Probiotica

Discussie in 'Gezondheid' gestart door piccolina, 12 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik wil graag horen wie drinkt dat en welke??
    Kwam deze informatie tegen en gezien achtergrond etc wil ik probeten.
    Maar welke??
    Natura Foundation monografie - probiotica specifiek voor kinderen

Heb zelf atopische eczeem, dochter heeft na 1e levensjaar erge vorm van.
    Ze had ook erg veel last van buikpijn 1.5 jaar lang en probiotica (nutramin) via homeopaat niet meer. Ik had keuzersnede en maar zeer kort bv.
    Deze keer zal ik alweer keizersnede krijgen en zal geen bv geven.
    Is ook dochter dus kans is erg erg groot dat ze ook atopische eczeem krijgt.

Wie heeft wat namen/merken voor mij?
    Of kan ik gewoon het in reformwinkel vragen/adviseren? 100 euro betalen aan homeopaat voor advies/afspraak wil ik niet echt;)

2. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik slik zelf nu al probiotica voor de baby. Het schijnt in de zwangerschap al wat effect te hebben voor later. Ik slik orthiflor basic van orthica. Idd ook omdat ik een ks krijg en de baby dan meer kans heeft op darm 'problemen'. Ze krijgen de goede bacteriën niet mee die kinderen die vaginaal geboren worden wel mee krijgen. Ik zal eens googlen of ik dit onderzoek ergens terug kan vinden....

3. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Orthica | Orthiflor Start ik kan het onderzoek niet vinden waarin wordt beschreven dat het in de zwangerschap al effect heeft. Maar heb wel de link naar orthica baby voor je

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0

En dat is dan slikken laatste 2mnd van de zwangerschap?
    Zal je daarna ook je baby het geveb net geboren of moet het een andere zijn?

Ik hoorde dat vooral deze bacterie belaangrijk is: Lactobacillus rhamnosus.
    En dat zit in deze Orthica niet in..?

Iemand die Solar slikt?? Er zijn zoveel verschillende ik weet gewoon niet wat ik moet kiezen

5. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Hoe weet je dat die bacterie de belangrijkste is? Ik slik ook die van orthica, maar daar zit die bacterie die jij noemt inderdaad niet in.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Dat staat in artikel in mijn openingspost..
    Voor mij is ook erg belaangrijk dat het dus preventie atopische eczeem heeft. In Ortica zit bifidobacterie is ook belaagrijk maar volgens mij in Solgar is ern combi van. Daarom dacht ik gelijk aan solgar

7. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Dan neem je die van solgar toch? Ik zie het probleem niet....

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #8 piccolina, 13 jun 2015
    Laatst bewerkt: 13 jun 2015
    Ik heb een vraag ia vitaminestore gesteld erover.
    Wel raar ze antwoorden dus dat het geen zin heeft om probiotica geven als er keizersnede gedaan wordt?!!!
    Dat komt toch echt niet overheen metde 1e artikel waar ze juist aangeven dat kinderen via keizersnede dat wel krijgen.

"Zwangerschap en lactatie: de darmflora van de moeder wordt via de geboorte en borstvoeding overgegeven aan het kind. Als de moeder het kind een goede flora meegeeft heeft het kind hier later in het leven nog profijt van. In een onderzoek namen moeder tijdens de zwangerschap een probioticum met een Lactobacillus rhamnosus stam. Na de geboorte werd gestopt. Bij zowel kinderen die op natuurlijke wijze geboren waren als kinderen geboren met een keizersnede werd de Lactobacillus rhamnosus stam aangetroffen in de ontlasting. De bacterie werd 6 maanden na de geboorte nog aangetroffen en bij enkele kinderen zelfs nog na 2 jaar [13]."

Antwoord vitaminestore:
    " ls het kind via een keizersnede geboren gaat worden, heeft het geen zin om zelf probiotica te nemen, omdat deze het kind niet zullen bereiken (probiotica kunnen niet via de bloedbaan vervoerd worden, enkel via de darmen, huid en slijmvliezen, waaronder het geboortekanaal). U kunt het kind simpelweg vanaf dag 1 een probioticum voor zuigelingen geven.

Er is inderdaad erg veel keuze. Op deze pagina hebben we een overzicht gemaakt van alle probiotica die geschikt zijn voor zuigelingen en/of jonge kinderen.

https://www.vitaminstore.nl/collectie/Probiotica-voor-zuigelingen

Bijzonder praktisch is de Microbiol kind 0-4 jaar, omdat deze reeds in vloeibare vorm is en dus zeer eenvoudig toegediend kan worden (bijvoorbeeld rechtstreeks in de mond, of opgelost in wat drinken). Omdat elk probioticum wat andere bacteriestammen levert, is het prima om zo nu en dan van merk te veranderen. Een stam die zich eenmaal in de darmvlokken gevestigd heeft, zal zich daar blijven voortplanten, zodat het niet direct nodig is om deze te blijven toedienen. Na de Microbiol zou u bijvoorbeeld de Orthiflor Start kunnen proberen.

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #9 piccolina, 13 jun 2015
    Laatst bewerkt: 13 jun 2015
    Er zijn verschillende soorten.
    Ik zie het probleem ook niet ik wil gewoon erover meer weten. Waarom andere beter dan andere kan zijn en wie neemt welke.
    Ik ga echt geen 30-40 euro p mnd betalen gewoon om wat te kiezen, als ik ervoor niet even in het onderwerp heb gekeken

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb naar homeopaat geschreven die mijn dochter had behandelt.
    Ze adviseerde merken als
    Orthica, Bonusan, Vitals, AOV.ze zei dat indd steeds wisselen goede is en soms werkt een beter dan andere.

In mijn geval adviseerde ze bonusan dermocare pro en baby geveb na geboorte dermocare infantis.

11. Pitahaya

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb nog niets gekocht...
    Bonusan lijkt mij goed maar is poeder die je in water moet oplossen geen idee of dat lekker is..

Solgar kan ook, en ortica lijkt mij ook goed

Kan geen keuze maken... Pff!!

13. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
  14. Pitahaya

Ik kan alleen niet vinden of dat ook is wat je in water moet toevoegen.
    Want ik heb die original, en die moet je dus inderdaad wel oplossen... Ik slik ook liever gewoon een capsule. Dus ga even kijken of die fem (van orthica) wel gewoon capsules zijn....
    En verder heb ik met orthica gewoon goede ervaringen en die fem word ook echt tijdens de zwangerschap aangeraden.

15. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    En in die water oplossen is het te drinken of smerig?
    Ben echt niet zo van dat oplossen ga over mijn nek...

16. Pitahaya

Nee, is wel goed te doen. Maar ga de volgende keer toch die fem kopen! :)

17. Pitahaya

Ik zou dan sowieso ook die fem kopen. daar zit ook die bacterie in die jij bedoelde.. Die zit niet in die ik nu heb.

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Bij een keizersnede heeft het geen zin als de moeder van te voren probiotica heeft genomen. Het kind moet namelijk door je vagina om die bacteriën van jou mee te krijgen.

Ik heb voor de bevalling Orthiflor Start gebruikt en na een week of 6 dit aan de baby gegeven, door de voeding/pap heen.

Solgar is ook een uitstekend merk en de ABC Dophilus is ook prima om te geven.

19. Pitahaya

Het staat mij zo tegen om iets aan de beep te geven eigenlijk...

En mijn ontlasting is altijd niet zo goed en erg dun dus dan lijkt probiotica mij wel zinvol toch? Gewoon om meer normale ontlasting te krijgen mij dus beter te voelen? Das alleen maar goed voor beep ook.

20. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Maar dat is niet wat onderzoeken hebben bewestigt.
    Daar dus komen bij zoveel ks als natuurlijke bevalling die probiotica in ontlasting van baby.
    Dus blijkbaar klopt dat niet uit onderzoeken??

Deel Deze Pagina