auw!Aambei

Discussie in 'De lounge' gestart door susanne85, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland
    Weet niet zo goed wat ik met dit topic wil maar voel me best zielig op t moment

Heb sinds afgelopen maandag een aambei( heel genant! ) maar verder geen last gehad ervan.Tot vanmorgen.... deed zo vreselijk zeer en was zo hard geworden dat ik niet eens meer fatsoenlijk kon zitten dus bel de ha op en de assistent gaf duidelijk aan dat t niet erg genoeg was om langs te komen
    Na vanavond. de pijn werd erger en de aambei voelde ik "groeien"dus hap gebeld en besloten naar aanleiding van mn verhaal om me toch te laten komen

Tref ik daar toch mn eigen ha aan die wilde wel even kijken en besloot om m meteen daar open te snijden omdat hij vol met bloedpropjes zat. Jesus wat doet dat zeer zeg. een al zere gat en dan ook nog snijden en uitknijpen zonder verdoving!:$ Kan nu dus niet zitten( Wat hiervoor ook niet ging) maar heb serieus de hele tent bij elkaar geschreeuwd. Nu moet ik dus sodabadjes nemen om te weken en soepel te houden en mag de komende dagen niet fietsen....oftewel werken morgen ( post ) kan ik op mn buik schrijven en daar gaat mijn teamleider niet blij mee zijn dat ik op zaterdag af bel en hij in een ochend een vervanger moet zoeken. Ik weet wel dat ik er weinig aan kan doen maar zit wel even in een diepe put zeg op t moment met in mn achter hoofd dat ik nog moet douchen ook en een dezer dagen ook nog moet ontlasten:$

bedankt iig voor t lezen. heb mn hart even kunnen luchten wat al fijn is. nu hopen dat mn gat snel geneest want dit is geen pretje!

2. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Auw! Klinkt pijnkijk..
    Wel stoer dat je er mee naar de ha gegaan bent, ik durfte echt niet.
    Heb maanden staand mijn nummertje 2 gedaan vanwege de pijn :$ :p

3. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Aiiii dat klinkt super naar..hopelijk gaat het gauw beter. Beterschap!

4. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Curanol bestellen.. echt waar, dat doet wonderen! Zowel de pilletjes als de zalf gebruiken.

5. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland
    op den duur ga je wel als t zo erg is dat je niet meer kan poepen omdat 1 de uitgang dicht zit en 2 omdat je niet eens meer normaal kan zitten en m tijdens t lopen gewoon tussen je billen voelt. van maandag middag tot vanavond is dat ding gegroeid tot nog groter als een flinke druif. De ha schrok zelfs van t feit dat hij zo groot was. :)

Wist ook niet dat aambeien zulke flinke pijn en last kunnen geven want de vorige na mn bevalling verdween uit zichzelf in nog geen weekje tijd. En hij was zo hard ook dat ik wist dat hij niet meer zou verdwijnen en ik hulp nodig had van een arts om me te verlossen van dit stukje ongewild stukje vlees.:)

6. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland
    helaas dat slik en smeer ik al een week maar deze aambei was te ver heen ;)

7. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Oh... Oei zeg! Beterschap dan maar :(

8. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland
    haha geloof me....t is ook vreselijk naar maar ben zo opgelucht dat hij nu open gesneden is. Al voelt t alsof mn kont in de fik staat. nu kan t alleen maar beter gaan en anders had ik er t weekend nog mee gelopen en was ik maandag de sjaak geweest. Hij moest hoe dan ook open gesneden worden en kan t maar gehad hebben;)

9. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland
    heb dat spul na mn zwangerschap toeb gebruikt op advies van de verloskundige en is idd goed spul maar hier was geen redden meer aan dus dan kun je smeren en slikken wat je wilt maar dan werkt t niet. ik blijf t nog wel slikken voor wat over is gebleven na deze slachtpartij ( zo voelt t ) maar smeren gaat t niet worden komende dagen want t is een open wond van ong 1,5 cm:(

10. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

Story of my life! Ik voel met je mee!

Mijn darmen zijn nooit goed ontwikkeld dus al vanaf een prille baby heb ik flinke darmproblemen. Altijd constipatie. Was al lang blij als ik eens in de 4-5 dagen naar het toilet kon en dan nog is dat met heel veel persen en geduld. Bij mij komen de aambeien niet naar buiten maar zitten binnen in. Omdat ik dus zo weinig naar het toilet moet poep ik dus bakstenen qua formaat en gewicht. Dat schuurt dus lekker er langs en jaaaa dat doet zeer. En ja, mijn toilet zit door dat formaat dus ook altijd verstopt.

Nu ik zwanger ben is het nog erger. Nu moet ik eens per 6 a 7 dagen naar het toilet voor nummertje 2. Wanneer ik weer naar de dokter ga voor controle zal ik dus ook vragen of ik iets laxerends kan nemen want dit is echt niet meer te doen. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt!

11. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland
    aai idd dat doet vreselijk zeer. ik heb zo mn momenten. de ene dag gaat t goed en de andere kan ik er niet vanaf komen maar persen deed ik nooit maar door de buikgriep en buikkramp toch onbewust geperst en hoppa meteen weer raak.

jij ook sterkte. als t mee zit ben ik met een week weer de oude ( ruim genomen) maar jij hebt hier gewoon je leven mee te kampen:( Niet leuk!

12. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

Thanks! Persen is ook idd niet goed maar ja... anders zit ik rustig een uur op het toilet en komt het er alsnog niet of niet goed uit.

Een voordeel, ik denk dat ik straks mijn kind er zo uit pers haha. Heb er mijn hele leven op kunnen oefenen :p

13. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland
    whahah gelukkig zie je er de humor nog van in en idd soms kun je niet anders in jou geval. hier normaal nooit problemen met mn ontlasting dus tja dan is dit geen leuk kadotje doordat ik per ongeluk door de kramp geperst heb:(

14. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland
    T is nu 05:50 uur en heb nog geen oog dicht gedaan. Max een uurtje geslapen. Vannacht weer de hap gesproken. Ben erg trillerig en misselijk dus moet me om 08:15 uur weer melden bij de hap. De aambei heeft veel gebloed maar is in de nacht gestopt met bloeden waardoor de aambei noet kleiner is geworden. Mn ha die ik voor t slapen gebeld had vertelde dat hij opnieuw geopend moet worden maar zonder verdoving ga ik dat niet redden. Ga tegen de vlakte denk ik. Ook moet ik vandaag poepen van de dokter maar ik vind t idee zo eng. Weet dat ik t ga uitgillen van de pijn dan. Sjees wist niet dat aambeien zulke problemen kan geven. Ga toch proberen te slapen nog ff en dan straks maar weer naar de hap toe voor verdere stappen.

15. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Ijsklontjes er tegenaan, dat verzacht de pijn en doet de aambei slinken. Dan was t bloeden ook eerder gestopt. Jammer dat ik t nu pas lees. Veel sterkte ermee!

16. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Oh auw, ik heb dat ook 2 keer gehad, leef met je mee! Ik vind het trouwens wel heel gek dat je huisarts dat zonder verdoving heeft gedaan:(. Ik heb het twee keer gehad, de eerste keer kreeg ik van mn huisarts een verdoving die niet bleek te werken. Dat deed idd echt gruwelijk zeer en niet alle bloedpropjes waren eruit gegaan, dus toen moest ik daarna na het ziekenhuis om de boel te laten repareren. De tweede keer was ik bij een andere huisarts, die heeft netjes een verdoving gegeven, de boel keurig opengesneden en weer dichtgemaakt. Dat heeft een dag verschrikkelijk veel zeer gedaan, met een dubbele paracetamol was het net te doen. Daarna ging het al snel beter en met een week kon ik alles weer.
    In het begin mag het wat bloeden, maar na een dag moet dat echt wel een stuk minder zijn hoor. Als ik het zo hoor, heeft die huisarts het niet echt netjes gedaan, zonder verdoving en met al dat bloed. :(Ik zou wachten tot er een andere huisarts op de hap zit en dan nog een keer gaan.
    Nog een tip voor de komende tijd: blaas een zwembandje op en ga daar op zitten. Door het gat in het midden doet het op die manier een heel stuk minder pijn ;)

17. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland
    Hij was al niet meer zo donker paars als gister avond dus is wel enigs zins geslonken. Hij heeft t zonder verdoving gedaan omdat ik er zo enorme last van had maar er geen chirurg ervoor opgepiept kan worden. relatief klein probleem. Hij had er wel een soort verdovende spray opgedaan maar dat hielp niet waardoor ik alles voelde.

ik heb nu Movicolo? gekregen om te laxeren zodat mn ontlasting minder hard wordt en lidocaine creme wat verdovend zou moeten werken maar ik mag t weer niet op een bloedende aambei smeren dus nadat ik de arts weer gesproken had mag ik t wel smeren maar om de aambei heen ;)

Hoop iig dat ik vandaag wel van mn ontlasting af kan komen en de aambei idd gaat slinken. Ik doe vooral rustig aan maar als t dinsdag nog niet over is ga ik weer terug naar mijn ha om doorverwijzing te vragen. of t moet natuurlijk erger worden dan hang ik natuurlijk eerder aan de lijn bij de hap. :)

18. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Pff jeetje, wat een ellende meid! Hoop echt voor je dat je er gauw vanaf bent ;)

Veel vezels eten en ontbijtkoek, houdt de ontlasting zacht. En echt gewoon een uur ervoor gaan zitten als je naar het toilet moet, het is niet anders...

Heb er eentje cadeau gekregen twee weken terug, maar bij mij is 'ie bijna weg gelukkig! Veel succes!

19. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland
    Helaas werd t alleen maar erger en was de aambei opnieuw gevuld met stolsels. Dus kom net weer bij de hap vandaan waar ze m weer opnieuw open hebben gesneden en uit geknepen. Kwamen een hoop stolsels uit. Ze ging t eerst "bevriezen" om daarna te snijden. Uiteraard vloog ik door t plafond heen en heb ik volgens mij t hele Wilhelmus bij elkaar geschreeuw en gehuild. Mijn hemel. Net ff wezen douchen en weken in lauw water. Hij lijkt zich weer opnieuw te vullen dus houdt mn bange hartje vast van angst. Nu kunnen we er niet veel meer mee. Ze heeft m helemaal geleegd en thats it. Maar ff aankijken en hopelijk durf ik vandaag of vanavond toch te poepen. Voel me ff heel klein iig.
    Ben blij dat mn man mee was want gaf me toch wel iets van steun. Ga nu ff proberen te slapen. Heb nog steeds niet geslapen en ben helemaal gesloopt.

20. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Bweh, verschrikkelijk! Moet er niet aan denken ;) Vind het echt heel rot voor je, zeg!

Misschien moet je voorlopig meer proberen te gaan liggen dan zitten en staan (als dat überhaupt mogelijk is), om de druk er een beetje vanaf te halen, of zoiets.

Veel beterschap en welterusten :)

Deel Deze Pagina