een paar maanden terug betrapte ik me kat erop dat ie in het bedje van de baby ligt... hij heeft meerdere malen flink op zun kop gehad... en heeft tijdje niet meer in de slaapkamer mogen komen.... maar als wij het kamertje willen luchten ontkom je er toch niet aan dat de kat niet in de kamer komt... vooral omdat hij dit al 8 jr gewend is.... nou prima.. na maanden niks gemerkt te hebben... (we hadden badje in bed gezet) zodat de kat er niet in kan... maar jah dat kan niet als de kleine er is.... staat de kinderwagen ook in de slaapkamer... aangezien we klein wonen.. ik was al elke keer verbaast dat het bovenkantje van die kinderwagen elke keer losliet... en wou al bijna me mannetje waarschuwen... nu kom ik net in slaapkamer om de was verder op te hangen... en zie ik me kat DOODLEUK rechtop in de kinderwagen zitten hoe kan ik dit soort dingen afleren..
Balonnen erin doen! Zodra hij erin springt klappen ze en schrikt hij zich een hoedje. Maar ik zou er wel mee oppassen als de kleine er straks is. Dan zou ik de deur toch dichthouden en alleen open zetten met luchten. Het blijft natuurlijk een dier en straks zit hij op je kindje.
zoo hij kijkt er ook nog eens heel eigenwijs bij! ik heb laatst gehoord van mensen die dat probleem hadden met 2 katten die in de box gingen liggen. die hebben tijdens de zwangerschappen balonnen in de box gedaan. dit heeft bij hen geholpen, het kindje is inmiddels bijna een jaar. en natuurlijk altijd in de gaten houden dat je kat niet alleen is met je kindje. die van mijn broer was laatst in een paar seconden de box ingesprongen toen die even niet keek (kindje lag erin) wij hebben ook een kat, en die heeft 1 keer geprobeerd in de maxi cosi te gaan liggen. maar dat was eenmalig. verder weet ik nog niet wat die straks gaat doen
jah dat is dus waar ik bang voor ben... dat ie erin gaat als de kleine er is... kijk het ziet er nu schattig uit want als ik de foto's laat zien is het van AHHHHH LIEFF... maar jah wel mijn kind zometeen... en ik vind het helemaal eng omdat ik nog maar even moet en niet echt meer de tijd heb om het hem af te leren... en luchten moet het kamertje toch.... kijk is er echt geen oplossing te vinden, gaat de kat weg.... gewoon om het feit dat hij al te oud is om dat soort dingen gelijk te leren... met het bedje kan ik de klamboe nog dicht doen.. maar met de box die staat in de huiskamer... en de kinderwagen erg vervelend dit
Hihi sorry maar die foto is wel heel grappig. Hij kijkt echt van wat maak jij me nou? Wij hebben twee katten en ze mogen al vanaf het begin niet in het aankomende kamertje van de beeb. Ze willen wel heel graag hoor. Maar iedere keer duidelijk nee zeggen helpt bij ons. Verder hebben ze bij ons geprobeerd in de box te kruipen ook weer duidelijk nee zeggen. Die balonnentip is volgens mij ook ok. Daar schrikken ze denk ik wel van. En verder misschien in huis een kartonnen doos neerzetten? Vaak vinden ze dat nogal interessant.
Mijn kat gaat ook wel makkelijk overal liggen, Nu hebben wij nog geen bedje of box of kinderwagen staan, maar mijn kat (poes) springt minder makkelijk ergens in of gaat minder makkelijk ergens liggen als er al iets ligt... Mijn kat gaat als ze bij ons op bed komt liggen nooit helemaal tegen je aan liggen... of bv bij de benen, maar ons gezicht of wat dan ook nooit... Denk idd ff die ballonnen proberen, en ja kijken hoe en wat als de kleine er is, kijken wat de kat dan doet...
die van ons dus wel die is zo bijdehand die gaat gewoon in je armen liggen onder de dekens.. en met zijn hoofd bij je hoofd... nou ga vandaag maar ballonen blazen denk ik... want beeb is denk ik niet lang meer in me buikie
hihi ziet er wel erg schattig uit... misschien kan je er foliepapier inleggen.... hebben ze ook een hekel aan... als het goed is, dit wordt ook wel gebruikt op plekken waar katten plassen waar dit niet mag.
Ik bewerk onze kat dan met de plantespuit... Slaapkamers zijn verboden terrein net zoals de box, maxi-cosi, speelkleed enz.
Plantenspuit zijn die van ons niet bang zijn. En dan moet je er steeds zijn, want ze gaan er net zo hard weer in. Ik heb een tijdje geleden de box opgehad om te kijken of die compleet was. Hier gingen ze gelukkig niet in.
Vrienden van ons hadden dit probleem ook met hun poezen en hun box...de oplossing bleek aluminiumfolie te zijn! de katten zijn er geen enkele keren meer ingesprongen!
Mijn kat is ook zo eigenwijs en ook al heb ik hem dingen geleerd waar ie niet mag komen hij doet het toch, uitproberen he, zodra ik kom of het zie dat maakt ie zon typisch geluidje. Ik heb het denk wat makkelijker, namelijk mijn kat is bang van kleine kinderen. als mijn schoonzus komt met haar kleine springt ie gelijk weg hihi.
0hh wat een schatje, meen je het dat als die het niet afleert. gaat ie weg?? na 8 jaar! vind het beetje zielig voor hem!! die kat kan er tog niks aan doen, dat jullie liever de kleine daar in hebben liggen! en idd zoals al meer zeggen, hij gaat heus niet op de kleine zitten! onze kat lag ook altijd bij mn zusje, toen ze nog heel klein was, vond dat juuist lief, en zo gevaalrijk zijn katten niet hoor haha
het spijt me, maar hier ben ik het niet mee eens. Helaas bij ons in de familie al voorgekomen dat kat wel degelijk op hoofdje lag van baby!! Wij hebben balonnen in de box gedaan en ze kijken er niet meer na. De kinderkamer is al vanaf het begin dicht en onze kamer gaat eventueel dicht als de kleine in het begin bij ons slaapt.
Dat is nou precies iets waar ik ook bang voor ben. En die kat van ons is dus nergens bang voor. De kat weg doen is absoluut geen optie dus kunnen we de baby en de kat straks heel goed in de gaten gaan houden. Ik ga het wel proberen hoor met die balonnen en dat folie, dikke kans alleen dat ze het alleen maar leuk vindt.
ik vindt het ook wel erg zielig als je de kat wegdoet, probeer eerst alles uit en wie weet valt het starks wel alles mee als de beeb er is, mischien is het nu ff de nieuwsgierigheid zovan "he dat is leuk, dat is nieuw, daar moet mijn geurtje in en ff koppies geven" als het nieuwe ervan af is loopt het vaak wel los! en de beeb is er nog niet dus tijd zat om de kat ff overal al te laten snuffen zodat het nieuwe er straks vanaf is... en ik denk als de kat 1 keer bij de beeb gaat liggen en de beeb gaat ff lekker krijsen, nou dan is de kat snel weg hoor, haha! succes ermee maar het gaat vast wel goed komen!
hoi hoi, wij hebben dus ook zo'n eigewijze kat en ik ben dus voor precies het zelfde verhaal bang.... tja volgens mij wordt het op letten geblazen... hi hi.. miss dat die ballonnen inderdaad wel helpen, ik zal die van ons in ieder geval in de gaten moeten houden, Succes ermee!!! Liefs
Hoi hoi Lastig hoor!! Is het geen idee om een horredeur te plaatsen, zo kan je de gewone deur openlaten en de kamer kan luchten, en de kat kan er niet in. Je ziet ze ook in die amerikaanse films. Het zal even wennen zijn dat je 2 deuren open moet doen, maar dan hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken!!! Voor de hond heb ik een trappenhekje maar dat heeft voor een kat natuurlijk niet veel nut!!!! goed idee??? groetjes melissa