ben ik weer, dochter zit nu twee weken volledig op nutrilon standaard, bij de borstvoeding poepte ze 1 keer per week. Ook dun en heel veel. Nu ze over is op fles merk ik dat ze wat last van haar buik heeft tijdens de ochtend fles. Ze drinkt dan niet echt rustig maar kronkeld een beetje tijdens drinken en laat scheetjes. Nu heeft ze ongeveer om de dag wat ontlasting maar erg dun ook en beetje groenig mosterd kleur. Is dit normaal, moet ik het nog even tijd geven dat haar darmpjes moeten wennen aan de kunstvoeding? Heb het idee dat ze moeizaam poept, als ze aan het poepen is loopt ze ook rood aan maar geen harde ontlasting dus.
Ik stel hier ook vraag na vraag hoor haha. Ik herken wat je schrijft. Mijn zoontje had dit ook tijdens de overgang van borst- naar flesvoeding. De darmpjes moeten echt even wennen aan het verwerken van de vaak zwaardere flesvoeding. Dat leidt tot krampjes en lucht. Ik weet niet of je al een fles met ventiel gebruikt, maar dat kan schelen in de hoeveelheid lucht die je kindje naar binnen werkt tijdens het drinken. Hier heb ik wel iedere dag ontlasting en vaak twee keer op een dag, maar dat hoeft niet. Om de dag is echt prima. Hier loopt hij trouwens ook rood aan tijdens het poepen, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze er echt moeite mee hebben, want voor de rest merk ik weinig. Ontlasting kan de ene keer ook dunner zijn dan de andere keer.