Probleem : Kat gaat in bedje liggen en in kinderwagen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sjarrel, 19 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Wij hebben twee katten uit het asiel gehaald die om die reden weg zijn gedaan...Onhygienisch...
    Nee roken in huis is lekker!!!

Zeg niet dat jullie het doen hoor, maar bij wijze van..

Ik denk dat je kat/poes juist op deze manier kan wennen aan veranderingen en zo kan wennen aan de komst van de kleine. Hij weet niet dat hij iets verkeerds doet en om dan te spuiten met de planten spuit vind ik zo zielig...

Ze moeten juist het idee krijgen dat ze nog steeds gewenst zijn en dan zul je geen enkel probleem met ze hebben. Zodra je krampachtig ze bij de baby vandaan houdt denk ik dat het averechts gaat werken..

Heel veel succes en hoop dat je straks geen problemen hebt.
    Komt toch allemaal wel goed, beessie moet ook wennen..

Liefs Britt

2. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    mijn ouders hadden ook een kat en die ging ook in de wieg liggen maar zodra mijn zus er in lag ging ie ervoor liggen. toen het kindje van mijn zus klein was lag die op een kleed in de woonkamer en haar kat ging naast de kleine liggen

3. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Hier ook nog twee eigenwijze katten :(
    Ballonnen en plantenspuit en al het andere helpen helaas niet.
    Vanaf het begin vinden ze de kinderwagen knus en het is helemaal niet gelukt om ze het af te leren. Wanneer er ballonnen in lagen, slaagden ze er toch op een of andere manier in om er tussen te kruipen, zodat die niet stuk sprongen.
    De box hebben ze lang niet naartoe omgekeken, maar sedert een paar weken, moeten ze erin. Gelukkig gaan ze er niet in, als de baby erin ligt, maar vind het toch niet leuk, ze hebben daar niks verloren. Ook het speeltapijt van Serjenka vinden ze zo'n zalig slaapplaatsje, pffffff... Soms zijn ze wel vermoeiend hoor die katten en vooral om dat ze van niks bang zijn.
    Ik hoop dat jij meer succes hebt met je kat en het nog kan afleren.

4. boogschuttertje

7 mrt 2006
    86
    0
    0
    Creeer een eigen nieuw plekje voor je kat(ten), met een kartonnen doos en een fleece kleedje. Daar zijn de meeste dol op.
    Maar dat ze zowieso even een paar keer overal op en inspringen dat is kat-eigen. Als ze het maar niet te lang doen toch??

5. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Mijn katten hebben al een eigen plekje, maar het plekje van een ander, Serjenka, is natuurlijk altijd wel leuker en gezelliger blijkbaar.

6. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Juist die mening deel ik ook.
    Ik heb katten en bij de eerste gingen ze wel eens in de box en als ik het zag dat jaagde ik ze eruit, was maar 1 van de 4.
    Als de beeb erin is durfde ze er niet eens in.
    En ze gaan idd echt niet op de beeb zitten of liggen daarvoor beweegt een kind teveel.
    Maarja als jij je kat liever kwijt bent moet je zelf weten maar ik vind dat je niet zomaar de kat kan dumpen omdat je zo graag een baby wou.

7. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    Jezus heej....

ik zeg niet dat ik me kat ga dumpen...
    tuurlijk wacht ik het af....
    maar luister en huivert voordat jullie allemaal te voorbarig zijn...
    mijn kat is een eenmansmbeest...
    hij valt mij en de rest van de mensen die hier komen aan...
    de enige waar ie lief bij is is bij me vriend...
    als ik bijv langs loopt... probeert hij altijd mijn benen te grijpen....
    verder gaat het dus altijd op de borst liggen....
    ook bij mij.. niet een schoot kat maar een schouderkat...
    dit houd ie tien minuten vol en sprint ie weg en mag je uitkijken voor je gezicht.. hij heeft me op die manier al paar keer open gehaald op me wang!!
    liggen wij in bed en hij krijgt de kans komt ie dus ook bij hoofdgedeelte liggen en ploft zomaar neer...

wat ik niet wil of bang voor ben...
    is dat ie in het beeb bedje gaat liggen... (heeft ie dus vaker gedaan) en dat laat trouwens ene spoor van haren achter !!!!
    wat me niet schoon lijkt...
    en ik wil geen politie vrouw in huis gaan spelen...
    sorrie begin ik niet aan...
    sommige dingen weet ik wel op te lossen hoor...
    bijv klamboe dicht.. of kamerdeur dicht...

maar ik vraag hier gewoon om ideeen..
    misschien dat sommige een manier hebben bijv.. folie of balonnen..
    was er zelf niet opgekomen...
    mijn vriend (van wie de kat is)
    wil hem namelijk al weg doen... omdat ie weet hoe die kat is..
    ik heb dat liever niet... kat is toch al 8 is echt zijn beesie...
    wrom wegdoen als het wel zou gaan...
    ik wil hem een kans geven natuurlijk...
    ben niet harteloos...
    misschien vind ie zun broertje (de beeb) wel helemaal geweldig en doet hij hem geen vlieg kwaad....

zo en zo gaat ie niet weg voor we alles geprobeert hebben...

dus niet met rare berichten of verwijten gooien...
    alsof het me niks doet...
    want ben zelf altijd met 4 katten opgegroeit en ben gek op die beesten!!!!

srry wou ik ff kwijt

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Mijn ouders hebben hun katten weggedaan toen ik geboren was. Omdat ze dus mijn warmte opzochten in het wiegje, en dat was te gevaarlijk.

Wij moeten ook nog maar afwachten hoe het hier gaat lopen met onze 4 katten.
    Ik denk dat je de kat de tijd moet geven om te wennen aan het kindje, misschien vind ie de kleine wel helemaal geweldig. En om hem uit de kamer te houden zou ik de deur dichtlaten. Ik zou wel het raam open laten (bij ons probleem omdat de katten sinds kort door die raam naar binnen klimmen als die openstaat).

Katten en babies, het gaat meestal gewoon wel goed!!!
    En je geeft de kleine ook een kans om aan katten te wennen, waardoor de kans iets kleiner wordt dat hij/zij een allergie hier tegen kweekt.

Succes in ieder geval!

Groetjes Daphne

9. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ehhh katten hebben de gewoonte om op warme plekken te gaan liggen hoor.
    En als dat op dat moment het gezichtje is van jou baby, dan maar daar.
    Natuurlijk doet de kat dat niet met moedwil en is er geen sprake van boosaardigheid ofzo.
    Maar ook een kat kan je niet vertrouwen bij de baby als je kleintje nog erg jong is.

Op latere leeftijd drukt je kindje de kat vanzelf wel weg.

Tegen de tijd dat je kindje geboren is kan het best zijn dat de katten er niks meer van willen weten de eerste periode.
    De baby huilt en beweegt en dat kan heel raar overkomen voor ze.
    bij ons wouden de katten eerst niks van Manon weten , en nu zijn ze niet meer bij der weg te slaan ( maar ja ze word in december ook al 4)

Maar net zoals met alle dieren, moet je ook met katten en kinderen altijd een oogje in het zeil houden.

10. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    welk dier je ook hebt, je moet ze nooit alleen met kinderen laten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik honden gevaarlijker vindt dan katten, maar allebei moet op gelet worden. Ik zal mijn katten daar nooit voor weg doen. Hoe meer je gaat proberen om ze er weg te houden, hoe nieuwsgieriger ze worden. Als jij op de kamer bent, dan kunnen hun toch ook daar even zijn?

11. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Als je gewoon de deur van het kamertje dichthoudt kan die kat er ook niet in. Wil je het kamertje toch luchten? Dan bonjour je de kat toch gewoon naar buiten. ;) (als ie buiten mag tenminste)
    Ik heb zelf 2 katten die voordat m'n dochter geboren was altijd in de maxi cosi gingen liggen (met plastic er nog om) en ook in haar bedje. Ik heb in de maxi cosi de verzorgingstas gelegd zodat ze er niet meer in konden en voor boven op de box heeft m'n vriend een houten plaat gemaakt zodat ze daar ook niet meer in konden. En de bovenverdieping is verboden terrein voor ze geworden sinds m'n dochter geboren was.
    Als m'n dochtertje toen boven lag te slapen en de wagen beneden stond zette ik de maxi cosi ,mét de verzorgingstas erin, in de wagenbak. Geen kat die het nog in z'n botte hersens haalde om erin te kruipen. Misschien heb je wat aan (één van) deze tips Sjarrel. ;)

Suc6!

Groetjes Suus

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik denk dat dit allemaal erg een gevoels kwestie is.
    Of je je zelf nog wel veilif voelt als je kat in huis loop.
    Misschien is het voor naar boven gaan een traprekje van gaas wel een optie en tja een hond of een kat je kunt dieren nooit alleen achterlaten bij een baby/kind

13. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    jah nadeel alleen..
    onze kat komt idd buiten..
    wij wonen 1 hoog... maar er is 1 hoog een soort van platte speelplaats met bomen enz..
    gewoon voor de hele buurt... alle huizen kijken er naar met hun slaapkamers... en de deuren komen daar ook uit...

dus eigelijk wonen wij beneden... (begane grond)
    onder ons zijn alleen maar kelder boxen..
    dus er rijd ook geen verkeer bij ons buiten..
    en kids spelen er...
    onze kat komt er al 8 jr... en 8 jr lang zat er een luikje in het raam van de slaapkamer dat ie naar binnen kan...
    die is nu weg...
    maar kan dus niet even het raam open gooien..
    want dan denkt ie... heeeeej ik mag er weer in :)

pfff misschien een hor kopen dan... :)
    en idd ik weet dat ik wel een oogje in het zeil moet houden..
    doe ik zeker ook wel...

maar wou gewoon wat tips

14. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb ook wel eens gehoord om evt in de nacht een hoes laken over de box te spannen dan zakt het in als ze er in willen en dat kan eng wezen ook voorkom je hierbij dat de haren van de kat op het boxkleed komen. wij zetten bij ong. 37 weken de box op want ik heb een artikel gelezen in een kattenblad dat je de beesten moet laten wennen aan alles wat er nieuw in huis komt en dat je ze nooit mag staffen dicht in de buurt van de kleine want dan kan het een idee krijgen dat het met de kleine te maken heeft (ver gezocht maar kan
    ) ballonnen adviseerde mijn vk ook. Alluminiumfoli lijkt mij leuk speelgoed het knispert leuk maar het is zeker het proberen waart en verder is het afwachten want het is nog niet zover.

15. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    k heb 2 katten 1 is bang voor kinderen en 1 wil steeds op me buik liggen laatst was me nichtje van nog geen 1 hier aant logeren en toen wou ze ook in het bedje ze sprong erin toen schrok ze dat er een kindje inlag ze sprong er gelijk uit en p0robeerde het nie weer

en je kat weg doen na 8 jaar je doet je kind togg ook nie weg als ie wat doet wat ze nie mag je had die kat als 1e die kan der nix aan doen mijn katten zijn als kindjes voor me sorry moest het ff kwijt

16. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Heb ik toen ook geprobeerd, en wat denk je? Ze vonden het heeeeeerlijk. Ze waren er niet meer uit te krijgen. :( Toen heeft m'n vriend een plaat gezaagd van dun hout en die lagen we op de box als we weg waren of s nachts. Prima oplossing. (De spijlen van onze box waren te smal om er tussendoor te kruipen.) Misschien een tip voor de andere (aanstaande) mamma's. ;)

Groetjes suus

17. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik sta een beetje verbaasd van de opmerking dat een kat niet op een baby zou gaan liggen. of dat mensen hun kat zeggen te kennen.
    is hetzelfde als van een hond zeggen dat die nooit zou bijten.
    en dat een kind gaat bewegen als een kat op ze ligt..... nou als ze net een paar weken zijn?? is hetzelfde als een kind wat in een laagje water van een paar cm valt. het blijft dan gewoon liggen. ik heb dat zelf gezien bij mijn dochter.
    in ieder geval, bij dieren moet je altijd oppassen. je weet nooit hoe ze reageren. of wat ze onverwachts doen. en er word niet voor niets voor gewaarschuwd.
    een dier is net als een klein kind, wanneer er een nieuw gezinslid bij komt moeten ze wennen en leren wat hun plaats of die van het kind is.
    sorry wil niet verwijtend overkomen, maar wist niet hoe het anders op te schrijven.

18. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ze zeggen inderdaad niet voor niks een beest is niet te vertrouwen, het hoeft maar te schrikken of jaloers te zijn.
    Mijn ouder hebben vroeger na heel veel te hebben geprobeerd de papagaai die ze hadden weg gedaan, want het beestje zat een hele dag te gillen als er iemand in mijn buurt kwam en viel mensen ook aan.

19. klaasje9

klaasje9 Actief lid

3 mei 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    nou er zit wel een heel verschil tussen een kat en een hond hoor!! heb nog nooit gehorod dat een kat iemand doodgebeten heeft, of ernstig verwond!

20. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Nee, maar het blijft een dier en dus onvoorspelbaar.....

Mijn katten hebben nog nooit zómaar uitgehaald naar mn dochter, één keer maar dat was omdat ze bleef aaien terwijl de kat aanaf het niet meer te willen en na een paar waarschuwingen van mijn kant haalde ie uit. Maar dan zonder nagels! Ja zei ik toen, eigen schuld dikke bult. Poes niet plagen. En dat doet ze ook niet meer.
    Maargoed, iedereen heeft z'n eigen mening over dit onderwerp. De een vindt het niet erg als de kat bij de baby in de wagen/bedje ligt en de ander wel. Iedereen doet het op z'n eigen manier denk ik dan maar. ;)

Groetjes Suus

Deel Deze Pagina