontwikkeling van een koemelkallergie in het eerste levensjaar, de eczeem bij je zoontje zou wel afkomstig kunnen zijn van een koemelkallergie. Maar huidproblemen moeten dan in combinatie met andere symptomen voorkomen (bv langdurige verkoudheid, onrustig gedrag, moeite met ontlasting). Succes groeten Femke
Ik merk soms echt dat hij last heeft van zijn eczeem, krabben krabben en nog eens krabben. De andere signalementen die je geeft van koemelkallergie kan ik niet ontdekken bij hem. Dank je wel voor je advies.
Hoi, Graag gedaan. Mogelijk dat het los staat van de voeding. Het cb kan je hiermee als het goed is verder helpen. Fijn dat je het goed in de gaten houdt. Groetjes Angelique