Baby 2 maanden blijft wakker tijdens wandelen, helpt Dooky?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door EmyL, 26 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EmyL

EmyL Actief lid

4 feb 2015
    149
    13
    18
    NULL
    NULL
    #1 EmyL, 26 feb 2016
    Laatst bewerkt: 26 feb 2016
    Mijn nieuwsgierige dochter van 2 maanden heeft ineens de gewoonte om klaarwakker te blijven wanneer we weggaan met de wagen of maxicosi. Ook na meerdere uren vertikt ze het om te gaan slapen terwijl ze toch duidelijk moe is. Gevolg..een oververmoeide huilende baby. Herkennen jullie dit? Iemand ervaringen met de Dooky? Helpt dat misschien hiertegen?

2. Veera

Veera Niet meer actief

Hier hielp Dooky wel maar ze kosten wat.. Je kunt eerst een hydrofiele doek met een wasknijper oid ervoor hangen, dan zie je of t wat helpt

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier hielp de Dooky niet. Sliep zelden in de wandelwagen of mc.
    Als je een Dooky wil, heb ik nog een amper gebruikte witte die je voor een tientje over mag nemen :D Dan stuur je maar een pb.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier sliepen ze sowieso wel in de wagen, maar doe er zelf altijd wel de dooky voor..

5. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Mijn dochter sliep wel beter met dooky. Mijn zoon daarentegen die had duidelijk voorkeur om te slapen in bed en niet in de wagen.
    Maar dooky vind ik zoiezo fijn als de zon laag staat of het waait hard of miezer. Ik gebruik de zomerdooky het hele jaar Door.
    Misschien is de draagdoek / ergonomische drager iets voor j kindje?

6. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Wij gebruiken hem nog steeds. Heel handig !

7. cvr84

cvr84 Lid

25 okt 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken ook een dooky, als ze moet slapen, tegen de wind, tegen de zon. Zou niet zonder kunnen.

8. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    En een draagdoek? Mijn zoontje van 8 weken is vertrokken zodra ik de deur dicht trek !

9. EmyL

EmyL Actief lid

4 feb 2015
    149
    13
    18
    NULL
    NULL
    Een draagdoek is misschien ook een optie inderdaad. Echter lijkt me dat niet handig als je bijvoorbeeld even op visite gaat.. in de wagen/maxicosi was het zo fijn dat ze daarin gewoon lekker verder kon slapen.

10. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ze hoeft ook niet uit de draagdoek ?
    Op vakantie zat ik altijd met haar in een restaurant te eten met dl in de doek. Ze tukte lekker door hoor

En ergonomisch is het beter om in de doek te blijven slapen dan in de mc ;)

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Moet je ook wel het type voor zijn. Ik ga echt niet de hele dag met m'n kinderen 'zeulen' en in een restaurant wil ik gewoon lekker kunnen eten en zitten zonder kind op schoot;)

12. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    dat is nou het mooie van een draagdoek/drager, je zeult niet maar je kindje zit zo goed als gewichtloos tegen je aan..
    En met kinderen "uiteten" is voor mij sowieso niet "lekker eten";)
    Maar goed dat is ieder z'n ding. Maar als je de deur uit wilt en je kind moet slapen en dat gebeurd niet in een wagen, is de keuze voor een doek (waarin de meeste wel slapen) snel gemaakt. Ik neem altijd een doek mee en als ik echt "uiteten" ga of lunchen met hem dan gaat ook de wagen mee of ik ga ergens zitten waar ik weet dat er bankjes zijn, dan kan hij daar liggen naast me.
    Maar on topic, afschermen van de buitenwereld en indrukken kan zeker bijdragen aan betere slaap en Dooky is goede optie ook voor van de zomer met de zon bijv.

(daarom slapen kinderen in een draagdoek ook goed, warm bij mama, hartslag, wiebelen én ze kunnen zich afsluiten van de omgeving..)

13. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ohh is ook zo!! Ik ben trouwens ook geen fanatieke drager ;)
    Ik doe het meer op vakantie en tijdens boodschappen.

Ik gaf alleen aan ondat ze zei in de wagen slaapt ze lekker verder. En dat kan ip ook in de doek. Daarom gaf ik voorgaande als voorbeeld

Dl was namelijk niet rustig in de wagen op vakantie ;) (dochter was toen nog maar net vier maandjes, dus klein. Zou het nu ook niet meer kunnen😂

14. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Mijn zoontje sliep alleen op z'n buik goed in de wagen.
    Beetje vreemd gezicht maar het werkte ;)
    En ik heb nogal een wiebelende wagen, dat hielp ook.

Deel Deze Pagina