Jou liedjes van vroeger en nu.

Discussion in 'De lounge' started by RosaLynn, Jul 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2011
    1,791
    0
    36
    Wat zijn jou liedjes die je vroeger vaak hoorde?
    Of op dit moment vaak speelt.

Ik moest 'er gaat een treintje naar dromenland' heeeeeeeeeel vaak aanhoren.
    Voor het slapen gaan ging de cd aan in het weekend.
    En mijn broertjes en zusje hadden deze traditie ook... En het ergste... Voor mijn kindjes zing is dit liedje ook.
    Léonie Sazias - Treintje naar dromenland - YouTube

Verder werd er thuis op latere leeftijd vaak door mijn vader 'ome denk' gedraaid... Ken de teksten nog dromen Ome Henk - Neem Een Ander In De Maling - YouTube

Zelf word er hier heel vaak Frozen en Soldaat van Oranje gedraaid.
    En bij jullie?

2. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

Jan 30, 2014
    2,334
    258
    83
    Omg ome Henk?? DAar had ik nog nooit van gehoord hahah

3. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

Jan 30, 2014
    2,334
    258
    83
    Hier vroeger vaak de rozenwalz die pap op de accordeon speelde en zelf vroeg ik vaak voor kinderen voor kinderen was er dol op hihi en vooral: ik loop met 1 been op de stoep en 1 been in de goot..

Nu staat er vaak een andere nr op wat opa op de accordeon speelt via YouTube dochter vraagt er steeds om.

Tevens de drie biggetjes van K3 en de dan de country versie is hier favoriet zowel bij man dochter en ik hahah is echt ons nr

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik weet denk ik van iedere levensfase wel een liedje.

Als baby/peuter: Beertje Colargol
    Als kleuter: de klassieke nummers van Helmut Lotti :p
    Als kind: Linkin Park - One step closer (en van die '90 gabbermuziek, niet mijn keuze :p)

En ik heb geen kinderen, dus ook geen bepaalde muziek waar ze naar luisteren.

5. Jedine

Jedine Bekend lid

Oct 2, 2012
    899
    38
    28
    NB
    Van kleuterliedjes naar kinderen voor kinder daarna top 40mn eerste casette bandje van salt n peper en kriskros daarna fan van 3T (toch veel leuker dan bsb of spicegirls haha
    Wat ik t leukste vond was gabbertijd, paul elstak, party animals, charly lownois en mental theo, nakatomi heb ze allemaal gezien in de plaatselijke discotheek

Maar wat ik altijd leuk blijf vinden is gewoon top 40, heb n brede smaak qua muziek.

Mijn 2 jarige dame is helemaal gek van roodkapje, dit zingen wr wel 20x per dag, en een heel assortiment kinderliedjes..,.

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Veel kinderliedjes ken ik weet niet of mijn moeder ze zo vaak zong of dat ze vroeger gewoon vaker gezongen werden.

Nu in de middag is er weer Pipi op tv en dan komt het wel heel erg naar boven die liedjes uit de serie. Als kind had ik een Lp met verhalen van Pipi helemaal grijs gedraaid en beide kinderen heb ik de liedjes van Pipi voor gezongen.

Slaapt alles slaapt alles slaapt alle mensen in het land slaap nu ook vogels en schaapjes op het land, Vogels en dieren dromen net als wij achter de wolken geleid de maan voor bij.

Of deze.

Morgen dan vieren wij weer een ander feestje elke dag dan ben ik blij dat ik jou heb en jij mij maar nu moet je slapen beestje.

Dochter is gek op k3 maar ook kinderen voor kinderen en ze zing veel Engelse kinderliedjes leert ze ook op school wel grappig om te horen dat ze ook met Engels thuis zo bezig is. Ze pikt het aardig goed op dat Engels.

Zoon was gek op kabouter plop.... plopper de plopper de plop gelukkig dochter niet haha ik haat plop liedjes behalve het liedje. Ik heb een groot geheim waar van niemand iets weet en dat geheim vertel ik nu aan jou. Je vacht je is zo zacht en je buik zit vol met gras. Mooi liedje. Dat liedje zingt ( small)

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

toen ik klein was (ik ben van 1975) kwam het smurfenlied van vader Abraham uit, daar was ik helemaal gek van. Ook van LUV, ik heb gehuild toen die uit elkaar gingen, ik was toen een jaar of 5. Voor KISS was ik bang :$

Nu ken ik alle K3 liedjes uit mijn hoofd, Jokie en Jet, galmt al dagen door mijn hoofd en ook Roodkapje hoor ik hier dagelijks. De jongste van net 2 zingt alle dagen alle eendjes zwemmen in het water...;)

Ach, en eigen muziek, dat komt wel weer :p

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Kiss idd wat een enge gasten he haha ik ook vond ze zo gek haah.

Ja dat smurfenlied de parodie daar op is ook leuk haha dat schuiningen liedje haha.

Ook liedjes van de berenboot barbapapa ken je de poppenkraam nog haha.

9. Missy29

Missy29 Bekend lid

Feb 6, 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Mijn dochter is vooral gek van het liedje Roodkapje, maar dan van Pater Moeskroen. :p

10. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Hihi ik was ook.fan van 3t! Eind september komen ze naar nl ik heb voor 5 euro kaartjes gekocht op vakantieveilingen :D

11. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Herman van Veen werd grijsgedraaid hier en op vakantie was ie continu op...wat een geduld hadden mijn ouders...

Ik ben vandaag zo vrolijk, op de noorderwind, mengelmoes...

En ( nog steeds krijg ik er warme gevoelens van) hadden we op vakantie naar Frankrijk altijd een cd van Boni M opstaan!!
    Vind ze nog steeds leuk!! Hihi

12. ziezo

ziezo Bekend lid

Mar 2, 2007
    709
    39
    28
    ik luister volgens mij al mijn hele leven kvk.
    Eerst toen ikzelf jong was en nu de kids

Share This Page