Ons ukje van 3 weken oud, weegt ongeveer 4300 gr komt ieder uur voor zijn flesje. Ben in het ziekenhuis bevallen via keizersnede, de borstvoeding kwam slecht op gang dus heeft hij omdat hij teveel afviel kunstvoeding bij gekregen. Sinds afgelopen maandag zijn we gestopt met borstvoeding en krijgt hij alleen kunstvoeding. Hij krijgt hero standaart 1 en hoeveelheid varieerd. De ene keer drinkt hij met gemak 120cc en de andere keer 90cc of 60cc. Vandaag is echt een rampendag, al de hele dag ontevreden, huilen, zoeken. Echt ieder uur huilt hij en blijft zoeken. Na de fles is hij stil en valt in slaap. Ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen nu. Gewoon op verzoek zo verder gaan? Maar krijgt hij dan niet teveel? Ga maandag contact opnemen met consultatiebureau, wil hem ook nog een keer laten wegen volgende week.
Hoe lang doet hij over een fles? Je kan hem, als hij blijft zoeken, ook nog aanleggen. Niet voor voeding, maar voor troost/ zuigbehoefte.
Hij doet er zo'n 15 min over. Gebruiken een difrax fles. Heb ook een dr brown. Speentje heeft ie ook maar is ie niet tevreden mee. Aanleggen wil ik wel doen alleen blijft ie tutteren en daar gaan m'n tepels van kapot. Dat was ook het probleem met bv, blijven tutteren en in slaap vallen. Niet wakker te krijgen. Voeden was ik bijna 2u mee bezig, bv, flesje en nakolven...
Borstvoeding mag je onbeperkt geven. Flesvoeding helaas niet. Daar zit een maximum aan. Geef je al forte voeding? Voeding voor hongerige baby's dus? Hij spuugt verder niet? Heeft verder nergens last van? Want enorm veel willen drinken kan ook duiden op reflux. Dan drinken ze de pijn weg.
Rond 3 weken zijn ook regeldagen. Of je nu fles of borst geeft, het kindje is dan onrustig en wilt vaak drinken. Ik denk dat je het een dag of wat moet aankijken, daarna komt er weer meer rust in
Het zou regeldagen kunnen zijn inderdaad. Ik zou het even een paar dagen aankijken en wat vaker kleinere flesjes geven.
Hij krijgt geen forte. Wil daar nog even mee wachten, aangezien we net een week op alleen kv zitten. Spugen doet hij niet. Op een klein beetje bij een boertje na. Maar dat is ook maar af en toe. Snachts doet hij het heel goed, om de 4-5 uur.
Ik denk dat het een regeldag was. Dan blijven ze komen. Wat is het maximum wat hij mag hebben 6 flessen van 120? ( ben er een beetje uit, sorry) Dan zou je 8 flessen kunnen geven met iets minder cc. Maar niet hele flessen onbeperkt aanbieden hoor!
Nee joh! Hij krijgt geen volle flessen! Anders heb ik straks een boehdda haha Kan me voorstellen dat dat niet gezond is, maagje is zo klein nog. Vanochtend lijkt het weer beter te gaan. Denk idd een regeldag, ff vandaag afkijken hoe hij het doet.
Vaak gaan ze na ren regeldag over naar minder flessen met meer cc. Als hij zijn flesjes nu leegdrinkt, verklaard dat een boel
Vannacht en vanochtend heeft hij idd alle flesjes leeg gedronken, zit weer netjes tijd tussen, zo'n 2,5-3u.
Dit zou ik juist niet doen. Waarom ophogen als je kindje tevreden is met wat hij krijgt?! Ik zou gewoon elke 3 uur 90/3 (blijven) geven. Weet even niet meer hoeveel je nou precies aanbood per voeding Dan kom je op 700-800cc per dag uit waarschijnlijk en dan is eigenlijk al vrij veel. Stel je gaat over naar 120/4 om de 3 uur, dan ga je al richting de liter voeding (mocht hij alles opdrinken). Ik zou je kindje zoveel mogelijk volgen, het kan ook nog clustergedrag zijn, dus steeds kleine beetjes willen drinken. Hebben de meeste kindjes rond de avond last van, dus dan kan je bv. ook een keer nog 30/1 tussendoor geven. Met 3 weken om de 2,5-3 uur drinken is prima hoor!
Nog even ter aanvulling: Ik heb een zoontje die ook graag melk dronk de eerste maanden van z'n leven. Hij heeft, op misschien 2x na, altijd z'n flessen leeggedronken de eerste 4 maanden. Als ik elke keer op ging hogen zodra hij alle flessen leeg dronk, dan had hij veel te veel binnen gekregen. Daarom vind ik dat je enerzijds naar je kindje moet kijken en daarin mee gaan, maar in mijn ogen moet je niets veranderen als je kindje tevreden is, tenzij blijkt dat hij te weinig zou drinken, maar dat is niet het geval.