36 weken zwanger, kalkplekjes op placenta

Discussion in 'Zwangerschap' started by Foxter, Dec 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi allemaal,
    Vanochtend ben ik bij de vk geweest, en omdat de beeb tot gisteravond in stuit lag hebben ze een liggingsecho gemaakt.
    Ze is inderdaad gisteravond omgedraaid, en ligt nu met haar hoofd in het bekken :thumup:
    Alles zag er mooi uit op de echo, alleen zag ze 3 kleine kalkplekjes, en vroeg of ik rookte. Uh, nou nee, al 6 jaar niet meer :rolleyes:
    Nou zal het vast niet heel ernstig zijn, want dan had ze het wel gezegd, maar zijn er meer mensen die kalkplekjes in de placenta hebben? En is het erg?
    Als ze niet die liggingsecho had gemaakt hadden we het niet eens geweten, maar toch maak ik me er een beetje zorgen over.. Ik heb alleen niet goed doorgevraagd omdat we zo blij waren/zijn dat de kleine gedraaid is :)

Groetjes Marijke

2. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Daar waar kalkplekjes zitten, werkt de placenta niet goed meer. Als het kleine plekjes zijn kan het vast niet veel kwaad...

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oke, ik heb een hele grote placenta zei ze, en ze zag 3 kleine plekjes.. Morgen ga ik toch maar even bellen, anders ga ik me maar ongerust zitten maken...

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Bij de geboorte van mijn dochter bleek de hele placenta verkalt te zijn. De eerste opmerking van die arts was ook 'zo, jij hebt zeker flink gerookt', eeeh, ik heb nog nooit gerookt! Nou, dan was het blijkbaar hoog tijd dat je kind geboren werd (een paar dagen voor de uitgerekende datum). Als je placenta verkalkt is, kan je kindje te weinig voedingsstoffen binnenkrijgen. Weet niet hoe het is als het maar een paar plekjes zijn, wie weet maakt dat niet zoveel uit.
    Deze zwangerschap krijg ik de laatste weken extra echo's, om het in de gaten te houden.

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Jeetje dan schrik je je ook wild denk ik! Is alles wel goed gegaan verder met je kindje?

6. Jewel

Jewel Bekend lid

Jun 9, 2008
    553
    0
    0
    Toen ik 37 weken zwanger was van mijn dochter en bij de gyn in het ziekenhuis een echo kreeg( ze lag in stuit dus elke week bij gyn echo) kreeg in ik ineens te horen, zo mevrouw uw rookt wel stevig...pardon ik rook helemaal niet. De placenta was bij mij inderdaad ook erg verkalkt en moest direct aan de ctg. Dus ik vroeg en wat gebeurt er dan nu...kreeg als antwoord als het niet goed gaat met je baby wordt je vandaag ingeleid :confused: . Bleek toch dat alles goed was en kon naar huis. Elke week heb ik het weer gehoord, elke keer een andere gyn, en uiteindelijk met 40 week en 6 dagen is mijn gezonde dochter geboren.

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mennn! Weten ze hoe die verkalking ontstaan is?

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik dacht dat bij veel vrouwen de placenta op het laatst in meerder of mindere mate verkalkt was eigenlijk.
    Die van ons met onze derde was ook helemaal aan z'n eindje en Jesse is gelukkig helemaal gezond!

9. Jewel

Jewel Bekend lid

Jun 9, 2008
    553
    0
    0

Mij is verteld dat het bij een aantal vrouwen voorkomt, oorzaak is bij mij niet gegeven, weten ze volgens mij gewoon niet...

10. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ja, ze is gelukkig helemaal gezond. Een week ervoor had ik nog een echo gehad, omdat ze minder bewoog, eigenlijk raar dat ze daar niets op hebben gezien, denk ik achteraf.
    En waar het aan ligt? Geen idee, in mijn familie komen veel vaatproblemen voor, dus misschien staat dat ermee in verband. Ik zal het de VK volgende keer eens vragen.

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Inderdaad wel gek ja, want bij mij waren het maar kleine plekjes en ze zei er meteen wat van. Ik heb trouwens gebeld, maar ik hoef me geen zorgen te maken. Ik heb een hele grote placenta (ik hoef dat ding niet te zien denk ik als ik ben bevallen, lijkt me niet zo..) dus die paar plekjes hebben geen invloed.

Share This Page