biobim volkorenontbijt en borstvoeding

Discussion in 'Voeding' started by lizab, May 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo allemaal,

Aangezien onze zoon wat moeite heeft met naar de wc gaan, en volkoren helpt om juist wel goed naar de wc te gaan heb ik vandaag biobim volkorenontbijt gekocht.

Nu staat geloof ik in 'van borst tot boterham' dan moedermelk goed gemengd kan worden met biobim. Is dit ook het geval met het volkorenontbijt?

En er staat verder geen leeftijdsindicatie op. Mag hij dit wel al hebben??

Alvast bedankt voor de reacties!

2. tulip

tulip Niet meer actief

oke, geen ervaring met bv, maar ik neem aan dat het goed mengt. Daarbij ga ik er vanuit dat die volkoren hetzelfde is als bij de 'gewone' bambix zeg maar, dus dat die leeftijd ook hetzelfde zal zijn. Die is voor de fijn volkoren 6 maanden en de 8 granen 8 maanden geloof ik.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je kind mag nu sowieso volkorengranen of dat nu uit brood of pap is.

Maar ik denk niet dat je de Biobim hebt, want daar staat het groot voor op de verpakking vanaf welke leeftijd het geschikt is.

BabyPlus is vanaf 5 maanden
    BabySpelt is vanaf 6 maanden en
    BabyBenjamin is vanaf 7 maanden

4. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Welkom bij Joannusmolen - Biologische en fairtrade specialiteiten sinds 1982

Dit is hem. wel van biobim dus, maar zonder verdere leeftijdsindicatie. Biobim plus Fruit.

5. zogelukkig

Die ken ik niet, maar je zoon is bijna 8 maanden, dus die mag dat wel hoor!

6. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik had biobim al even gemaild.
    kreeg reactie dat hij vanaf 12 mnd. is, maar als je kindje al eerder bijv. een stukje brood heeft gegeten en hier niet op reageerd, mag je hem eerder geven (10 mnd)

Mijn kind eet dagelijks een broodje, dus ga er dan maar vanuit dat het vanaf 8 mnd. ook wel kan.

7. zogelukkig

Hoi,

Ik snap eerlijk gezegd niet dat je voor deze zoete variant hebt gekozen. Ik vind het altijd mooi om voor pure smaken te gaan, de varianten hierboven bevatten alleen granen. In deze variant zit rietsuiker, vanille en sojameel. Lijkt me een beetje onnodig allemaal. Het komt ook niet uit hun babylijn, vandaar dat ik deze niet kende.;)

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ook de rijstmeel en de rijstemeel-boekwijt papjes van biobim - en de rest vast ook - zijn volkoren. De vezels etc zijn er dus niet uitgehaald. En daardoor beter voor de ontlasting.

En let op als je die papjes met bv mengt dat ze dan niet dik worden, althans de rijstemeelvariant niet en ik denk de rest ook, doordat de enzymen in de bv al wat stofjes omzetten en zo de vertering helpen.

9. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik snap het zelf eigenlijk ook niet. Ik zag staan biobim en volkorenontbijt en hebt er verder helemaal niet naar gekeken.

Heb al besloten morgen toch maar andere te kopen. Voelt toch beter.

Iemand nog tips welke ik het beste kan pakken?

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou de gewone BioBim Spelt nemen.

Als het om ontlasting gaat, volkoren is bij oudere kinderen en volwassenen inderdaad goed om het zachter te krijgen, maar bij babies ligt dat toch weer een beetje anders hoor!
    Bij babies kun je als ze op deze leeftijd last van verstopping hebben liever even wat minder vast voedsel en wat meer borst geven en vooral ook zoveel mogelijk borst meteen voor en na een maaltijd geven. En fruit. Dat is effectiever dan volkoren, volkoren is soms nog wat te zwaar, waardoor het probleem erger kan worden.

11. zogelukkig

BabyPlus is vanaf 5 maanden, is glutenvrij en bestaat uit zilvervliesrijst- en volkorenboekweitmeel.
    BabySpelt is vanaf 6 maanden, is niet glutenvrij en bestaat uit volkorenspeltmeel. Spelt is een oergraan en erg stevig.
    BabyBenjamin is vanaf 7 maanden, is niet glutenvrij en bestaat uit zilvervliesrijst, maismeel en volkorengerstmeel.

Ik zou gewoon beginnen met de BabyPlus.
    Aangeraden wordt om een baby tussen 7 en 10 maanden volkorenproducten te geven. Ook babydarmen gedeien beter op volkoren, het is beter voor de darmflora en vezels zorgen voor een zachte en soepele ontlasting.;)

Share This Page