Ik bedoel dat je haar niet binnen moet laten. Wat zodra ze binnen is word het heel moeilijk om haar weer buiten te krijgen. Ik was ook zo........ik ree voor mijn vriendin midden in de nacht naar een stad 1,5uur weg omdat ze weer eens rusie met d'r vriendje had. Dag en nacht stond ik voor haar klaar. Ten koste van mijn eigen gezondheid en slaap. Ik heb een assertiviteitscurcus gevolgd en dat heeft mij geleerd op een nete manier voor mezelf oop te komen zonder een ander te kwetsen............maar soms kan het gewoon niet anders. Ik snap dat je bang bent dat ze over je gaat roddelen en je woont wel in de zelfde straat. Heb je contact met andere buren? Kennen ze jullie goed? Want dat is belangrijker als wat zij allemaal kan zeggen. Als je andere beuren weten wie jullie zijn dan zullen ze ook over de roddels heen stappen... Ik ben erg nieuwsgierig wat ze je terug gaat mailen.
En als je zegt dat je wil gaan poetsen dan moet je dat gewoon gaan doen hoor! Pak de stofzuiger en je sopsoek. Ga desnoods de ramen aan de buitenkant lappen.... Na een paar keer snapt ze hopelijk de boodschap wel hoor
nou misschien hoor je nu wel helemaal niks van haar. misschien is ze wel geschrokken. sommigen zien dat probleem gewoon echt niet, zo heb ik er ook 2 vriendinnen als die komen blijven ze ook echt de hele dag! en blijven ook rustig zitten met eten, ook terwijl ik niet genoeg voor 3 volwassenen heb.
Van buiten is het wel makkelijk om te zeggen van je moet het gewoon tegen haar zeggen.. maar je moet het gewoon doen. Ik vind het echt niet normaal dat ze dan elke dag voor meerdere uren bij je is.. Je hebt ook privacy hoor... je hebt een man, huis en kinderen waar je je ook bezig wilt houden..
tja dit is idd erg irritant! mijn man heeft ook een vriend die denkt dat hij om 22 uur kan bellen om te vragen of hij op visite kan komen.. en dan komen ze niet binnen een half uur...neeeeee......je mag blij zijn als ze er al om 23 uur zijn.. wij doen daar dus niet meer aan mee. aangezien ik zwanger ben en 's morgens voor een dochter te zorgen heb. wij zeggen gewoon dat we het niet willen....heb al een tijdje niks meer gehoord van ze..dus wie weet helpt het haha. succes ermee. ik denk dat ik op een gegeven moment ook had gezegd. max een uurtje en dan wil ik dat je weg gaat zodat ik zelf nog wat dingen kan doen vandaag. anders zeg je toch dat je hoofdpijn hebt...en ga je gewoon lekker een uurtje op bed liggen tot ze weg is haha achja...ik hoop dat je het haar snel duidelijk kunt maken.
ze heeft ng steeds niet gereageerd, ga er vanuit dat ze dat ook niet meer zal doen, maar kan me niet schelen toont gewoonw at voor soort mens ze is...
Misschien had je het haar beter kunnen vertellen i.p.v. een mailtje te sturen. Als ze zich echt van geen kwaad bewust is (jij hebt immers nooit duidelijk je grenzen aangegeven) en denkt dat jij het juist gezellig vind als ze langskomt, dan kan ik me heel goed voorstellen dat zo'n mail dan heel rauw en onpersoonlijk op haar dak valt. Ik zou het in ieder geval niet leuk vinden als iemand, van wie ik denk dat het een vriendin is, mij via een mailtje laat weten dat iets niet bevalt. Zeg het me dan gewoon.. Succes met deze situatie!!
Ik heb je berichtje gelezen en vind dat ook een goede manier. Misschien nog een tip voor een eventueel volgende keer als er iemand voor de deur staat: voorstructureren! Op het moment dat er iemand bij je binnen wil zeg je: joh leuk, kom binnen, ik heb (bv)een uurtje de tijd, daarna moet ik nog dit en dit, maar dan hebben we lekker een uurtje om te kletsen. Na dat uurtje kun je haar dan makkelijk zeggen: joh, er is alweer een uur voorbij, ga jij nu weer naar huis dan ga ik dit en dit. Op die manier hou je het heel rustig, maar ben je wel duidelijk. Vaak hebben die mensen niet eens door dat ze zo beslag op je leggen! Andere tip is: laat haar helpen poetsen hahaha, als ze daar zo dol op is! Zo van: meis, ik ga de douche schoonmaken nu, doe jij de wc? Moet je zien hoe snel ze thuis is, gnif.
zijn wel goede tips hier... heb er zelf geen moeite mee om mensen de deur te wijzen als het me te lang duurd... kan dat op een hele subtiele manier en als ze het niet snappen doe ik het wat duidelijker.... snap wel als je dat niet durft dat je in hele ongemakkelijke situaties terecht kan komen... zie dat je vriendin nog steeds niet gereageerd heeft, kan ook zijn dat ze met stomheid geslagen is en het zelf echt niet doorhad... ik zou haar gewoon even bellen om te checken... niet dat ze straks weer op de stoep staat met een plaat voor dr hoofd..
lol... ik zou haar wel willen bellen maar.... ik durf niet hahahaha geen zin dat ze dan weer denkt dat alles in orde is en weer op mn stoep staat... ten laatste als haar nageltjes gedaan moeten worden zal ze wel weer terug komen (ze heeft vriendschapsprijsje, dus dan zien we wel ) mss dat ik haar een later bel, voorlopig ben ik blij met mijn rust eindelijk kan ik aan de geboortekaartjes verder werken
ik heb haar een sms gestuurd :"je hoeft nu niet boos te zijn, he. want dat was helemaal niet mijn bedoeling" en ze schreef terug: "ik ben niet boos" meer niet minder niet ok, ze antwoord ten minste nog, zal het dus nu een beetje laten bezinken en wie weet
Hmm. Nou ze klinkt wel een beetje gepikeerd in ieder geval... Kun je haar dan toch niet ff bellen ofzo?
nee ik laat het ff bezinken... ik heb nu weer de eerste stap gezet, nu kan zij he... indien ze geen contact meer wenst, dan is dat haar keuze...
gebruik je zwangerschaps hormoon en bijt van je af...ik raak al snel geirri door dat soort dingen maar nu al helemaal dus ik zou het gewoon zeggen hoor. dit is echt te veel! Heeft ze geen man?
ik had haar ook ng gevraagd hoe het bij haar broer geweest is (ze was van plan om te gaan) en ze schreef da ze er nie geweest is... dus ze reageert wel, we hebben ondertussen al paar berichtjes heen en weer gestuurd dus lijkt het wel allemaal goed te komen. Voel me wel beter nu ik haar dat gezegd heb. Eens zien, normaal hadden we morgen een afspraak (er is een opvoering op school die we samen wouden bekijken en ze wist ng niet zeker of ze mee zou gaan), ik heb haar net ng eens gevraagd of ze nu zin heeft mee te gaan...ff antwoord afwachten
Dus eigenlijk laat je het niet bezinken? Ik lees in je laatste reacties dat je je nogal schuldig voelt en nu bezig bent om je eerste berichtje 'goed te maken' door te smsen en haar uit te nodigen voor dingen enzo. Zo geef je juist tegenstrijdige signalen lijkt me. Ik zou me aan je eigen woorden houden en het inderdaad gewoon nu even laten rusten en maak je niet druk om haar gevoelens. Ze klinkt mans genoeg om voor haarzelf op te komen.
ja idd... je hebt gelijk... ach ik heb gewoon niet graag als er mensen boos op me zijn ze heeft iig gereageerd dat ze niet mee gaat, dus ok... ik zal haar nu ook ff niet meer contacteren... thanks meiden voor jullie adviezen!!!
wat balen zeg! Ze weet je zo ook op andere manieren op je zenuwen te werken, want nu weet je nog niks