probleem bij de man

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mari, 17 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

ja ik hoop ok dat het donderdag beter is, maar ja even afwachten . mijn ei was vanmorgen al 17,5 dus die zal een woensdag wel komen dus is het niet zo idiaal om donderdag pas de samenlevingstest te hebben , maar ja het is kerst he.

ik had nog nooit van zón test gehoord weet ik ook gelijk wat het is. ik hoop dat de uitslag daarvan goed is mijn duimen draaien in ieder geval voor jullie

2. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    veel suc-6 vandaag butterfly. ik hoop dat de test vandaag wel goed is.
    wat doen ze precies bij zo'n samenlevingstest?
    wij hebben dat niet gehad

3. Niet meer actief

samenlevingstest houd in dat je de avond ervoor sex moet hebben en dan word er slijm uit de baarmoeder gehaald en gaan ze kijken of daar nog levend zaad in zit. dat was bij ond de eerste keer dus niet het geval en gister was het helaas al te laat want het moet voor de eisprong en die had ik net gehad dus kon het niet meer dus weten we nog niks grr. met kerst waren ze dicht dus kon ik niet terecht.

4. Niet meer actief

zo nu is het afwachten tot het 28 januari is want dan hebben we het evaluatiegesprek. heb donderdag voor het laatst bloed geprikt en moet nu alleen nog bellen als ik ongi ben geworden

5. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    veel sterkte miss butterfly

wij zouden gisteren gebeld worden door de uroloog. we zijn niet gebeld :(
    ze zou vertellen wat ze gingen doen, of dat we naar amsterdam moesten of naar blaricum. voor een eventuele ingreep om te zien of ze nog zaad konden vinden.

mijn man heeft dus vandaag zelf maar naar het zh gebeld. ze zei dat ze het niet over de telefoon kon bespreken en ze wil dat we vanmiddag meteen langs komen om 16.30. en ook wil ze weten bij welke gyn ik ben geweest en of ik daar papieren van heb.

pfff...we zijn toch wel een beetje angstig. ben benieuwd wat ze allemaal te zeggen heeft

6. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    :(
    we moeten alle 2 een chromosomen onderzoek doen in het zh in blaricum. en mijn man moet geopereerd worden in utrecht, niet alleen vanwege het zaad maar ook vanwege zn gezondheid. omdat hij 1 niet ingedaalde zaadbal heeft, kan het op een gegeven moment kwaadaardig worden. als er wat zaad is dan wordt het een tese behandeling zei ze.

7. Niet meer actief

jeetje meid wat een rot nieuws zeg eerst moet je wachten op telefonnen dan bellen ze niet? en dan krijg je dit te horen . ik hoop dat alles mee blijkt te vallen en ze mooi zaad aantreffen in die bal en jullie verder kunnen met het proces sterkte en heel veel succes

8. Niet meer actief

he meiden hoe staat het er hier voor?

9. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    hallo

hoe gaat het nu bij jullie miss butterfly?

wij hebben 7 februari een chromosomen onderzoek en 5 maart moeten we naar utrecht voor een intake gesprek voor de operatie. ik denk dat we dan ook wel te horen krijgen wanneer hij geopereerd word

10. Niet meer actief

he mari dat is spannend nu voor jullie succes meis.

hier niet zon goed nieuws eigenlijk alle uitslagen waren goed bij mij dus ik denk we kunnen beginnen met iui, maar nee hoor er word je doodleuk verteld dat je eerst minimaal 15 kilo moet afvallen voordat ze je verder helpen nou dan zakt de grond onder je voeten weg. je denk eindelijk hulp, maar nee hoor dat duurt nu nog wel een jaar zo voel me nu erg verward en leeg.

11. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    oh, das vervelend nieuws. moet je nog langer wachten.
    hebben ze ook een reden gegeven waarom je 15 kilo moet afvallen?
    veel sterkte!

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Lieve mari,

Ook wij kregen ruim anderhalf jaar geleden te horen dat ´het probleem´bij mijn man ligt. Persoonlijk vind ik dat altijd zo raar klinken, het is het probleem van ons samen, maar we snappen wat we bedoelen toch?

Mijn man is op zijn 13e pas geopereerd aan niet ingedaalde ballen, als ik het goed heb was er ene aan het ´pendelen´en de andere niet ingedaald.

Mijn man heeft heel slecht zaad, weinig en wat er is, is niet van goede kwaliteit. Onze enige kans op kindjes van ons samen is via ICSI.

Mijn man heeft meerdere malen zijn potje moeten inleveren, zaad kan namelijk erg varieren van kwaliteit per lozing. En hij kreeg ook idd een echo van het scrotum. Doet allemaal geen pijn :D Maar het is vrij genant voor een man om zijn zaakje te laten onderzoeken. (vergeet even ons vrouwen allemaal, al die inwendige onderzoeken ed)

Mijn man was wel in het begin psygisch van slag, hij vond ziczelf geen echte man. Wat is een echte man dan? Hij dacht ook dat ik niet meer met hem wilde trouwen, we kregen het een half jaar voor ons trouwen te horen. Dat vond ik zo erg die gedachte van hem, ik heb daar heel veel tijd ingestoken om die nare gedachte uit de wereld te helpen.

Inmiddels zijn we met de 2e poging ICSI bezig en is het allemaal weer heel erg spannend. Hoeveel eitjes heb ik? Is het zaad van die kwaliteit dat ze het kunnen gebruiken? We hebben nog 11 ingevroren rietjes met zaad, dat hebben we in elk geval nog als reserve..

Blijft echt killing allemaal..

Zet m op! Er is tegenwoordig zoveel mogelijk

13. Niet meer actief

mari - dat heeft weer te maken met de kans op complicaties en zo als ej te zwaar bent, het ene ziekenhuis is daar strenger in als het ander en wij treffen het gewoon niet

ukolaatje - succes met de tweede poging dat alles maar goed mag zijn en er een wonder door ontstaat

14. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    ukoldaatje: ja het is iets wat je samen doormaakt. maar ik wist even niet hoe ik het moest omschrijven.
    mijn man is dus ook behoorlijk van streek hierdoor.
    maar hij was dus op zijn 13e geholpen daar aan?
    bij mijn man zeiden ze vroeger al dat het een keer moest gebeuren maar toen hij dus ook op die leeftijd zat zei de arts: nou als je er geen last van hebt dan laten we het lekker zitten.
    maar het blijkt dat er ook wel gezondheidsrisico's aanzitten als je een niet ingedaalde bal hebt.
    mn mannetje zei al, ik wou dat ze me toen hadden geopereerd dan was ik er nu van af.

15. Niet meer actief

mari wat kl*te voor je man zeg ja als je dat van te voren had geweten dan hadden ze dat toen gelijk kunnen doen dan zat je er nu niet mee. fijn die artsen die je niet de volledige info geven, want daar komt het nu op neer

16. narcis23

narcis23 Lid

10 jan 2008
    46
    0
    0
    ik heb met open mond deze topic zitten lezen, tsjee zeg wat vervelend toch om die medische molen te zitten :( ...

Mijn vriend heeft sinds 4 weken veel last van zijn linkerbal, een zeurende pijn. hij is er meteen mee naar de huisarts geweest tot 3 keer toe die hem afwimpelde met een antibiotica, helaas ging de pijn niet weg. We zijn afgelopen dinsdag naar de uroloog geweest en ze vermoeden dat mijn vriend een spatader heeft in de achterkant van zijn balzak :( ... Ik had net 3 weken geleden een topic geopend dat ik met de pil wil gaan stoppen... en nu dit. Ik lees nu van alles op internet en maak me toch wel zorgen om de vruchtbaarheid nu hij een spatader heeft. Komende dinsdag krijgt hij een echo en een buikfoto. en over 2 weken hebben we weer een afspraak bij de uroloog voor de uitslag, hopelijk valt alles mee maar ik moest het toch even van me afschrijven! Sterkte meiden!

17. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    ja, we hebben niet veel vetrouwen meer in dit ziekenhuis. we hopen dat ze ons in utrecht beter kunnen helpen.

narcis: als hij een spatader heeft zit er wel een kans in dat hij ook geopereerd moet worden. ik weet niet hoe het dan zit met zaadcellen. heeft hij ook een potje sperma in moeten leveren?

18. narcis23

narcis23 Lid

10 jan 2008
    46
    0
    0
    nee hij heeft alleen urine ingeleverd. De arts vertelde dat hij een echo wil maken om te kijken of het bloed terug stroomt door de ader. en toen ik op internet aan het lezen was dacht ik dat hij dat missch eerst wil weten en als dat niet goed zit zijn zaad gaat testen? Maar goed toen we bij de uroloog zaten en hij het had over een spatader had ik nooit gedacht dat dat ook met vruchtbaarheid te maken had. :oops: :oops: ..Afwachten dus maar..

19. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    veel sterkte narcis. ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben

wij zijn in het ziekenhuis geweest. mijn man moest weer bloedprikken voor hormonen. 28 febr moet hij bloedprikken voor chromosomen. en dan 5 maart moeten we naar utrecht voor een intake gesprek voor de kijkoperatie voor de niet ingedaalde zaadbal. dan 6 maart weer terug naar het andere ziekenhuis en dan gaat hij verder bespreken wat we gaan doen.
    hij zei wel dat hij eerst alle onderzoeken wil doen en ons dan pas door stuurt naar het ziekenhuis in amsterdam. daar kunnen ze eventueel tese doen.
    dus de komende maanden gaan we van het ene ziekenhuis naar het andere. en eigenlijk weten we nu nog niet precies waar we aan toe zijn

20. Niet meer actief

narcis meis je zult je wel kapot geschrokken zijn van wat je hier allemaal leest wacht het eerst even af laat wel alvast doorschemeren dat jullie bezig zijn met kinderen en dat je daar toch ook meer zekerheid in wil hebben succes ermee.

mari meid wat een heen en weer gependel wordt dat ik hoop dat het allemaal wat oplevert. heel veel succe sgewenst

Deel Deze Pagina