Probleem aanleggen door driftige baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door katja 123, 4 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. katja 123

katja 123 Nieuw lid

4 apr 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoontje van 2,5 weken drinkt goed aan de borst.
    Maar het aanleggen, happen is soms een probleem.
    Hij is dan soms zo driftig zijn dat het niet lukt, waardoor hij nog driftiger wordt en steeds meer overstuur raakt en het nog minder lukt.

Heel vervelend, want zelf raak ik daar ook een beetje van in paniek, waardoor het allemaal niet makkelijker gaat.

Wanneer ik probeer te helpen door bijv. zijn hoofdje te sturen, wordt hij nog bozer.
    De tepel komt wel goed in zijn mond, maar hij hapt niet goed en zuigt niet.
    Zijn er manieren waarop ik hem kan helpen goed te happen?
    Alvast bedankt!

Katja

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi Katja,

Dit kan inderdaad voor jullie allebei zeer frustrerend zijn.
    Ik zal proberen je de houding uit te leggen die het beste werkt, maar dat is best lastig zonder beeld erbij.
    Ik doe een poging:
    voor een voeding aan je linkerborst. Leg de baby op een kussen met de beentjes naar rechts voor je lijf. Ondersteun met je rechterhand de schoudertjes van de baby en slechts met 2 vingers het hoofdje van de baby.
    Vorm met je linker hand onder je borst deze tot een hapbare hamburger voor je baby; dus met je vingers er zeer ver onderdoor. knijp er enigszins in.
    Leg je baby met zijn neus voor de tepel. Als hij de tepel voelt zal hij omhoog happen. (Nu bevindt zijn verhemelte zich voor de tepel) Op dit moment duw je hem zeer diep in je borst opdat hij meteen voldoende hap voelt. Pas als hij stevig vast heeft en doordrinkt verslap je je greep.
    Veel succes met deze best ingewikkelde beschrijving;)
    Mocht het niet werken dan adviseer ik je om een keer een lactatiekundige mee te laen kijken.

groet
    Linda

Deel Deze Pagina