Hoe geef je het nieuwe uurtarief per 1-1-2009 door aan de belastingdienst ivm de toeslag? Ik zie op de site alleen een programma van 2008 staan en daarin kan je geen wijziging per 2009 doorgeven. Misschien kijk ik er overheen? Groetjes Wendy.
ik heb het gewoon doorgegeven met het 2008 programma en het op 31-12-2008 laten ingaan. Kon het 2009 programma ook niet vinden
Moet je het elk jaar opnieuw doorgeven dan? Of is dat alleen omdat de prijzen omhoog gaan? Dacht verreken die 15 cent per uur wel met de belasting in april, kan toch ook dan?
nee ik geloof niet dat dit kan. en in princiepe moet je ieder jaar opnieuw kinderopvang toeslag aanvragen, omdat het namelijk niet vanzelfsprekend is dat dit zomaar door loopt. en daar komt bij dat veel inkomens vaak ook verranderen in januari. mischien ben je wel meer gaan verdienen of juist minder. als je je niet je kinderopvang toeslag aanvraagd voor 2009 word dit in 2009 ook niet uitgekeerd. maar als je alles precies wil weten zou ik gewoon even bellen. (het is overigens een gratis nummer)
Dit klopt niet! De kinderopvangtoeslag loopt wel gewoon door in 2009, als je in 2008 ook kinderopvangtoeslag ontving. Wel is het handig om verhoogde tarieven of inkomenswijzigingen door te geven, zodat je de juiste toeslag ontvangt.
Ik heb het inderdaad op 31-12-2008 in laten gaan. Heb zo geen zin om alle gegevens opnieuw in te vullen. Doe ik wel als mn salaris omhoog gaat.. En de toeslag loopt voor 2009 idd gewoon door, had al een brief ontvangen zonder een aanvraag te hebben gedaan voor 2009.
Maar waarom laten jullie het ingaan op eind december? Ik heb het in laten op 1 jan 2009. Of doe ik het fout? En heb ik nog een vraagje. Ik ga het vanaf 2009 ook anders betalen. Normaal kreeg ik een factuur en dat maakte ik dan over. Maar ik ga nu het geld dat ik van de B'dienst normaal kreeg, laten storten op rekening van Kdv maar hoe zit het dan met mijn eigen bijdrage? Wordt dit dan ook automatisch afgeschreven of moet ik elke maand zelf op letten? Ik begrijp het niet zo en er staat er ook niks over geschreven. De persoon die hierover gaat op het kdv is pas over 2 weken weer aanwezig nl.