Probleem : Kat gaat in bedje liggen en in kinderwagen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sjarrel, 19 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    aluminiumfolie.... mijn kat sprong ook in de box en nu heb ik er folie ingelegd en ze heeft ut niet meer geprobeert

juud

2. dani

dani Actief lid

5 mrt 2006
    135
    0
    0
    Vind het ook wel ver gaan hoor, om kat weg te doen als ie het niet afleert... Zielig.... Heb zelf ook 2 katten en probeer ze nu ook al bij de box en het bedje weg te houden, maar goed, als het een keer misgaat, houdt de kleine daar echt niks aan over hoor. heb van mezelf ook allemaal baby foto's met een poes naast me op bed of op de bank. Succes ermee.

3. Teigetje

Teigetje Lid

13 jul 2005
    18
    0
    0
    secretaresse
    Haarlem
    Hee Britt, Ben het helemaal met je eens. De mijn drie poezen mogen overal liggen waar ze willen het is net zo goed hun huis.[/quote]

4. Patriciaaa

Patriciaaa Actief lid

19 jun 2005
    198
    0
    0
    Ik hoop dat je heeeel erg je best gaat doen om een goiede oplossing te vinden, zodat ie niet meer in het bedje of kinderwagen gaat liggen.

Er is overal wel een oplossing voor te vinden hoor!

Een vriendin van mij (nu dus geen vriendin meer :evil: ) heeft haar kat weg gedaan naar het asiel omdat ie 1 keer in de boodschappenbak van de wandelwagen had geplast toen ze nog zwanger was.
    Hup beestje naar het asiel, en gezegd dat hem gevonden hadden, want stel je voor om ook nog eens te moeten betalen om van dat beest af te komen..... GRRRRRR
    Heb contact gehad met het asiel, en bleek dat het poesje gewoon een blaasontsteking had :(

Sorrie moest ik even kwijt.

5. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    Ik doe me beesie niet zomaar weg...
    en doe hem sowieso niet naar het asiel...
    als ie weg gaat gaat ie naar me schoonmoeder... (schuin boven ons)

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    sorry klaasje, als je goed leest zie je dat er nergens word gezegd dat een kat en hond hetzelfde zijn. alleen een dier moet je altijd in de gaten houden. het reactie vermogen van zelfs het liefste dier is niet in te schatten.
    net als wanneer kinderen beginnen te kruipen, en lopen dat je in de gaten moet houden dat ze dieren niet gaan prikken of hardhandig aaien. je moet ze met mekaar leren omgaan, maar nooit alleen laten.

7. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Heb zelf ook z'n eigenwijs krengetje van een poes thuis lopen...
    Ik hoef dus ook niet de deur van de kinderkamer open te laten staan, want dan is of het bedje in beslag genomen of het aankleedkussen op de commode.
    Bij ons is de kinderkamer gewoon verboden gebied voor de poes. De kinderwagen is nog niet uitgevonden. Daar staat nu ook de maxi cosi in, maar ongetwijfelt zal dat wel niet lang meer gaan duren... :evil:

Hoe je het beste kan afleren, geen idee. Denk bij elke poes/kat weer verschillend...

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    de opmerking, een kat is niet zo gevaarlijk... erm.. nee mijn katten zijn ook niet gevaarlijk, maar kunnen met hun dikke kattelijfje wel mijn kind stikken..no way dat mijn katten bij mijn kindje mogen liggen, hoe lief mijn kattebeesten ook zijn!

9. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Helemaal mee eens!
    De poes van ons komt daarom ook absoluut de kinderkamer niet op. En daar zijn we dat beesie ook aan het aanleren sinds dat de eerste spullen daar staan...

Jammer alleen dat ze niet kunnen lezen, dan was een bordje op de deur met verboden voor katten/poesen misschien een uitkomst geweest.

10. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    Eindelijk waarschijnlijk een manier gevonden!!!

ik heb ballonen en folie geprobeert maar hij vind dat allemaal niks erg...
    nu had ik een tijgertje knuffel beest in de kinderwagen gezet...
    en die tijgertje gaat springen en maakt boing geluiden als je op zun hoofd duwt....

net 5 min geleden sprong me kat dus in de kinderwagen en tijgertje begon te springen en geluid te maken....
    de kat rende weg uit angst...
    heb hem ook gelijk op zun kop gegeven...!!

hope dat hij het nu laat...
    tijgertje waakt zo en zo voor de zekerheid

11. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    al maanden probeert mijn vriendin mijn kat op te halen, omdat ik getest was voor toxoplasme, en ik dus geen bescherming heb, ook al heb ik mijn kat al 7 jaar. vind het zo ontzettend moeilijk!!
    ik doe de kamer deur dicht, maar ze wil toch even overal op, en de kat op zich is niet echt gevaarlijk, maar al die haartjes wel, helemaal in het begin.
    het is mijn allerliefste, maar ze gaat wel volgende week nu bij mijn vriendin, tot mijn moeder terug naar nederland gaat, en dan neemt ze de kat voorlopig mee. ik vind het zelf erg eng, straks springt ze in de wieg ofzo.. als je even niet kijkt. ik met er niet aan denken. bij mijn moeder krijgt ze dan even alle aandacht, als de baby een paar maanden is, ben ik ook weer wat rustiger, wat meer gewend aan een baby in huis, en kan ik wat makkelijker op beiden letten.

sjarrel, ik dacht in eerste instantie dat je je kat echt weg wilde doen, maar een tijdje bij je schoonmoeder is juist een goed idee, neem aan(vanwege je leeftijd) dat die kat daar toch al een hele tijd heeft gewoont.

ben je zelf ook gewoon een stuk rustiger, is niets mis mee.

12. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    nee de kat is niet van mij maar van mijn vriend... mijn vriend is 31...
    maar schoonmoeder woont boven ons..
    en de kat komt daar regelmatig op bezoek....
    het is namelijk toegankelijk via trap...
    en aangezien onze kat vaak buiten is....
    verder geeft schoonmoeder hem ook altijd te eten...!!
    (het avond eten) en brokken en water heeft ie hier...

13. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    dan zie ik echt het probleem niet hoor.. als je schoonmoeder het leuk vind, dan is dat toch beter voor jezelf en je vriend? hoef je je ook even geen zorgen te maken dat de kat aandacht te kort komt.

14. manon

manon Bekend lid

27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    poe he wat een gedoe allemaal :confused:

Kijk ik kan mijn heel goed voor stellen dat mensen bang zijn voor VERSTIKKING,HAREN IN HET BEDJE EN ZO.

Dat is ook vies ik weet het :( maar er is voor alles wel een op lossing ;)

Ik had bij mijn zoontje ook het probleem ik had toen 4 poeze kinderen en ja die vonden de box echt het einde :)

Mijn oplossing was toen het box kleed op rollen ja oke ook wel een gedoe, maar de baby zat geen haren te vreten :)

Ik vind de oplossingen van jullie erg geweldig nee ik mee het :)
    BALLONEN, FOLI, EN EEN GENIAAL IDEE EEN HOUTE PLAAT ;)

Ik heb dus in middels 10 poeze kinderen :p zie album
    Ohh ik weet nu dat ik hier rare berichten op krijg ( geeft niet doet me niks)
    Mijn katten zijn mijn allesies die gaan voor geen goud weg :)

Maar oke ik zat dus ook met het probeem, de nieuw aanwinsten weten niks van baby's dus ik heb het zelfde probleem, nou ja probleem :(:

Dus ik wil de gene bedanken voor de ideen :p

Kijk toen met mijn zoontje lieten ze hem met rust, en kwamen ze niet in de box en zo, maar ja nu met de nieuwe er bij weet ik het niet.

Maar ik snap bijde partijen wel ;) maar er is echt wel voor alles een oplossing.

En als ik nog wat weet horen jullie het ook van mijn.

liefs manon.

15. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    manon, ik ben het helemaal met je eens!

Deel Deze Pagina