Mijn dochter is 20 januari 2010 geboren. Een maand te vroeg. De borstvoeding gaat goed, in het begin heb ik gekolft omdat mijn dochter in de couveuse lag. Ik heb veel melk. (in het begin te veel door het kolven) Overdag gaat alles goed en 's nachts ook. het probleem begint om ongeveer 18.00 uur. Dan wil ze eten en is dan vaak onrustig, na de "normale" drinktijd is ze nog niet tevreden. Ik leg haar dan gewoon weer aan tot ze tevreden is. Soms valt ze in slaap en zou je denken dat ze klaar is. Maar een half uur later gaat ze weer zoeken. Ik heb al geprobeert om te blijven aanleggen, maar dan ben ik tot 21:00 uur bezig. Een speentje wil ze niet altijd. Soms pakt ze hem wel, maar na een half uur begint het weer opnieuw. Dan wil ze geen speen meer, maar wel eten. Om ongeveer 21:00 krijgt ze weer en dan slaapt ze 6 uur. De volgende voeding 's nachts drinkt ze goed en slaapt na ongeveer 10 minuten weer gewoon verder. Wat kan het probleem zijn en wat kan ik er aan doen??
Dit patroon zien we heel vaak bij baby's. Als de groei van je baby goed is probeer dan niet te twijfelen over je borstvoeding. Veel baby's hebben vooral 's avonds krampjes en wakkere uurtjes. Vaak willen ze dan niet in hun bedje slapen, maar vinden het heerlijk om een beetje bij papa of mama op de buik te slapen of bijvoorbeeld in een lekker holletje in het borstvoedingskussen in de box. Op een speentje zuigen kan helpen en even voor troost aan de borst vinden ze dan fijn. Veel baby's hebben dit, en bij bijna alle baby's verandert dit patroon na een maand of 3. Dan slapen ze wel door 's avonds. Ze voelt zich in de avonduurtjes blijkbaar niet zo fijn en heeft jullie dan blijkbaar nodig. Uiteindelijk zal er vertrouwen komen en zal ze zich steeds beter redden. Succes! Linda