wat vreselijk vervelend.. Maaar mijn man zegt altijd "wat is het ergste dat kan gebeuren" In jou geval.. Het ergste is dat ze boos word en over je gaat roddelen.. Mensen die jou kennen weten wel beter.. en de rest moet lekker vinden wat ze vinden.. Jij hebt in ieder geval je vrijheid terug (zowwwwwwww heerlijk makkelijk praten vanaf de zijlijn.. dat snap ik wel)
Door dat je bericht zo 'te' lief is, met excuses en verschillende voorbeelden heb je het wel heel zwaar beladen gemaakt. En nu via een bericht zit je alleen maar meer in spanning betreft haar reactie, hoe vat ze het op, .... nog geen reactie. Heel vervelend. Persoonlijk, heb ook wel eens in zo'n situatie gezeten: "Joh gezellig dat je zo vaak langs komt. Maar kan het even wat minder, ik merk dat ik nu gewoon wat meer rust nodig heb" Goede afspraken maken goede vrienden!!
Nou ja..ik heb ook een eigen nagelsalon aan huis, maar als ik zo'n klant/vriendin zou hebben, en ze na mijn bericht dat ik wil dat ze minder langs komt of iig aangekondigd, vreemde verhalen over mij gaat vertellen ben ik heel makkelijk. Mensen die haar geloven (een verhaal heeft 2 kanten nog altijd..) hoeven bij mij niet binnen te komen! En je stuurt haar "nu ik zwanger ben..." denk je niet dat ze dan straks NA je zwangerschap weer zo vaak onaangekondigd langs komt?
nee, want dan is ze weer aan het werk, ze is al een heel eindje ziek geschreven ivm operatie aan haar arm, die in 4 weken herhaald wordt en daarna ng 4 weken dan kan ze weer aan het werk... ook heb ik haar al gezegd dat als de kleine er is ze niet meer elke dag kan langskomen... en ze zei ook dat dat toch totaaaal begrijpelijk is... maar goed... het bericht is nu al verstuurd, dus kan het niet meer veranderen... kheb wel ng geen reactie, maar we zien wel...
Ze gaat duidelijk over je grens heen, en dat je het gezegd hebt.. petje af! Je hoeft je niet te verantwoorden, want het is jou leven, jou huis, en jullie bepalen hoe je dat inricht. Ik ben trouwens benieuwd naar de reactie van deze mevrouw.
Ik vind dat je het netjes hebt verwoord, misschien te netjes, maar ben je denk ik ook gewoon , dus dat is prima. Ben wel benieuwd naar haar reactie, al kan ik me niet voorstellen dat iemand er moeilijk over zou doen (maar goed, sommige mensen... je weet het nooit).
ik vind dat je het op een nette manier hebt verwoord. Ik zou niet kunnen denken dat ze dat verkeerd oppakt. Als dat wel zo is.... dan zie je haar ook niet de eerst komende tijd he
ikz ou het ook gewoon zeggen ik zou hier niet mee accoord gaan en zeker niet als jij en je man er heibel over krijgen
Knap hoor dat jne het toch hebt gedaan, ik vind dat soort dingen ook moeilijk hoor, je wilt niemand kwetsen (naja,bijna niemand). Ben erg benieuwd of er nog een reactie komt en wat er dan gezegd wordt.
misschien kun je de volgende keer dat je haar ziet/spreekt eens vragen waarom ze zovaak bij jou thuis zit, heeft ze verder geen vrienden, familie waar ze op visite kan of hobbies die ze kan uitvoeren? iedereen heeft zijn eigen private space nodig, en jij nu helemaal ook je rust nu je zwanger bent.
heel herkenbaar wij hadden ook zo een sitatie tot me man een keer heb gezegd na niet echt in een goeie bui te zijn wat hij op ze hart had nu zien we die vriendin helemaal niet meer maar moet eerlijk zeggen ik mis het echt niet! we maken op straat nog wel eens een praatje maar aan de deur komt ze niet meer dus eigenlijk gewoon eerlijk zeggen want je word er zelf alleen maar gestressed van en je irriteerd je alleen maar succes ermee
Ben wel heel benieuwd wat haar reactie zal zijn... succes ermee! Kan me voorstellen dat het niet makkelijk is haar hiermee te confronteren!
Je hebt het netjes verwoord, maar misschien wel een beetje te netjes. Heb je wel eens gevraagt aan andere buren of ze het bij hun ook doet? Echt ik vind dit niet normaal en zeker niet omdat je nu geen tijd meer overhoud voor je eigen dingen. Straks is die kleine er en dan heb je ook geen tijd meer om uren te kletsen. Je/jullie mogen best wat meer van jullie af bijten hoor. En als ze voor je deur staat.........zelfs als ze wat heeft mee gebracht......dan kan je best zeggen: Sorry ik heb nu echt geen tijd! Of ik ga net op de bank liggen het komt nu niet uit! ALs ze dit soort dingen niet begrijpt mag jij haar niet eens een vriendin noemen, echte vrienden begrijpen dit en lopen niet bij elkaar de deur plat! Mijn moeder heeft dit ook een keer gehad met een vriendin (dat is ze nu 25jr later nog steeds) en mijn moeder heeft het haar toen ook verteld. Dat als er wat is dat ze altijd kan bellen maar dat ze niet te pas en te onpas langs kan komen. Hier was ze in het begin boos over maar na een tijdje begreep ze het wel en is de vriendschap weer helemaal goed gekomen. Stertke meis maar denk vooral aan jezelf en je gezin want niks is meer belangrijk!
Jemig, jij bent echt te goed voor deze wereld! Het is niet makkelijk om mensen op hun gedrag aan te spreken, maar dit gaat echt veel en veel te ver! Of je moet het zelf ook leuk vinden, maar dat is niet het geval. Ik vind het knap dat je hebt gezegd dat ze niet meer dagelijks kan komen omdat jullie strak een kleine krijgen, maar dan zou ik toch ook nog een keer zeggen dat jullie echt vinden dat ze te vaak komt hoor. Echt doen! Ik heb mijn leven ook heel lang laten leiden door mensen die zogenaamd vriendinnen waren. Altijd maar mijn mond houden en tegen mijn zin in van alles afspreken, mee stappen, overal naartoe rijden en zelfs toen mijn zoon geboren was had ik nog enkele mensen die alleen maar gebuik maakten van mij en puur uit eigenbelang dachten. Ik heb daar ineens een punt achter gezet en zeg voortaan precies waar het op staat! IK moet zeggen, dat geeft een hele hoop rust!! doe het gewoon zo hoor. Het is jouw leven.
nee, ik denk dat is ook de enige reden waarom ik dat al zo lang "uithoud" ze heeft niemand anders behalve een broer...en hobbies? Ja, haar huis boenen...
ik heb al vaker gezegd dat ik bvb "NU wil poetsen" zegt ze:" ja doe maar hoor" maar blijft wel zitten en ik kan dat nu echt niet terwijl er nog iemand zit... Ik heb de halve nacht wakker gelegen, heb ontzettend naar gedroomd en slecht geslapen (ja, ik denk dat ik het me veeeeel te veel aantrek) en heb ze tot nu toe nog niet gehoord, hoewel ze zeker al wakker is...